Gå til innhold

Netflix skrur opp prisen i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som tvinges til å betale for Neflix, men alle som ser på TV tvinges til å betale for NRK, som koster mer i året enn Netflix..

 

TV lisensen til Nrk er faktisk mer enn dobbelt så stor som et års abb. hos Netflix.

 

Men det er ikke helt sammelignbart. Netflix er bare underholdning (og litt opplysning). Mens linærtv også er nyheter og aktualitet.

 

Det som er feil at man ikke kan få inn Nrk TV uten å betale Canal Digital, eller en annen tilbyder for å få se på disse kanalene. "Du kan jo se det gratis på RiksTV" sier du. ja, men det betyr at du må få inn signalene via antennen. Vi hadde en spsialist som var hos oss og målte signalstyrke på alle sider av huset. Satte opp en ganske dyr antenne. Men den virker bare når det er godt vær. Så vi måtte allikevel gå for satellitt, hvor vi må abonnere på en kanalpakke for å få inn Nrk. Jeg mener de (Canal Digtal m.f.) skulle tvinges til å slippe gjennom Nrk TV gratis, uten at man måtte behøve å kjøpe en kanalpakke, sidn man allerede betaler ca 3000 kroner pr. år for dette.

Lenke til kommentar

Det som er feil at man ikke kan få inn Nrk TV uten å betale Canal Digital, eller en annen tilbyder for å få se på disse kanalene. "Du kan jo se det gratis på RiksTV" sier du. ja, men det betyr at du må få inn signalene via antennen. Vi hadde en spsialist som var hos oss og målte signalstyrke på alle sider av huset. Satte opp en ganske dyr antenne. Men den virker bare når det er godt vær. Så vi måtte allikevel gå for satellitt, hvor vi må abonnere på en kanalpakke for å få inn Nrk. Jeg mener de (Canal Digtal m.f.) skulle tvinges til å slippe gjennom Nrk TV gratis, uten at man måtte behøve å kjøpe en kanalpakke, sidn man allerede betaler ca 3000 kroner pr. år for dette.

 

Mer aktuelt er vel å se det gratis på nettet. - Å sette opp egen antenne for å få inn noe du allikevel kan streame er jo bare tull.

Lenke til kommentar

Kall meg pessimist, men jeg tror ikke en prisøkning er langt unna her heller. Det kommer an på hvor stort område som fikk prisøkning sist. At de bryr seg om prisen i lille Norge tror jeg ikke på, men området vi tilhører.

Enig i at Netflix nok har det beste strømmetilbudet. Vi kjører Netflix og Viaplay.

Men veldig mye av innholdet på Netflix er så "erke-amerikansk" at det heller ikke interesserer meg. Vet ikke om det bare er meg eller om det er en trend. Er bare møkk lei av amerikanske helte-historier, amerikansk fiendebilde og amerikansk livsstil.

Lenke til kommentar

Netflix er ikke dyrt

Se 2 filmer per måned og du har "spart" inn det det koster i måneden

 

Problemet mitt er at jeg går tom for innhold da jeg ser mye på Netflix, så jeg betaler kun for 1-3 måneder om gangen, så blir det en like lang pause

I mellomtida kan du jo rullere på dei andre konkurrentane. Eg finner så lite på Netflix som er verdt å sjå at eg abonnerer kanskje 1-2 månader i året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...