Gå til innhold

970 til 1660ti


DrOnline

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er fullstendig klar over at 1660ti ikke er ute ennå, men jeg synes umiddelbart den virker fristende for meg, selv om vi ikke har testresultater. Man må jo kunne spekulere!

 

Selv er jeg aldrende gamer, med ryzen 7 2700x, M.2-disk, gtx 970, og to 1080p 60hz-skjermer.

 

Det er grafikkort og skjermene som henger etter nå.

 

Problemet med 20-serien er prisen. Den er latterlig priset. Det som tidligere var et mainstreamkort xx60, koster nå 4000 kroner. Og det kortet er jo fullstendig ute av stand til å vise ray-tracing, som er det som hauses opp mest i denne generasjonen. Tester viser at selv på 2080ti spises opp så mye fps (halvering?!), når RT er påslått, til relativt moderat visuell forbedring. Det er jo bare uakseptabelt for et kort til 13000, eller hva det nå er.

 

Derfor tenker jeg som så det jeg ønsker, er å ta steget opp til 1440p, og jeg vil ha høyere fps, og jeg vil ikke ha masse tearing.

 

Så jeg tenker på å kjøpe meg en ny 1440p-skjerm, med freesync som er fungerende med nVidia-drivere, med 120(+) Hz, og 1660ti.

 

Flere enn meg som tenker på dette? Gitt at kortet ikke koster stort mer enn 3000 da. Ser de billigste 2060 koster 3790 på komplett.

 

Må jeg bite i det sure eplet og gå for 2060 for å få høy FPS i 1440p, eller holder det med 1660ti, hvis man ser på specs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RTX 2060 gir vel best ytelse i prisklassen, så det er ikkje et dårlig valg. Faktisk så får man ikkje bedre til den prisen. Eneste som gir mere for penga er kanskje et brukt 1080 eller et Vega 56 skjermkort, om man får det billig nok :p

 

Det som er synn er at det er så lite konkurranse i skjermkortmarkedet, at prisene ikkje blir presset i det heletatt.

 

Nå skal jo AMD komme med et skjermkort som yter ca som 1080ti/2080, men prisen er faen ikkje lavere. Håpløst  :hrm:

 

Det er tydeligvis bare å lukke øynene, og kjøpe et RTX 2060. Noe sier meg at "1160 eller 1660 " er noe nerfet, som vi ikkje vet enda.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe sier meg at "1160 eller 1660 " er noe nerfet, som vi ikkje vet enda.

Ja...  Frykter det samme. Hvis den blir nære 3000 i pris kan jeg kanskje gå for 2060 istedet, til 3800.

 

Denne generasjonen er helt loco, på pris. Ser nVidia gikk ned 17% i dag, rett etter åpning på børsen i USA. Tror ikke massene er villige til å betale disse crazy prisene. Håper ATI klarer å komme seg inn i konkurransen.

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis bare å lukke øynene, og kjøpe et RTX 2060. Noe sier meg at "1160 eller 1660 " er noe nerfet, som vi ikkje vet enda.

ser ikke ut som du hadde kjøpt et budsjettkort.

Nvidia Titan V

Skjermkort, PCI Express 3.0, 12GB HBM2, 1200/1455MHz, Volta

 

Noen må jo kjøpe toppkort. Være glad for prisene ikke faller så mye, men ganske utrolig blir de på finn til under 5000 kr om 5 år.

Kun fordi reklamasjonstiden går ut.

Lenke til kommentar

Vega 56 har falt ganske mye i pris så det kunne jo vært noe å vurdert. GTX 1080 ytelse til en mye billigere penge visst man gidder å tweake litt.

Vega koster vel eksakt likt som 2060 nå. Jevnt over yter 2060 litt bedre enn vega 56. Begge overklokka så er sikkert ståa det samme.

 

Nå med freesync på nvidia er det svært vanskelig å anbefale vega 56 som er gammel i hardware verden.

Lenke til kommentar

Vega koster vel eksakt likt som 2060 nå. Jevnt over yter 2060 litt bedre enn vega 56. Begge overklokka så er sikkert ståa det samme.

 

Nå med freesync på nvidia er det svært vanskelig å anbefale vega 56 som er gammel i hardware verden.

Ettersom RTX biten er helt bortkastet på 2060 så er ikke Vega 56 så gale. 

Lenke til kommentar

Ettersom RTX biten er helt bortkastet på 2060 så er ikke Vega 56 så gale. 

Er ikkje så gale, men gir ingen mening mot RTX 2060 :) Jeg finner ikkje en eneste grunn å anbefale Vega 56 etter at 2060 kom. Før, så var det mange grunner. Som f.eks glimrende ytelse i Battlefield spilla OG freesync. En uslålig kombo ytelsesmessig, frem til 2060 med freesync toppet heile driden. Som stavangerfolka sier :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikkje så gale, men gir ingen mening mot RTX 2060 :) Jeg finner ikkje en eneste grunn å anbefale Vega 56 etter at 2060 kom. Før, så var det mange grunner. Som f.eks glimrende ytelse i Battlefield spilla OG freesync. En uslålig kombo ytelsesmessig, frem til 2060 med freesync toppet heile driden. Som stavangerfolka sier :p

Er det plutselig glimrende ytelse? Ikke så lenge siden du mente at Vega 56 var noe dritt :p

Lenke til kommentar

Ettersom RTX biten er helt bortkastet på 2060 så er ikke Vega 56 så gale. 

 

RTX er ikke helt bortkastet, på sikt vil nok DLSS bli implimentert som standard i de aller fleste spill slik som TXAA og MSAA er i dag. Med denne kantutjevningen vil 2060 ligge omtrent på nivå med 1080 ti. Med dette i bakhuet finnes det ingen god grunn for å anbefale Vega 56. Da 2060 på sikt vil holde seg langt bedre, og kunne tilby langt mer ytelse enn vi noen gang kommer til å se på Vega 56.

 

Er nok derfor vi nå får Vega VII, slik at RTX skal få litt konkurranse ;)

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

RTX er ikke helt bortkastet, på sikt vil nok DLSS bli implimentert som standard i de aller fleste spill slik som TXAA og MSAA er i dag. Med denne kantutjevningen vil 2060 ligge omtrent på nivå med 1080 ti. Med dette i bakhuet finnes det ingen god grunn for å anbefale Vega 56. Da 2060 på sikt vil holde seg langt bedre, og kunne tilby langt mer ytelse enn vi noen gang kommer til å se på Vega 56.

 

Er nok derfor vi nå får Vega VII, slik at RTX skal få litt konkurranse ;)

RTX kommer til å bli det nye PhysX. Ingen kommer til å bry sæi om noen år.

 

Slo Nvidia Hairworks an? Nei det gjorde ikke det. Kommer Ray tracing å slå an. Nei

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

RTX kommer til å bli det nye PhysX. Ingen kommer til å bry sæi om noen år.

 

Slo Nvidia Hairworks an? Nei det gjorde ikke det. Kommer Ray tracing å slå an. Nei

Nå snakker ikke jeg om RayTraycing men DLSS. Problemet med PhysX og Hairworks er at det tok mye prosessorkraft fra skjermkortet, men det som gjør DLSS annerledes er nettopp det at det vil gi et ytelseshopp (uten å skifte skjermkortet). PhysX og Hairworks er et nisjeprodukt for enthusiastene, mens DLSS vil bli noe alle kan ta fordel av (som har nVidia kort).

 

Syns det er litt morsomt hvordan alle som har AMD kort skal snakke ned RTX, men velger å overse DLSS som faktisk er noe veldig positivt.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...