Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun jeg dater er fortsatt på tinder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist jeg brukte det var det gratis, men de hadde innført en limit med X antall søk per dag og mulighet for ubegrenset bruk ved betaling. Fair enough.

 

 

 

Ja, og du har en svært begrenset måte å se det på. Når du er lykkelig gift på tolvte året så tipper jeg du er langt utenfor målgruppen.

 

Poenget mitt er at karakteristikken din av folk som bruker Tinder er upresis og helt feil (desperate blondiner og kåte mannfolk). Det er nok nok mye større sjanse for å finne sære mennesker innen tradisjonell nettdating ettersom det innebærer å faktisk betale og lage en profil.

Det fantes sjekketjenester da jeg var på sjekkern også. Den gang var det Match.com som var en av de store. Jeg var ofte ute med kompiser i helgene og dette var før smart telefonen sin tid. Man meldte seg enkelt på ved å godkjenne enn SMS. En kompis meldte meg inn uten at jeg viste om det som en spøk og plutselig rant det inn meldinger fra damer som ville både det ene og det andre. Selvsagt betlate jeg for meldingene jeg mottok.

 

Jeg ble med på spøken en liten periode da jeg synes det var litt spennende (dette var jo ganske nytt den gangen). Jeg møtte tre damer (av sikkert 100 stk) og alle disse damene var dumme som brød. Disse damene var åpenbart ikke ute etter noe seriøst og begynte man å snakke om alt fra politikk samt annet matnyttig som ikke inneholdt ordet "knulle" "ØL" "Synes du jeg er pen" etc. så merket man fort at det var ganske tomt.

 

Jeg tror majoriteten av menneskene på Match og andre tjenester kun er ute etter spenning, sidesprang og eller en flørt. Skal man finne noe seriøst tror jeg man må bruke den manuelle metoden tror jeg.

 

Så klart finnes det sikkert unntak, men denne tråden viser jo ganske tydelig det jeg mener. Er man i tillegg ung og litt uerfaren så vil man fort missforstå. Så trer følelsene i kraft og gjør hele forståelsen din om det motsatte kjønn til det fullstendige virrvarr. 

 

Men selvsagt finnes det helt sikkert unntak. Men jeg vile vertfall ikke betalt en dritt for å bli kjent med andre når man kan gjøre det helt gratis. 

Lenke til kommentar

Jeg tror majoriteten av menneskene på Match og andre tjenester kun er ute etter spenning, sidesprang og eller en flørt. Skal man finne noe seriøst tror jeg man må bruke den manuelle metoden tror jeg.

 

Så klart finnes det sikkert unntak, men denne tråden viser jo ganske tydelig det jeg mener. Er man i tillegg ung og litt uerfaren så vil man fort missforstå. Så trer følelsene i kraft og gjør hele forståelsen din om det motsatte kjønn til det fullstendige virrvarr. 

 

Men selvsagt finnes det helt sikkert unntak. Men jeg vile vertfall ikke betalt en dritt for å bli kjent med andre når man kan gjøre det helt gratis. 

 

Jeg personlig har alltid tenkt at nettdating i større grad er for de som er mer reserverte og har vanskeligere for å møte folk i det virkelige liv. For eksempel min søster eller min kamerat som aldri turte å ta kontakt med kvinner i det virkelige liv.

 

Tinder blir igjen ett unntak på grunn av den lave terskelen for å registrere seg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det fantes sjekketjenester da jeg var på sjekkern også. Den gang var det Match.com som var en av de store. Jeg var ofte ute med kompiser i helgene og dette var før smart telefonen sin tid. Man meldte seg enkelt på ved å godkjenne enn SMS. En kompis meldte meg inn uten at jeg viste om det som en spøk og plutselig rant det inn meldinger fra damer som ville både det ene og det andre. Selvsagt betlate jeg for meldingene jeg mottok.

 

Jeg ble med på spøken en liten periode da jeg synes det var litt spennende (dette var jo ganske nytt den gangen). Jeg møtte tre damer (av sikkert 100 stk) og alle disse damene var dumme som brød. Disse damene var åpenbart ikke ute etter noe seriøst og begynte man å snakke om alt fra politikk samt annet matnyttig som ikke inneholdt ordet "knulle" "ØL" "Synes du jeg er pen" etc. så merket man fort at det var ganske tomt.

 

Jeg tror majoriteten av menneskene på Match og andre tjenester kun er ute etter spenning, sidesprang og eller en flørt. Skal man finne noe seriøst tror jeg man må bruke den manuelle metoden tror jeg.

 

Så klart finnes det sikkert unntak, men denne tråden viser jo ganske tydelig det jeg mener. Er man i tillegg ung og litt uerfaren så vil man fort missforstå. Så trer følelsene i kraft og gjør hele forståelsen din om det motsatte kjønn til det fullstendige virrvarr.

 

Men selvsagt finnes det helt sikkert unntak. Men jeg vile vertfall ikke betalt en dritt for å bli kjent med andre når man kan gjøre det helt gratis.

Det er jo ikke mulig å rasjonalisere seg frem til at å nå en større brukergruppe ikke er bra.

 

Eneste forskjellen med nettdating og tradisjonell dating er at man bør ha kompetansen til å bruke den om man skal ha suksess. Akkurat som internett så må man bare evne å sortere feilinformasjon fra god informasjon. Samme gjelder forsåvidt når en flyr på byen på jakt på dame - forskjellen blir bare at dersom man yar den "tradisjonelle" ruten så reduserer man sine egne muligheter og er prisgitt tilfeldigheteter og geografisk begrensning.

 

Det er jo åpenbart at man kan ta et bedre valg når man blar igjennom profiler av potensielle med flere runder grovsorteringer.

 

At det er mange som er ute etter spenning og bekreftelse er jo klart - akkurat som i det virkelige liv hvor man ofte møter det samme.

 

Problemet til folk som ikke har hell på nettdating er at mange ikke helt forstår at folk ofte presenterer seg som en annen person enn den man egentlig er. Mange er defensive og pynter for mye på sannheten slik at man fremstår som uærlig og kaster bort både sin egen og andres tid inntil man lærer å sortere bort disse menneskene.

 

For min egen del anser jeg meg både som attraktiv av utseende og sosialt oppegående og jeg har aldri hatt problemer med å finne damer hverken offline eller online, men på nettet er det langt enklere å finne noen med stort potensiale for match uten å være prisgitt at tilfeldighetene skal drive en god match på akkurat det utestedet akkurat den kvelden en selv er ute og akkurat den personen er singel og hypp på et nytt innledende forhold. På nettet er disse menneskene lette å finne uten masse fåfengte anstrengelser.

 

Her i den lille bygda hvor jeg nå bor er det mange som har gått i samme klasse, samme vennegjeng og endt med å slå seg sammen og få barn. Klart noen av disse kan ha vært særdeles heldige, men realiteten for de fleste er nok at mangelen på alternativer gjør at man må "settle for less" om man vil ha noen på det "tradisjonelle" viset.

 

Når det gjelder tinder så er det slik jeg forstår det en knulleapp hvor 90% av brukerne er ute etter bekreftelse nettopp fordi terskelen for å registrere seg er så lav og da får man mye søppel i databasen med mindre man kan sortere bort disse fra de som er mer seriøse og utmerker seg.

Men mine onkelbarn som nå også er voksne begynner å treffe hverandre på disse tjenestene og min forståelse er at for den yngre garden så er tinder blitt mer "main stream" nå hvor det blant brukerne er like akseptert og vanlig som facebook så min egen motstand mot denne tjenesten begynner å bli mindre. Jeg har antagelig et farget syn på grunn av at jeg har sett hvordan mine yngre mannlige kolleger bruker "appen".

 

Å tro at datingtjenester er for de sjenerte er nok bare naivt. For 20 år siden var nok det tilfellet og nettdating var stigmatisert. I disse dager har nok de fleste fått øynene opp for at dette faktisk fungerer.

Lenke til kommentar

Som nevnt, andre får gjøre som dem vil og sjekke på nett til krampa tar dem. Hver sin lyst :)

Åpenbart, og det gjør nok de fleste.

Jeg prøver ikke å motsi at det også på nett er mennesker som fremstiller seg som personer de ikke er, men det må jo kommenteres at man finner de samme matvarene i et supermarked som en liten lolal kolonial. Forskjellen er bare at man finner mer der hvor utvalget er størst.

Lenke til kommentar

Åpenbart, og det gjør nok de fleste.

Jeg prøver ikke å motsi at det også på nett er mennesker som fremstiller seg som personer de ikke er, men det må jo kommenteres at man finner de samme matvarene i et supermarked som en liten lolal kolonial. Forskjellen er bare at man finner mer der hvor utvalget er størst.

Forskjellen er at matvarene ikke har personlighet. 

 

I en lokal kolonial har man derimot større sjans for at innholdet tilpasses til kundene og ikke styres av de store matimportørene. 

Lenke til kommentar

Forskjellen er at matvarene ikke har personlighet. 

 

I en lokal kolonial har man derimot større sjans for at innholdet tilpasses til kundene og ikke styres av de store matimportørene. 

 

Men da er vi tilbake på mennesker igjen og du mener vel ikke at de store konsernene bestemmer hvilke personer som får velge å registrere seg i deres databaser? Jeg tror nok du bare kverulerer nå og denne dansen har vi nok tatt før  ;)

Lenke til kommentar

Det jeg egentlig mente var at metaforen din ikke hang helt på greip. 

 

Vi mennesker er jo sosiale dyr og befinner man seg i tillegg i en sårbar situasjon og er ung samt full av følelser og alt det der så kan man fort gå på en smell vedrørende slike sjekkesider. Noe denne tråden understreker blandt annet. 

 

Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke mener ALLE opplever disse sjekkesidene lite negativt og har man litt oppi topplokket og forstår gangen i det å bli kjent med folk over nett så er jo ikke dette noe problem, stort sett.

 

Men JEG har aldri fått noe ut av disse sjekkesidene og leser jeg litt rundt så er det nok av unge mennesker som sliter vedrørende disse sidene. Mange har et så vannvittig behov for oppmerksomhet og bekreftelse at dem nesten ikke klarer å la være. Man ser dte igjen på Facebook også. Noen skal på død og liv legge ut bøttevis av selfier hvor dem bli sjeleglad for svar som "Fina" "så flott du er" etc. 

 

"Problemet" med Facebook i så tillfelle er at man ikke er anonym eller kan velge å være mer eller mindre anonym. Ellers må jo Facebook være det beste sted for å treffe andre?

Lenke til kommentar

Det jeg egentlig mente var at metaforen din ikke hang helt på greip. 

 

Vi mennesker er jo sosiale dyr og befinner man seg i tillegg i en sårbar situasjon og er ung samt full av følelser og alt det der så kan man fort gå på en smell vedrørende slike sjekkesider. Noe denne tråden understreker blandt annet. 

 

Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke mener ALLE opplever disse sjekkesidene lite negativt og har man litt oppi topplokket og forstår gangen i det å bli kjent med folk over nett så er jo ikke dette noe problem, stort sett.

 

Men JEG har aldri fått noe ut av disse sjekkesidene og leser jeg litt rundt så er det nok av unge mennesker som sliter vedrørende disse sidene. Mange har et så vannvittig behov for oppmerksomhet og bekreftelse at dem nesten ikke klarer å la være. Man ser dte igjen på Facebook også. Noen skal på død og liv legge ut bøttevis av selfier hvor dem bli sjeleglad for svar som "Fina" "så flott du er" etc. 

 

"Problemet" med Facebook i så tillfelle er at man ikke er anonym eller kan velge å være mer eller mindre anonym. Ellers må jo Facebook være det beste sted for å treffe andre?

 

Jeg synes fortsatt metaforen var midt i blinken.

Vi diskuterer hvorvidt det er lettere/bedre å lete etter et bestemt emne i en liten gruppe tilfeldige emner vs en stor gruppe mindre tilfeldige emner.

 

Jeg kjenner ikke til noen negative historier ang datingtjenester men jeg kjenner til mange negative historier til sosiale plattformer som snapchat og facebook. Nesten alle lyver. Selv voksne folk blir som småunger i forsøk på å overgå hverandre, bli akseptert og samles for å mobbe andre.

Lenke til kommentar

Nå trekker vel egentlig du den samme konklusjonen angående snapshat og Facebook brukere som jeg gjør med brukere av sjekketjenester?

Absolutt.

Jeg har definitivt mine svin på skogen, men jeg synes det blir litt annerledes siden facebook er en noe mer permanent sosial plattform enn en datingside.

 

Det blir mer korrekt å si at jeg har samme syn på tinder som du har på mer "seriøse" datingsider - men mitt syn der er i endring. Jeg begynner å lure på om det faktisk er jeg som er utdatert og ikke forstår settingen.

 

Jeg har aldri brukt tjenesten og har i lang tid dømt tjenesten etter å ha observert mine yngre kolleger som sitter å deler bilder av damene de puler på jobb fra tinder - men nå begynner jeg å se at mine onkelbarn møter kjærestene sine på tinder og det er oppegående folk som tydelig er ute etter forhold... Så tror nok også jeg må ta meg litt sammen og det jobber jeg med selv om jeg av og til får tilbakefall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...