Gå til innhold

Jabra tar opp kampen med Sony og Bose: Lanserer nye støydempende hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tør jeg gjette på at han er dansk? Siden Jabra er danskeid. Eller lot de publikumere få låne dem?

 

JabraElite.956x538.jpg

 

Ikke dansk, så vidt jeg kan erindre. De lånte ut noen veldig få til veldig korte lyttesesjoner, men presiserte at spesielt støydempingen fortsatt var på alpha-stadiet.

 

/Stein Jarle, Tek

Lenke til kommentar

Aksjen for de interesserte. Har vel kun en stykk venteaksje selv for å måle dens utvikling. Har vært motvind på børsen i høst er årsaken til at jeg ikke har flere. Handelskrigende "trumpere" og slikt regner jeg med ligger en del bak det der. Aldri helt enkelt å bli klok om børsene uansett:

 

Selskapsnavn: GN Store Nord A/S
Børs og Ticker: CPH: GN
 
Spennende selskap egentlig, men de er absolutt ikke uten konkurranse i verden. Det er en høreapparat-utvikler i bunn dette, som har stor konkurranse i fra Oticon med flere konkurrenter verden om. Så Hodetelefoner er egentlig litt nybrotts for det selskapet, så de får flere bein å stå på.
 
@Herr Akkar:
Det skulle ihvertfall ikke skorte noe på den tekniske lydkompetansen til GN Jabra. Da er det nok mer hvordan markedet tar i mot produktene og at de ikke lager et forhastet mandagsprodukt. Selv høreapparatene som er knøttsmå sies å ha nådd eller snart ha nådd det knallharde målet om å kunne nyttes til å musikkoverføring i fra mobil. Det er en vanskelig bragd å nå. Om det er så bra som de påstår vet jeg ikke så mye om, men de påstår ihvertfall det selv om den nyeste generasjon høreapparat.
 
Det skal nemlig være en viss forskjell i de tekniske kravene til musikkavspilling (krevende) i forhold til samtalegjenskaping (mindre krevende) i høreapparater som er selve akilleshælen der da. Dette er ting jeg ikke har greie på selv, og er inntrykk jeg har dannet meg fra å ha lest nyhetsmeldinger det siste halve året om GN Store Nord.
Endret av G
Lenke til kommentar

Hverken Sony eller Bose låter overbevisende bra i en samtale for den i den andre enden.

 

Hvis Jabra scorer full pott på dette, kan det forhåpentligvis gi mer fokus på dette i neste generasjon av Bose og Sony også...

Ikke? Min erfaring med QC35 II er i hvert fall at de fungerer utmerket til dette.
Lenke til kommentar

Hverken Sony eller Bose låter overbevisende bra i en samtale for den i den andre enden.

 

Hvis Jabra scorer full pott på dette, kan det forhåpentligvis gi mer fokus på dette i neste generasjon av Bose og Sony også...

Sony er helt håpløse. Mine går i retur, da motparten ikke hører meg, men bakgrunnlyden, om Jeg feks sitter på bussen. Sennheiser PXC550 skal ha dedikerte mic-er, som skal gi meget god lyd for motpart i telefonsamtaler, uten at jeg har fått testet det. Håper Jabra også har løst det, på en god måte.

 

Et annet ønske er at tek også tester samtalekvalitet når de tester hodetelefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...