Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finnes det et uttrykk for dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest og føler det er litt forskjell på situasjonene. Får inntrykk av at du påpeker andre sitt rot (noe som både du og den andre vet er rotet til den personen) også sier du bare ifra til han at han gjerne kan rydde opp?

 

Her er det mer at hvis det er noe som ikke er gjort, så "er det meg" ifølge han ene. Blir mer anklagelse uten fakta på bordet. Jeg rydder etter meg som regel.

 

Hadde det vært som i din situasjon at de påpekte rot som faktisk er mitt, så hadde jeg gladelig forbedret meg. Men nå er det mer "hvorfor er det sånn på kjøkkenet? Disorder???"

 

Ja, det er inneforstått hvem det er sitt. Klassisk eksempel: Jeg sitter og spiser frokost og på spisebordet står det i tillegg masse middagsrester fra gårsdagen. Personen som eier det kommer bort, og når jeg spør han hvortid han har tenkt å ta det sier han ingenting (typisk) og bare griper hodetelefonene som også ligger på bordet. Deretter går han bort i gangen og begynner å rydde i SKOA våre. Jeg pleier vanligvis å gi meg der men denne gangen når han er i nærheten igjen spør jeg "hvorfor tar du det ikke bare? Du står jo rett ved og andre folk tenker liksom å spise her". Da svarer han "det er masse rot andre steder, så jeg har ikke akkurat dårlig samvittighet" også går han. Det er denne typen passiv-aggresive holdninger jeg blir møtt med hver gang så nå gidder jeg knapt å si noe som helst. Er akkurat som om hans interne poengsystem over hvem som har gjort hva tidligere er viktigere enn å bare ta beskjeden for det er, et ønske om å bli kvitt et spesifikt rot. Morra mi var akkurat på samme måte, skulle alltid sette en liten sak i en uendelig svær kontekst som egentlig var totalt irrelevant. Har man et problem med noe annet bare si det, det er så så utrolig mye bedre enn å hale det ut i lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke du høres kontrollerende ut. Du høres mer ut som en person som ikke orker bullshit og sier ifra. Jeg er også sånn og blir som regel stemplet som gretten og sur når jeg står imot noen.

Han du bor med virker mildt tilbakestående, forresten

Endret av Disorder
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, verste av alt er at han er utleieren min i tillegg. Jeg flytta inn i september og det ble ikke montert ovner i leiligheten ovner før i november, etter mye mas fra begge vi andre som bor her. Meg og han andre måtte dele på en liten ovn som vi byttet på å ha på rommene våre etter tur. Den andre ovnen stod på kontoret til utleieren fordi der brygget han vin. Nå er også blandebatteriet i dusjen defekt, så nå begynner det å bli noen uker siden jeg fikk meg en varm dusj. Men han synes visst ikke det er så ille så da skjer det jo nada. Jeg skulle også få nøkkel til rommet mitt men hvor er den? Hadde det ikke vært for at det gir visse fordeler ved å bo her hadde jeg flytta ut for lengst.

Endret av Relio
Lenke til kommentar

Han kom hjem fra jobb og begynte faktisk å utpeke rot på kjøkkenet som tilhørte tredjemann. Ble overrasket over at han endelig skyldte på tredjemann, men følte liksom at nå skal han vise at han kan skylde på andre.

 

Jeg tok sjansen og sa at han gjerne kunne vaske vinduskarmen på kjøkkenet fordi det var ganske skittent (kjøkkenet er området han skal vaske og jeg følte for å komme med litt kritikk selv) og han begynte med en gang å si at hvis jeg ser noe, så kan jeg vaske det og så påpekte han at "du ikke er overarbeidet her i huset". Han gikk med en gang med en slags holdning av at han fikk siste ord.

 

Så han har tydligvis rett til å si ifra om andre sitt rot, men når jeg sier noe, så bør jeg ta tak i det selv og ikke bry han med det.

 

Er rart fordi han er en koselig person, men plutselig kommer slike ting...

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Når han fortsetter å gjøre sånt mot andre, ubevisst eller ei, så er han rett og slett en egoistisk dritt som mener at han er bedre enn alle andre. Han er en hyklerisk, manipulerende bæsj. Dette er så stygt at alt annet positivt blir til bæsj også. Så slå fra deg tanken på at han er koselig eller whatever og at det er deg det er noe galt med fordi han har valgt å rette all sin egen personlig dritt mot deg. 

Koselige folk oppfører seg ikke sånn!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke leke hobbypsykolog og uttale meg om hva som kanskje er galt og ikke galt, men vet ihvertfall at jeg ofte får dårlige vibber og tanker om "hva skjer nå. Det her er bare rart" osv osv.

 

Ofte er det koselig, men plutselig er det noe som skurrer. Tror det er at han innerst inne er litt overlegen og tåler svært dårlig å få kritikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...