Gå til innhold

TEST: Google Home Hub


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Så fantastisk ubrukelig og unødvendig..

 

Er vel mye mere nyttig en Google Home høytaleren denne kan vel overvåke huset ditt også, vise været brukes som vekkeklokke, bilderamme osv men om det er noe jeg gidder å kjøpe nope men det begynner å bli inntresant når slike dingser kan brukes til mere en å bare kunne prate til den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel mye mere nyttig en Google Home høytaleren

Får håpe den er litt mer nyttig ihvertfall. Har 4 google Home høyttalere, og disse blir ikke mye brukt, 2 av dem er ikke engang tilkoblet lenger da jeg høyst midlertidig trengte stikket de stod til noe annet for flere måneder siden. Ingenting føles mer unaturlig og ubehagelig enn å gå rundt å brøle kommandoer i sitt eget hjem, trives man med det er man trolig psykopat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Google dreper Nest med å fjerne all tilgang utenom gjennom "Google Assistant". IFTTT og Nest API blir fjernet i August.

 

Some popular Works with Nest integrations that will break on August 31st, 2019 or earlier:

 

Amazon Alexa will not be able to adjust the Nest Thermostat or display Nest Cam feeds

Logitech Harmony remotes won’t be able to change Nest alarm and home / away modes

Philips Hue lights will not be able to change color when Nest Protect detects smoke or carbon monoxide, nor will they be able to change state when Nest Cam detects movement

Lutron lights will not turn on when the Nest thermostat or Nest Cam detects people

August Home will not be able to set the Nest Thermostat to home or away when locks are opened or closed

SimpliSafe will not be able to directly set the Nest Thermostat to home or away

Wemo switches will not be able to change state when Nest is set to home or away

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

How will Google use my Nest Account data if I migrate to a Google Account?

Google will use your data as described in the Google Privacy Policy when you use any Nest or Google service, subject to the limitations explained below. Learn about Google’s commitment to privacy in the home here. You can manage your Google Account information, privacy, and security to make Google work better for you at myaccount.google.com.

Here are some key details about how your Nest data will be managed if you migrate:

 

Audio recordings and video footage from your Nest camera and Nest Hello video doorbell

 

Google will use this data to provide and improve the camera features and services you agree to receive, and will not use this data for promotions or ad personalization. To review and delete your video history or your individual saved clips, follow the instructions here.

 

Sensor readings collected from environmental and activity sensors

 

Some of your Nest devices include sensors that detect information about your home’s environment and what’s happening in it, such as motion, whether or not someone is home, ambient light, temperature, and humidity. Google will not use sensor readings from your home environment for ad personalization. Google will use this data for other purposes as explained in the Google Privacy Policy, such as providing your Google services and experiences related to the connected home, improving and personalizing them and developing new ones, for maintaining safety and security, and for keeping you informed of relevant Google products, services, and updates. This data will not be available for you to review and delete in My Activity, and turning off your Google activity controls will not stop the collection or retention of this data for these more limited purposes, since these purposes relate to your core connected home devices and services experience. This data is deleted when you delete your account, subject to Google’s account deletion practices.

 

Google Assistant usage with Nest devices

 

When you use your Nest device with the Google Assistant or other Works with Assistant programs, such as to explicitly control your devices and services using voice commands via the Assistant or the Home app (“Hey Google, set my temperature to 70 degrees”), these Assistant interactions can be used to show you relevant ads. Learn more in this Help Center article, which explains how the Assistant uses your interactions for personalized services and ads. You can review and delete your past Assistant queries at myactivity.google.com.

 

Other device usage data

Lenke til kommentar

Ok så man kan styre lys, styre/høre på musikk, bruke timer, se værmeldingen, og bruke taleassistenten.

MAO det samme man kan gjøre med mobilen.

 

Jeg er for ny teknologi men jeg ser dessverre ikke vitsen. Folk flest (eller kanskje antar jeg for mye her) bruker mobilen sin til det akkurat samme. Rent hypotetisk sett: man står opp, blir vekket av mobilen eller tar en kikk om man har mottatt noen meldinger, eposter e.l. Det er i alle fall det jeg gjør. Så da har man allerede tatt i bruk en enhet, enheten veldig mange i dag forholder seg til mtp omtrent alt de driver med, som har med kommunikasjon/informasjon/underholdning å gjøre. Mobilen - bortsett fra å ikke ha like god høyttaler eller like stor skjerm - er adskillig kraftigere og er portabel: man har den i lommen, og den kan gjøre alt dette og så mye mer.

 

Så spørsmålet mitt er egentlig hva skal man med dette? Det er en immobil, svak tablet, en slags "utvidet Homepod", som kan fint lite.

 

Angående "smarte hjem" - der synes jeg det er litt delte teknologier/meninger. For det første hvor mye er strengt sagt praktisk og nødvendig, og hva er faktisk kompatibelt. Jeg har LED-spotter som er helt sensasjonell bra, koster deretter, kan styres via wifi-tilkoblet dimmer men er ikke kompatible med Nest eller noe som helst annet. Varmepumpe som kan styres via app (dette bruker jeg faktisk jevnlig) men igjen dette med kompatibilitet. Trenger man virkelig en ekstra værmelding der hvis man kan ha en widget på mobilskjermen? Trenger man virkelig en annen ikke-personalisert kalender? Trenger man virkelig kunne styre lys i div rom eller er det raskere/enklere å bare trykke på en knapp/vri på en dimmer? Det hele føles like gimmicky som "smarte" vaskemaskiner som forteller når klærne er ferdigvasket. Er dette noe man har levd fint uten, og kan leve fint uten?

Så kommer man til slutt til sikkerhetsbiten og dette her, "tingenes internet" and what not.

Igjen, ikke mot nye teknologier per def men jeg ser ikke det brennende behovet og etterspørselen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bruke norsk språk på noe som helst teknologisk utstyr er å be om nedgradering.

takker meg til engelsk på alt som har en interface,

og norsk stemme gjenkjennelse er jo like smart som ett kokt egg, med tanke på alle dialektene som dette landet har.

ja den funker sikkert fint for folk som snakker reint bokmål, men alle med en tjukkere dialekt vil dette være ubrukligt.

Engelsk kan alle og er lett å bruke.

Lenke til kommentar

Synes det er litt rart å trekke den ned i karakter for noe som er ekstra utover det den allerede hadde.

Blir litt som å teste en bil, gi den 8/10, så får du et ekstralys fra produsenten, gratis, men det er ikke like bra som lysene som er der fra før (og som fortsatt fungerer akkurat som før) , så da må man gi den 6/10.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...