Gå til innhold

Klimaendringer kan gi dramatiske følger for Svalbards befolkning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Der står det 9-85 cm innan 2100. Det er 80 år til! Eg ba om kjelda der IPCC skal ha påstått at Maldivene skal liggje under vatn no

21st century
Det kan referere like mykje til 2099 som til 2019, og du har so langt heller ikkje gjeve meg ei kjelde til at IPCC seier at Maldivene skal liggje under vatn i 2099. 9 cm auke i havnivået legg ikkje Maldivene under vatn.

 

Kvar er den IPCC-rapporten som seier at Maldivene skal liggje under vatn tidleg i 2019?

 

Klima-alarmistar finst det flest av i den anti-vitskaplege leiren som kallar seg "klimaskeptikarar".

Lenke til kommentar

Kvar er den IPCC-rapporten som seier at Maldivene skal liggje under vatn tidleg i 2019?

 

Hvordan i allverden har du kommet frem til at jeg har påstått at det står i en rapport ?

 

Det jeg sier at IPCC advarte at vannivået vil stige med inntil 80cm, og utifra den analysen ble det nevnt at bla. lavtliggende øyer vil forsvinne innen 30 år, mener at det var Al Gore som kom de de utsagnene den gangen på en IPCC konferanse.

Maldivene har blitt et synonymt på denne spådommen i kretsene som ønsker og motbevise klimahysteriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var et par argument jeg ikke får til å stemme helt. Blant annet hvor stor temperatur økning 20 ppm CO2 har. Det passer vel ikke helt med hva temperaturen på jorden skulle har vert uten CO2 i atmosfæren. Mulig at jeg misoppfattet skala.

 

Han påstod også at CO2 hadde vert oppe i 400ppm i nyere tid?

 

Eller så bør en fysiker skjønne at fossilt brennstoff er en begrenset ressurs. En policy uten reduksjon av fossilt forbruk vil føre oss brått og brutalt inn i en økonomisk kollaps vi aldri har sett maken til.

 

Subsidier av el biler i Norge har nok hatt en annen agenda enn reduksjon av CO2 . Disse subsidiene er spart inn for lenge siden. Vi kunne sikkert gitt bort el biler og fremdeles hadde Norge tent permer på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...