Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nedbemanning på arbeidsplassen. Dagpenger.


Tonjehaug

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk vite i dag at flere mister jobben pga nedbemanning. Jeg har kun én mnd oppsigelse dessverre og mister inntekten ganske raskt.

 

Snakket med NAV for første gang i mitt liv i dag, og de sa jeg hadde krav på dagpenger, men "saksbehandler" visste ikke hva som var vanlig å få, da han var ny i jobben. Skulle få e-post om dette ila dagen, noe jeg ikke fikk.

 

Får man 60% av lønn eller 100%?  og evnt. hvor lenge? Snakket med forskjellige bekjente som sier forskjellig. NAV sine sider ble jeg ikke noe klok på, dessverre.

 

Noen med erfaring?

 

Har jobbet der 100% i 8 mnd.

 

Håper selvfølgelig å komme ut i ny jobb uten å måtte "snylte", men fint med noe inntekt da jeg har hus, barn og bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Fikk vite i dag at flere mister jobben pga nedbemanning. Jeg har kun én mnd oppsigelse dessverre og mister inntekten ganske raskt.

 

Snakket med NAV for første gang i mitt liv i dag, og de sa jeg hadde krav på dagpenger, men "saksbehandler" visste ikke hva som var vanlig å få, da han var ny i jobben. Skulle få e-post om dette ila dagen, noe jeg ikke fikk.

 

Får man 60% av lønn eller 100%? og evnt. hvor lenge? Snakket med forskjellige bekjente som sier forskjellig. NAV sine sider ble jeg ikke noe klok på, dessverre.

 

Noen med erfaring?

 

Har jobbet der 100% i 8 mnd.

 

Håper selvfølgelig å komme ut i ny jobb uten å måtte "snylte", men fint med noe inntekt da jeg har hus, barn og bil.

Hva var situasjonen før siste ansettelsesforhold?

Jeg sa opp min jobb og gikk inn i ny jobb etter to dager. Rett i underkant av ett år senere ble flere av oss permittert i boen måneder. Jeg fikk ingenting pga nav anså min oppsigelse (fra den tidligere jobben) som Gjeldende for registreringen mhht permittering fra den nye jobben. Jeg ble informert om at jeg hadde krav når jeg leverte permitteringen, men når jeg etterlyste utbetalingen noen måneder senere ble jeg fortalt at jeg ikke hadde krav allikevel.

 

Jeg klaget dette inn til fylkesmannen som avviste min klage med en rekke paragrafer og en "unnskyldning" for at "systemet virket urettferdig" i min situasjon.

 

 

Gjerne noe du bør sjekke opp i dersom du sa opp din tidligere stilling etterfulgt av et kort ansettelsesforhold.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Hva var situasjonen før siste ansettelsesforhold?

Jeg sa opp min jobb og gikk inn i ny jobb etter to dager. Rett i underkant av ett år senere ble flere av oss permittert i boen måneder. Jeg fikk ingenting pga nav anså min oppsigelse (fra den tidligere jobben) som Gjeldende for registreringen mhht permittering fra den nye jobben. Jeg ble informert om at jeg hadde krav når jeg leverte permitteringen, men når jeg etterlyste utbetalingen noen måneder senere ble jeg fortalt at jeg ikke hadde krav allikevel.

 

Jeg klaget dette inn til fylkesmannen som avviste min klage med en rekke paragrafer og en "unnskyldning" for at "systemet virket urettferdig" i min situasjon.

 

 

Gjerne noe du bør sjekke opp i dersom du sa opp din tidligere stilling etterfulgt av et kort ansettelsesforhold.

 

Før jeg fikk denne jobben var jeg student. Dette var min første jobb etter utdannelse.

 

VIKTIG å få dokumentert i attesten fra arbeidsgiver at det var nedbemanning på bedriften. Det skal være godt nok for å slippe karantenetid.

 

 

Ja, det sa han på NAV pr. telefon også. Arbeidsgiver skulle fikse dette :)

 

Ikke for å være en "snylter" på NAV, men har jeg krav på noe annet ved siden av? HVIS jeg ikke skulle få en ny jobb innen mars har jeg regninger som kommer. Vil ikke tigge penger fra mamma/pappa, nå som jeg er selvstendig.

Endret av Tonjehaug
Lenke til kommentar

Hei,

 

Fikk vite i dag at flere mister jobben pga nedbemanning. Jeg har kun én mnd oppsigelse dessverre og mister inntekten ganske raskt.

 

Snakket med NAV for første gang i mitt liv i dag, og de sa jeg hadde krav på dagpenger, men "saksbehandler" visste ikke hva som var vanlig å få, da han var ny i jobben. Skulle få e-post om dette ila dagen, noe jeg ikke fikk.

 

Får man 60% av lønn eller 100%?  og evnt. hvor lenge? Snakket med forskjellige bekjente som sier forskjellig. NAV sine sider ble jeg ikke noe klok på, dessverre.

 

Noen med erfaring?

 

Har jobbet der 100% i 8 mnd.

 

Håper selvfølgelig å komme ut i ny jobb uten å måtte "snylte", men fint med noe inntekt da jeg har hus, barn og bil.

Normalt får du hva du har betalt inn de 3 siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...