Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte bremseskiver etter tre måneder?


vildew

Anbefalte innlegg

Takk for mange gode svar og tips!

Jeg sendte mail til verkstedet og de så på bilen på nytt, og det endte med at jeg får skiftet bremseskiver på reklamasjon :-)

Så bra!

 

Det viktigste er at du som skal betale er fornøyd og får en løsning som reduserer utgiftene dine med flere tusen kroner, men det er mer sannsynlig at verkstedet fjerner rusten på bremseskivene dine, slik flere har foreslått i tråden din, enn at du faktisk får NYE bremseskiver. Den jobben kunne du gjort selv, men du vet bare ikke hvordan.......skremmende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra!

 

Det viktigste er at du som skal betale er fornøyd og får en løsning som reduserer utgiftene dine med flere tusen kroner, men det er mer sannsynlig at verkstedet fjerner rusten på bremseskivene dine, slik flere har foreslått i tråden din, enn at du faktisk får NYE bremseskiver. Den jobben kunne du gjort selv, men du vet bare ikke hvordan.......skremmende

Voldsom spekulering da, bruker verkstedet en seriøs deleleverandør, for eks. MECA, så har de et eget reklamasjonsopplegg som i mange tilfeller dekker ny del og arbeid, slik at selve verkstedet står uten utgift pga reklamasjon ;) 

Lenke til kommentar

Tidligere (før 2016 mener jeg) var det i mye større grad mulig for kontrollørene å føre på egne feil, så lenge de kunne knyttet til spesifikke punkter. Jeg har for eksempel kjøpt en bil med kontrollseddel der det var merket 2-er feil på manglende lys i midtkonsollen. Det punktet eksisterer (selvsagt) ikke.

 

 

Med det nye systemet kan de bare velge mellom predefinerte anmerkninger, og evt. legge til en liten kommentartekst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ahh ja takk! Vil gjerne høre hva utfallet blir for din del! :-)

I dag ble min bil godkjent, men det har vært en krevende prosess.

Kostnadsoverslag ble av merkeverksted estimert til kr. 20 000,- +++ deler/timer

Vegvesenet kontrollerte EU-kontrollen av min bil som resulterte i en rapport på 15 sider

til EU-kontrollerende verksted med tilsvarsfrist slik at saken fortsatt er pågående

for verkstedet sin del.

Mine direkte kostnader endte med 2 blinklyspærer + 2 skiltlyspærer + EU etterkontroll.

 

All honnør til Statens Vegvesen for faglig bistand i denne vanskelige saken :)

Endret av flageborg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag ble min bil godkjent, men det har vært en krevende prosess.

Kostnadsoverslag ble av merkeverksted estimert til kr. 20 000,- +++ deler/timer

Vegvesenet kontrollerte EU-kontrollen av min bil som resulterte i en rapport på 15 sider

til EU-kontrollerende verksted med tilsvarsfrist slik at saken fortsatt er pågående

for verkstedet sin del.

Mine direkte kostnader endte med 2 blinklyspærer + 2 skiltlyspærer + EU etterkontroll.

 

All honnør til Statens Vegvesen for faglig bistand i denne vanskelige saken :)

 

Flott å se at rettferdigheten vant fram. :w00t:  Mange useriøse verksteder der ute. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...