Gå til innhold

Mistenkelig HDD


VincentYa

Anbefalte innlegg

Jeg har en 120 GB WDC HDD som lager emrkelig lyd når den kjører.

Den virker som den slår seg av og på.. Bruker hundre år å gjøre en oppgave som å flytte filer pga den slår seg av og på.

 

Skjønner ikek hva som er galt.

 

Jeg løsna litt åp skruene.. åpna en sånn teip som sitter på og titta på skriver hodet,..

 

Jeg blir gal.. vil ikke mista 37 gb med musikk

 

noe ide hva som er galt..

 

Nå lager den ikke den lyden men den virker tregere for tiden.

 

Den lyden kommer og går. eller det den gjør..

 

Lurer åp om det lille dunken den fikk gjorde den ustabil.. det va en minimal dunk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg løsna litt åp skruene.. åpna en sånn teip som sitter på og titta på skriver hodet,..

Mener du alvor at du har åpnet disken? Da kan du bare si bye-bye og kaste den i søpla, den vil ikke vare lenge.

for din info er jeg ikke helt njub i dette.. jeg fikk lyden til å forsvinne og den funker nå uten av den slår seg av og på.

Jeg fikk bestevennen min som har onkelen sin i komplett på sandefjord til å svare på problemet.

 

Trur HDD fungerer normalt nå men kan være den er litt tregere..

Den funka ****** ikke før jeg åpna den og fiksa litt påden

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke hvor "njub" du er, men det har ingenting med saken å gjøre. En disk tåler ikke å åpnes, punktum.

Hvis du ikke har hørt om dette før, så les litt, f.eks her:

"OPENING A HARD DISK RUINS IT".

 

En link til, sjekk side 2 for hvordan et støvkorn ser ut i forhold til toleransen mellom disk og hode: http://www.lintech.org/comp-per/10HDDISK.pdf

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Nei, jeg vet ikke hvor "njub" du er, men det har ingenting med saken å gjøre. En disk tåler ikke å åpnes, punktum.

Hvis du ikke har hørt om dette før, så les litt, f.eks her:

"OPENING A HARD DISK RUINS IT".

Det kommer an på hvilken fiorstand man skrur den opp.. jeg tok av bare dekselet ..

 

Jeg er godt kjent med HDD så det går seff bra med den. den funker enda

 

Så lenge man ikke tar på disken.. (digitale plata så er det ikke noe prob.)

 

Den funker bedre nå etter jeg skrudde den opp enn før ejg gjorde det

Lenke til kommentar
Nei, jeg vet ikke hvor "njub" du er, men det har ingenting med saken å gjøre. En disk tåler ikke å åpnes, punktum.

Hvis du ikke har hørt om dette før, så les litt, f.eks her:

"OPENING A HARD DISK RUINS IT".

 

En link til, sjekk side 2 for hvordan et støvkorn ser ut i forhold til toleransen mellom disk og hode: http://www.lintech.org/comp-per/10HDDISK.pdf

Feil, en hardisk tåler å bli åpnet i ett lufttomt rom, helt lufttett tror jeg.

IBAS driver med dette

Men åpner man den selv, i ett helt vanlig rom, da tar den kvelden JA

Lenke til kommentar
Nei, jeg vet ikke hvor "njub" du er, men det har ingenting med saken å gjøre. En disk tåler ikke å åpnes, punktum.

Hvis du ikke har hørt om dette før, så les litt, f.eks her:

"OPENING A HARD DISK RUINS IT".

Det kommer an på hvilken fiorstand man skrur den opp.. jeg tok av bare dekselet ..

 

Jeg er godt kjent med HDD så det går seff bra med den. den funker enda

 

Så lenge man ikke tar på disken.. (digitale plata så er det ikke noe prob.)

 

Den funker bedre nå etter jeg skrudde den opp enn før ejg gjorde det

:laugh:

Lenke til kommentar

Helt enig med Hårek, en disk har ikke godt av å bli åpnet. Dog produseres ikke disker i "lufttomme" rom, men i seriøst støvfrie rom/laboratorier hvor kara går i hvite legefrakker. Som en kuriositet kan det nevnes at fabrikker med produksjon av disker legges til områder med helt spesielle klimatiske forhold for å oppnå mest mulig støvfritt miljø. Har selv besøkt en slik fabrikk (Seagate i Irland) og sett hvordan dette foregår i praksis. Tøft som fy å ha sett det, dro derfra med en enorm respekt for disk-produsenter :love:

At de klarer å få disse produktene til å vare i mange år og hundretusenvis av timer er helt rått !

Gled litt ut; VincentYa har griseflaks om denne disken overlever behandlingen hans, samme hvor god peiling han liksom har..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...