Gå til innhold

970 til 1660ti


DrOnline

Anbefalte innlegg

Nå snakker ikke jeg om RayTraycing men DLSS. Problemet med PhysX og Hairworks er at det tok mye prosessorkraft fra skjermkortet, men det som gjør DLSS annerledes er nettopp det at det vil gi et ytelseshopp (uten å skifte skjermkortet). PhysX og Hairworks er et nisjeprodukt for enthusiastene, mens DLSS vil bli noe alle kan ta fordel av (som har nVidia kort).

 

Syns det er litt morsomt hvordan alle som har AMD kort skal snakke ned RTX, men velger å overse DLSS som faktisk er noe veldig positivt.

DLSS positivt? Vis meg gjerne feil der. Nei det kan du ikke for det finnes kun et spill som støtter det å det ble ikke positivt tatt i mot.

 

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DLSS positivt? Vis meg gjerne feil der. Nei det kan du ikke for det finnes kun et spill som støtter det å det ble ikke positivt tatt i mot.

 

 

Liker hvordan du kan forkaste ny teknologi med utgangspunkt i kun ett enkelt spill.

 

Du vet hvordan AI fungerer, og at man over tid vil trene opp skjermkortene med nyere drivere til å kunne gi bedre bilde med DLSS. Eller er det slik at ingenting er bra dersom det kommer fra onde og grådige nVidia?

 

Regner med at du er klar over at hardware anmeldere får betalt for å være kritiske, så ville tatt det med en klype salt når de slakter ny teknologi. Jeg har mer troen på at moderne drivere vil gjøre dette bedre på sikt. Skulle vi slaktet alt som var nytt hadde vi ikke kommet langt, all teknologi krever tid for å modnes. Mulig DLSS ikke er optimalt i dag, men det er å forvente da DLSS kun har hatt dette ene spillet for læring. 

 

Det som blir mer spennende er å se hvordan AI kan trene opp DLSS over tid. Føler en del på forumet her av prinsipp er veldig negative til RTX fordi det kommer fra nVidia selv, og noe sier meg at pipa hadde fått en helt annen lyd om det hadde vært AMD som kom med dette. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er ikkje så gale, men gir ingen mening mot RTX 2060 :) Jeg finner ikkje en eneste grunn å anbefale Vega 56 etter at 2060 kom. Før, så var det mange grunner. Som f.eks glimrende ytelse i Battlefield spilla OG freesync. En uslålig kombo ytelsesmessig, frem til 2060 med freesync toppet heile driden. Som stavangerfolka sier :p

Enig.

RTX 2060 ser ut som "den nye 960 GT" som var en skikkelig slager i sin tid.. mykje morro før penga!  :thumbup:

Lenke til kommentar

Bortsett fra at kortene i utgangspunktet burde befinne seg mellom 3-4000 kroner, der de dyreste kostet maks 4k.. Jeg tenker ift 1060 da, og ser bort fra konkurransesituasjonen. I dag koster billigste 2060 3499 på tilbud, god pris for et bra kort. Proshop har inno 3d sitt x2 kort til den prisen denne helgen :)

Lenke til kommentar

Bortsett fra at kortene i utgangspunktet burde befinne seg mellom 3-4000 kroner, der de dyreste kostet maks 4k.. Jeg tenker ift 1060 da, og ser bort fra konkurransesituasjonen. I dag koster billigste 2060 3499 på tilbud, god pris for et bra kort. Proshop har inno 3d sitt x2 kort til den prisen denne helgen :)

 

Det er ikkje noe som heter "burde ha kosta" :p

 

Den Ferrarien burde ha kosta 500 000kr, slik at jeg hadde hatt råd til den  :wee: 

 

 

Markedet bestemmer. If you don't like it, don't buy it ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...