Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan starte en samtale med jenter?


Anbefalte innlegg

Håper noen jenter eller kvinner kan hjelpe meg her.

 

Jeg har vært singel i snart to år nå og kjenner på savnet etter en jente å dele dagene med. Jeg er sjeldent på byen og har interesser hvor det ikke er mange jenter å komme i kontakt med. så blir da sjekkeapper som tinder og happen. Antall jenter som jeg har "Liket" er ganske høyt og antall matcher er lavt og antallet jeg har møtt er mye lavere. 

 

For meg virker det som om mange jenter ikke er villig til å gi gutten eller i dette tilfelle meg en sjanse engang. Om det blir en match på tinder, så får jeg sjeldent svar og er det på byen, fest, konsert eller festival, så blir jeg alltid avvist eller jenta viser ikke noe interesse. Jeg har mot til å gå bort å hilse på en jente, men at det stadig blir nedtur sliter litt på selvsikkerheten. Har en gjennomsnittlig utseende, høy, slank, kort hår og trimmet skjegg og er i i tjue årene.

 

Matcher noen ganger med jenter som skriver at de ønsker noe seriøst og ikke fuckboys, men hva burde jeg skrive til de? Har prøvd litt forskjellig, men uten resultat. 

 

Jeg mener at det å chatte i flere dager er dumt, hvis man da møtes så vet man allerede mye om personen og har vansker med å holde praten gående. Jeg ønsker å vite lite om jenta før jeg møter hun siden da blir det lettere å holde en samtale gående, samt at det blir et lite mysterium om hva hun driver med. 

 

Jeg ønsker noe seriøst og langvarig, trenger noen til kos i sofaen med en film, øl eller vin. Noen å dra på hyttetur og tur i skogen med. Savner det å være forelsket og være med ei som viser interesse for meg har lyst til å til bringe tid med meg. 

 

Tilslutt skal jeg legge til at jeg matchet med en hyggelig jente i slutten av november, praten gikk fint, addet hverandre på snapchat. spurte om hun ville møtes etter et par dager med kontakt. Fikk til svar at hun gjerne ville møtes, men var opptatt med eksamen og praksisjobb med dårlig arbeidstider som ville gjøre det et vanskelig de neste uke. Hun spurte derimot om jeg hadde tid etter hun var ferdig med eksamen og om vi skulle holde kontakten frem til det. De neste ukene gikk med vekslende mengde kontakt. Noen dager var det mye kontakt, noen dager helt stille. Dagen for eksamen kom å gikk, så tenkte at nå var det mulighet for å be henne ut på nytt. Til min nedtur oppdaget jeg at hun hadde fjernet meg fra både tinder og snapchat selv om vi hadde hatt kontakt tidligere på dagen.

 



Anonymous poster hash: 38848...aed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst;

Hva folk er ute etter og hva folk sier de er ute etter er sjeldent en og samme ting.

Ta derfor alt folk sier med en god dose salt - spesielt når det er på useriøse plattformer som f.eks tinder, siden du nevner det.

 

Tinder er en overfladisk app.

Ingen regel uten unntak, vel og merke. Man kan ha hell på alle arenaer, men i utgangspunktet er det en plattform for mennesker som ønsker oppmerksomhet og bekreftelse for å bygge eget ego.

Hvis du er ute etter å finne en seriøs partner uten å kaste bort tid så ikke legg energi i mennesker du møter der.

 

Å finne en god match tar for de fleste av oss mange år fordi vi må sortere bort de vi ikke vil ha på "tradisjonelle" vis (som også å bruke måneder og år i forhold som går i dass allikevel (m.a.o feil partner) så derfor burde du fokusere søket der hvor sannsynligheten for fangst er best.

 

Den eneste praktiske måten å finne noen over et adekvat geografisk område er nettdating. Det er selvfølgelig også her mange ego byggere, men her er det samtidig flere av de som genuint leter etter en partner - og noen av disse er ikke fullstendig virkelighetsforvrengt i sin oppfatning av seg selv, men du bør allikevel gå frem i den tro at folk ikke er den de portretterer seg som.

 

Det innebærer at du må selv være proaktiv og ærlig. Utlevere deg selv og samtidig lære deg å sortere søppelet fra de det er verdt å bruke tid på. Dvs de utallige halvtomme copy&paste profilene med puppebilde og trutmunn kan oversees da disse har type og er der for bekreftelse eller de har mange typer og er der for bekreftelse. Når du innimellom finner ordentlige mennesker så er det fortsatt en risiko for at dette er forvirrede mennesker som vil bruke masse tid på å la sin virtuelle representasjon "bli kjent" med og bli beilet av din virtuelle representasjon. Disse oversees også ideelt sett og det gjør du ved å klart å tydelig be om et raskt og kort personlig møte som iklr er overstadig romantisert. Sier de nei og vil bli kjent så har du svaret ditt. Finn noen som er verdt å bruke tid på.

 

Når du endelig finner noen med en ordentlig profil, normale bilder (som du liker) og som i tillegg er villig til å møte deg for en spasertur eller lignende så møtes dere uforpliktende. Når dere møtes så overtar naturen. Er det kjemi så går praten uanstrengt og man ler lett sammen. Vi mennesker vet iløpet av få sekunder om vi liker noen eller ikke.

 

Deretter mæer det veldig viktig at du husker følgende: alt annet enn ja er nei.

Prioriterer man eksamen over en date så er det et nei. Prioriterer man overtid så er det nei. Sier man "kanskje en annen gang" så betyr det "du er ikke god nok for meg".

Alt annet enn ja er nei.

 

Så. Når du er kommet så langt så er det bare å rince & repeat. Du kan ha en date hver eneste dag sålenge du lærer deg å ikke kaste bort tid på de som ikke er seriøse. Jeg kommer fra en liten by og jeg gikk på date hver eneste dag inntil jeg fant mor til mine barn. 90% var helt ok, men noen få var verdt et oppfølgende møte. Når jeg traff samboer for første gang så skulle det bare være en kort spasertur med hundene våre for så å gå hjem. Vi var begge innstilt på at dette bare var et kort møte for å kjenne på om vi hadde kjemi. Det endte med at vi hadde så mye å snakke og le om at turen varte i mange mange timer og det var to utslitte hunder som omsider kom hjem hver til sitt.

 

Ikke bruk tid på "kanskje". Utsett deg selv for maksimalt antall potensielle og fokuser energien på de du har kjemi med.

 

Og før folk begynner med patetiske tips for å "game/playe" eller whatever; ikke hør på dem. Skal du bare knulle så er det en annen sak, men skal du ha en kjæreste så må du være deg selv og håpe at hun er seg selv ellers blir dere bare to falske mennesker som egentlig ikke liker hverandre og baserer et forhold på løgn. I disse dager kan man ikke banke hverandre for å holde sammen så det betyr at de forhold som starter med pretens ryker garantert. Det er vanskelig nok å leve sammen når man liker hverandre

 

Samtidig med dette så fortsetter du med ditt vanlige sosiale liv. Alle kan vinne i lotto så om du treffer ei brisen dame på den lokale gangbang blinkebula så kan det også være et vinnernummer.

 

Det er bare anstrengende å snakke med nye mennesker når du vil at de skal like deg. Poenget er at du vil ikke at alle skal like deg; du vil finne de personene som allerede liker deg.

Da slipper du å be om råd fra andre. Da slipper du at noen skal gi deg en oppskrift på hvordan du skal oppføre deg for å få midlertidig tilgang til ei dame.

 

Hvis ei dame avviser deg så er det fordi hun ikke liker deg. Hvorfor bruke energi på å få henne til å tro at du er noen andre? Hun blir kjent med deg før eller senere allikevel og da mister du henne bare. Hvis det er målet så er du vel heller ute etter å bli en annen person og det er antagelig ekstremt vanskelig.

 

Man møtet stadig på folk som forsøker. Folk som iherdig prøver å bygge en fasade med å kle seg etter en spesifikk stil, kjøper en tøff hund selv om en ikke evner hundehold, kjøper dyr bil ute å kunne kjøre osv osv. Disse folka ser man vanligvis relativt lett igjennom og lurer bare seg selv. Vi andre skjønner hvorfor en kar har capsen på skjeiva, singlet om vinteren, tatoveringer fra den lokale copy&paste sjappa, solbriller på kvelden, alt for store klær og beveger seg som om en har en alvorlig muskelsykdom. Det er en person som desperat holder et bilde opp foran seg om hvem han ønsker å være, men det et fortsatt ikke den han er

Endret av Invader Zim
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Sånn har det blitt dessverre, dating i Norge er blitt totalt ødelagt av online dating.

Jenter vet ikke hva de vil ha lengere, de kan velge å vrake, derfor blir det ingenting.

slapp av og lær deg å være alene, noe som blir mer og mer vanlig i Norge.

Lenke til kommentar

Matcher noen ganger med jenter som skriver at de ønsker noe seriøst og ikke fuckboys, men hva burde jeg skrive til de? Har prøvd litt forskjellig, men uten resultat. 

 

Tilslutt skal jeg legge til at jeg matchet med en hyggelig jente i slutten av november, praten gikk fint, addet hverandre på snapchat. spurte om hun ville møtes etter et par dager med kontakt. Fikk til svar at hun gjerne ville møtes, men var opptatt med eksamen og praksisjobb med dårlig arbeidstider som ville gjøre det et vanskelig de neste uke. Hun spurte derimot om jeg hadde tid etter hun var ferdig med eksamen og om vi skulle holde kontakten frem til det. De neste ukene gikk med vekslende mengde kontakt. Noen dager var det mye kontakt, noen dager helt stille. Dagen for eksamen kom å gikk, så tenkte at nå var det mulighet for å be henne ut på nytt. Til min nedtur oppdaget jeg at hun hadde fjernet meg fra både tinder og snapchat selv om vi hadde hatt kontakt tidligere på dagen.

 

 

Anonymous poster hash: 38848...aed

 

 

Bruker ikke sånt, men hvis jeg skulle brukt det, skulle jeg bare bedt om en date, med én gang. Be om et møte. All nødvendig info skal stå i profilen. Alt annet blir opp til møtet. Angående å starte samtale, så er ikke det så nøye, bare prate løst og fast om fremtidsplaner, ambisjoner, hva du/dere ønsker ut av livet. Bland i litt romantikk og komplimenter innimellom, eller så mye som du føler for iht dama du dater. Enten er det kjemi, ellers er det ikke det. Og du kan ikke kjøpe klasse og stil.

 

Spurte du denne dama om -hvorfor- ho fjerna deg? Det er viktig å prøve å få svar.

 

Og så har man jo dét fenoménet da, at hvis man gir opp etter 5-10 dater, så minsker sjansen for å finne noen for livet. Hvis man prøver 1000 ganger, da øker sjansen.

 

Et annet fenomén er at noen blir sammen mer på overfladiske verdier, så som status og utseendet, og andre er samme av mer åndelige eller sjelelige grunner. Andre igjen en miks. Du må bestemme deg for hva du vil ha.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Sånn har det blitt dessverre, dating i Norge er blitt totalt ødelagt av online dating.

Jenter vet ikke hva de vil ha lengere, de kan velge å vrake, derfor blir det ingenting.

slapp av og lær deg å være alene, noe som blir mer og mer vanlig i Norge.

Hvordan klarer du å resonnere deg frem til at bedre tilgang allikevel blir dårligere?

Er internett også blitt dårlig av at alle har bra hastighet kontra når de fleste av oss satt med 28k modem?

 

Uten online dating er man prisgitt tilfeldigheteter i et lite geografisk område. Flere par her i bygda hvor jeg bor er født og oppvokst sammen. Ikke akkurat egne valg som drar disse sammen. Heller evnen til å "settle for less" fordi utvalget er dårlig. Skal være rimelig heldig om drømmedama er naboen.

 

Ellers er det vel likt begge veier menn er stort sett like clueless som kvinner.

Ikke all fremgang er positiv men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å anse online dating som negativt. Mulig du har et godt ressonnement, men da må du forklare.

 

Det blir liksom som å si at det var mye bedre å bygge hus før, uten tegninger og planlegging. Hus blir bedre når man gjør litt forarbeid. Samme med forhold.

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Det er ikke noe særlig dypere enn at for mange valg gjør at man ikke klarer å velge.

men det er bare èn av grunnene til hvorfor online dating er negativt

 

Forarbeid for å bygge hus er ikke å se på bilder av hus.

Lenke til kommentar

TS her

 

Takk for svar. At Tinder er noe folk bruker for oppmerksomhet, bekreftelse og for å bygge ego har jeg vært klar over helt siden jeg prøvde appen for første gang. Har vært heldig å møte to jenter som det ble mer seriøst med, men det varte desverre ikke så lenge. 

 

Det kjipe med onlinedating som møteplassen og sukker er at det koster penger for å kunne sende meldinger noe det virker som veldig få gidder å bruke penger på. Og selv her er det mange som ikke svarer. 

 

Har ikke noe i mot å chatte med jenta før et potensielt møte, bare så det er sagt. 

 

Jeg spurte ikke jenta jeg fortalte om i første innlegget om hvorfor hun fjernet, da jeg syntes at det ville være en rar ting å spørre om



Anonymous poster hash: 38848...aed
Lenke til kommentar

Det er ikke noe særlig dypere enn at for mange valg gjør at man ikke klarer å velge.

men det er bare èn av grunnene til hvorfor online dating er negativt

 

Forarbeid for å bygge hus er ikke å se på bilder av hus.

Ah. I såfall er jeg sterkt uenig.

Man vil alltid ha mennesker som ikke vet hva de vil ha. Jeg vil påstå at de fleste er veldig lite reflekterte, men slik har det alltid vært. Kvinner har alltid vært den selektive part siden vi kom opp av sjøen mens menn alltid har vært tilbyderen. Eneste forskjellen er at det blir mer og mer akseptert å ha casual seksuelle relasjoner - også for kvinnfolk.

Kvinner har alltid hatt et mylder av villige ståkuker å velge mellom.

 

Forarbeid med å bygge hus er å konkretisere hva slags konstruksjon man ønsker, bestemme seg for en lokasjon, velge passende produkter og lage tekniske tegninger som man følger under oppføringen.

-akkurat samme måte man burde gå frem for å bygge forhold. Velg en realistisk lokasjon (ikke andre kanten av landet).

Grovsorter etter ønsket arkitektur (rumpe, pupper eller what tickles your fancy).

Så velger man produkter i form av passende interesser osv også følger man montasjetegningene så godt man kan uten å bli ledet av pikken som ofte styrer en helt annen vei enn arkitekten tenkte.

 

Da får man et helt annet bygg enn før når man bare rev ned de første og beste greinene, la disse i en haug og krøp under.

 

Man kunne jo bo under de greinene. Men det regner igjennom, man er konstant våt og sur og etterhvert så råtner bladene og man må ut å finne nye greiner eller ligge i et bløtt og slapt hull mens man ønsker at livet ebber ut.

 

Jeg synes det er en kjempegod analogi :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

greit nok det, men oppservasjoner, egen erfaring og div statestikk viser til noe annet.

hva er det de sier? det har aldri vært så mange single som nå.

 

Det blir en slags ondsirkel, mannfolk ødelegger for andre og kvinnfolk for seg selv.

jeg mener online dating som tinder og sukker er det verste som har skjedd når det gjelder å finne seg en partner.

 

man får ikke den naturlige progressjonen mellom to mennesker.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

greit nok det, men oppservasjoner, egen erfaring og div statestikk viser til noe annet.

hva er det de sier? det har aldri vært så mange single som nå.

 

 

Hvorfor er dette noe negativt egentlig? Jeg skjønner meg ikke på folk som liker å sutre over at den høyst unaturlige "kjernefamilien" forsvinner, er det ikke bare bra at folk gjør hva som gjør dem lykkelige istedenfor det de føler de MÅ gjøre for at samfunnet ikke skal utstøtte dem sosialt? 

 

Grunnen til hvorfor skillsmisseraten gikk opp er pga det ble ikke sosialt stigmatiserende lenger å være alenemor, hva er det dere vil?? At vi skal låses inn igjen og skammes til vi finner oss i å være slaver? For det funket så bra sist??

 

Hysterisk at du klager over at den naturlige progresjonen av møtet mellom to mennesker er borte når du sitter på en pc på internett og diskuterer dette med helt vilt fremmede rundt om i norge. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

greit nok det, men oppservasjoner, egen erfaring og div statestikk viser til noe annet.

hva er det de sier? det har aldri vært så mange single som nå.

 

Det blir en slags ondsirkel, mannfolk ødelegger for andre og kvinnfolk for seg selv.

jeg mener online dating som tinder og sukker er det verste som har skjedd når det gjelder å finne seg en partner.

 

man får ikke den naturlige progressjonen mellom to mennesker.

Hva statistikk? Mulig det er noe i det du sier selv om jeg personlig ikke er enig. Hvor kommer dette fra?

 

For min egen del har jeg mine egne hypoteser på hvorfor folk er alene til tross for hvor enkelt det er å finne en partner idag;

 

Moderne oppdragelse er elendig. Barn blir opplært til å bli oppmerksomhetssyke monster med konstant behov for bekreftelse.

Vi godtar alt for lett lette "psykiske lidelser" som asosiale trekk og tillater disse å sabotere eget liv ved å ikke legge press på individene.

Samtidig blir det mer og mer akseptert at voksne mennesker tilbringer all sin fritid på dataspill og da ofrer evnen til sosialt samspill.

 

Man sitter da igjen med et hav av "introverte" unge mennesker som aldri har lært seg sosiale evner og sitter og råtner bort i leiligheter alene og forventer at samfunnet skal ta hensyn til dem og ikke motsatt

Jeg tror heller dette er en langt større faktor til at folk er alene enn at tilbudet er for tilgjengelig.

 

Naturlig progresjon tror jeg heller ikke er en faktor - ja, det er mange mennesker som melker facebook og andre sosiale plattformer for virtuell bekreftelse isteden for å bruke dem for hva de er ment for- altså å møte hverandre, men hvordan skulle det påvirke? Den eneste praktiske forskjellen er at jaktmarkene har blitt større og mulighetene for å finne en kompatibel partner er blitt flere tusen ganger større - uansett preferanser eller personlighet.

 

Jeg tror det blir mer realistisk å se på fravær av religiøse krefter som tvinger folk sammen og et mer åpent samfunn som godtar skilsmisser og samlivsbrudd.

 

Det har alltid vært enstøinger og det vil det nok alltid være. Jeg tror ikke det er mulig å finne en saklig grunn til å skylde på nettdating som ikke enkelt kan tilbakevises med å påpeke andre langt mer gjeldende faktorer.

 

 

Av mine venner har jeg bare to som er single. En som nylig flytta fra dama og en som har vært singel over lengre tid pga han mer eller mindre lever ut livet sitt på pc'n med counterstrike osv.

Men når han er klar for det er jeg overbevist om at han logger seg på en datingside og finner ei dame i løpet av kort tid. Han er en hyggelig og pen type og eneste grunn til at han er singel er fordi han velger det. (Eller hans spill-avhengighet velger kanskje for ham... Men det er iallefall ikke tilbudet om nettdating som holder ham singel).

 

Et poeng jeg glemte å ta med; all informasjon er lettere tilgjengelig nå enn noen gang tidligere i historien; både feilinnformasjon og fakta. Moderne mennesker er derfor i større grad en noen gang tidligere avhengig av å være i stand til å sortere dårlig info fra god info. Samme gjelder online sosiale plattformer. Man må være flinkere å sortere i et større utvalg (derfor min første post) for å unngå å bli lurt og manipulert.

Mennesker som er dårlige på å sortere vil sannsynligvis bli feilinformert og manipulert igjen og igjen og igjen og igjen langt mer enn noengang tidligere. Disse vil da muligens bli veldig kyniske og bitre mot de moderne platformene, men disse er antagelig så små minoriteter at jeg tviler på at de påvirker samfunnet forøvrig i betydelig grad.

 

Unge mennesker blir utsatt for dette i yngre og yngre alder og samfunnet blir derfor helhetlig bedre og bedre hele tiden selv om noen naturligvis blir avlet bort. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være.

 

Utdannelse og karriere er forøvrig også en veldig stor faktor. Vårt samfunn er mindre og mindre forenelig med familieliv, men det er ikke pga nettdating. Det er pga vår kapitalisme og materielle behov.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Tilslutt skal jeg legge til at jeg matchet med en hyggelig jente i slutten av november, praten gikk fint, addet hverandre på snapchat. spurte om hun ville møtes etter et par dager med kontakt. Fikk til svar at hun gjerne ville møtes, men var opptatt med eksamen og praksisjobb med dårlig arbeidstider som ville gjøre det et vanskelig de neste uke. Hun spurte derimot om jeg hadde tid etter hun var ferdig med eksamen og om vi skulle holde kontakten frem til det. De neste ukene gikk med vekslende mengde kontakt. Noen dager var det mye kontakt, noen dager helt stille. Dagen for eksamen kom å gikk, så tenkte at nå var det mulighet for å be henne ut på nytt. Til min nedtur oppdaget jeg at hun hadde fjernet meg fra både tinder og snapchat selv om vi hadde hatt kontakt tidligere på dagen.

 

 

 

Anonymous poster hash: 38848...aed

 

Uten at jeg nødvendigvis er noen ekspert, ville jeg valgt en annen tilnærming her. Når hun svarer at hun er opptatt med eksamen og jobb, er det bedre å si at dere plukker opp tråden igjen når hun får ledig tid. Når dere ikke en gang har møttes, er hun ikke verd flere uker av din tid og energi og det er helt greit å signalisere. Så kan det være at hun rett ut avviser det eller sier at det greit, men aldri er i kontakt igjen. Men så brøt hun jo kontakten til slutt likevel, så det er ikke så mye å gjøre med den risikoen uansett.

 

Sannsynligvis visste hun at hun ikke var interessert i å møte deg allerede da du spurte første gang, men ville ha deg som en backupplan litt til.

 

Hvordan klarer du å resonnere deg frem til at bedre tilgang allikevel blir dårligere?

Er internett også blitt dårlig av at alle har bra hastighet kontra når de fleste av oss satt med 28k modem?

 

Uten online dating er man prisgitt tilfeldigheteter i et lite geografisk område. Flere par her i bygda hvor jeg bor er født og oppvokst sammen. Ikke akkurat egne valg som drar disse sammen. Heller evnen til å "settle for less" fordi utvalget er dårlig. Skal være rimelig heldig om drømmedama er naboen.

 

Ellers er det vel likt begge veier menn er stort sett like clueless som kvinner.

Ikke all fremgang er positiv men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å anse online dating som negativt. Mulig du har et godt ressonnement, men da må du forklare.

 

Det blir liksom som å si at det var mye bedre å bygge hus før, uten tegninger og planlegging. Hus blir bedre når man gjør litt forarbeid. Samme med forhold.

 

Større utvalg i seg selv er ikke et problem. Men det kan være at det har gjort det lettere for de som ønsker forhold å ta den lette utveien og gå videre til neste person med en gang noe blir litt usikkert eller utfordrende. Med et begrenset utvalg er den opplevde risikoen for å ende opp alene større og man er derfor tvunget til å prøve hardere med hver enkelt. Som du sier, er det vanskelig nok å leve med en person man liker og man må jobbe både med seg selv og med forholdet for å lykkes.

 

I tillegg er det slik at lykken på datingmarkedet er ujevnt fordelt, der noen menn får en uforholdsmessig stor andel av kvinnene mens andre menn sliter med å kapre noen. (Og omvendt, der noen kvinner er mer ettertraktede enn andre.) Når mindre markeder slås sammen til større, kan det tenkes at denne tendensen forsterkes. Det vil i så fall være en fordel for de som er attraktive som kan tiltrekke seg flere kvinner (eller menn), men en ulempe for de som befinner seg i feil ende av hierarkiet og får større konkurranse. (Nå høres jeg sikkert ut som jeg argumenterer for trumpisme på datingmarkedet.)

Lenke til kommentar

 

Uten at jeg nødvendigvis er noen ekspert, ville jeg valgt en annen tilnærming her. Når hun svarer at hun er opptatt med eksamen og jobb, er det bedre å si at dere plukker opp tråden igjen når hun får ledig tid. Når dere ikke en gang har møttes, er hun ikke verd flere uker av din tid og energi og det er helt greit å signalisere. Så kan det være at hun rett ut avviser det eller sier at det greit, men aldri er i kontakt igjen. Men så brøt hun jo kontakten til slutt likevel, så det er ikke så mye å gjøre med den risikoen uansett.

 

Sannsynligvis visste hun at hun ikke var interessert i å møte deg allerede da du spurte første gang, men ville ha deg som en backupplan litt til.

 

 

Større utvalg i seg selv er ikke et problem. Men det kan være at det har gjort det lettere for de som ønsker forhold å ta den lette utveien og gå videre til neste person med en gang noe blir litt usikkert eller utfordrende. Med et begrenset utvalg er den opplevde risikoen for å ende opp alene større og man er derfor tvunget til å prøve hardere med hver enkelt. Som du sier, er det vanskelig nok å leve med en person man liker og man må jobbe både med seg selv og med forholdet for å lykkes.

 

I tillegg er det slik at lykken på datingmarkedet er ujevnt fordelt, der noen menn får en uforholdsmessig stor andel av kvinnene mens andre menn sliter med å kapre noen. (Og omvendt, der noen kvinner er mer ettertraktede enn andre.) Når mindre markeder slås sammen til større, kan det tenkes at denne tendensen forsterkes. Det vil i så fall være en fordel for de som er attraktive som kan tiltrekke seg flere kvinner (eller menn), men en ulempe for de som befinner seg i feil ende av hierarkiet og får større konkurranse. (Nå høres jeg sikkert ut som jeg argumenterer for trumpisme på datingmarkedet.)

Ja, det er jo sikkert. En lav prosent av både menn og kvinner tiltrekker en relativt stor prosentandel av totalen.

Slik har det jo alltid vært og en realitet enhver på infinne seg med. Er forsåvidt med på at enkelte kan henge seg overstadig opp i dette og oppfatte dette som konstant avvisning til fordel for andre i større grad enn om man bor i ei bygd med bare ti konkurrenter og lite fristelse.

 

Men det er også hvorfor jeg alltid råder til å inngå de mest åpenbart overfladiske plattformene og søke de mer seriøse - hvilkey er grunnen til at jeg ikke ser at man kan argumentere imot de mer seriøse som f.eks møteplassen eller sukker hvor man da kan lese om de forskjellige og gå direkte etter hva man tiltrekkes av.

 

I tillegg virker det for meg til at flere og flere ar fullstendig urealistiske forventninger til partnere. Altså typisk en 3'er mann som forventet en 8'er dame. Alt annet er liksom ikke verdt bryet. Greit nok å gå etter hva man vil ha, men jeg mistenker at media har forvrengt forestillingene til mange og ikke nettdatingen i seg selv.

 

Jeg ser også blant mine egne venner latterlige forventninger hvor de da også har klaget seg fordi de blir avvist av damer utenfor sin klasse, men samtidig avviser andre frasin klasse.

 

 

(Nå er det ikke meningen å høres ut som jeg selv dømmer andre overstadig etter utseende. Jeg gjør jo det til en viss grad, som jo er naturlig, men jeg legger mest vekt på det personlige og derfor jeg har ei dame som er fornuftig og kjekk å snakke med.siste eksen var 100% fysisk hva jeg tiltrekkes av men jeg avsluttet forholdet etter relativt kort tid pga krasjende personlighet).

 

Jeg var tidligere inne på dette med å være ærlig med seg selv og andre for å ha hell i datinglivet og ikke klage på alle andre faktorer enn seg selv. Vi har mange måter å tiltrekke en partner. Vi har utseende, personlighet, penger og sosial status. Med nettdating er det enklere å benytte seg av sine andre styrker enn tradisjonelt hvor man i aller høyeste grad er avhengig av god fysikk og godt utseende.

To introverte wow-konger kan til og med finne hverandre utenom konvensjoner.

Lenke til kommentar

De som har mest på utseende har gjerne vesentlig mindre på andre områder. Det blir et kompromiss, bestandig.

Summen av alle kvaliteter i en person er gjerne ikke så forskjellig, det er fordelingen som er veldig ulik. Man bør se litt bak fasaden og finne den uslepne diamanten. Mange personer trenger bare noen som ser dem for hva de er og elsker dem, så vil de skinne. Andre personer er mest ute etter å bruke folk på diverse måter over kortere tidsrom for å skaffe fordeler til seg selv på lengre sikt. Så driver de bare på sånn, hopper fra det ene til det andre hele tiden og vil aldri klare å få noe til å holde i lengden. Mange spillere der ute, så ta med litt skepsis og ikke legg alt i en kurv og gå hodestups inn i noe med en gang. Sjansen for å bli knust er nesten 100%.

Lenke til kommentar

De som har mest på utseende har gjerne vesentlig mindre på andre områder. Det blir et kompromiss, bestandig.

Summen av alle kvaliteter i en person er gjerne ikke så forskjellig, det er fordelingen som er veldig ulik. Man bør se litt bak fasaden og finne den uslepne diamanten. Mange personer trenger bare noen som ser dem for hva de er og elsker dem, så vil de skinne. Andre personer er mest ute etter å bruke folk på diverse måter over kortere tidsrom for å skaffe fordeler til seg selv på lengre sikt. Så driver de bare på sånn, hopper fra det ene til det andre hele tiden og vil aldri klare å få noe til å holde i lengden. Mange spillere der ute, så ta med litt skepsis og ikke legg alt i en kurv og gå hodestups inn i noe med en gang. Sjansen for å bli knust er nesten 100%.

Helt enig.

Jeg mener også at folk stort sett har samme totalsum som fordeles ulikt.

Peneste folka er ofte de mest egosentriske og minst interessante menneskene mens andre har gode kvaliteter som gjør dem bedre egnet til venner og kjærester. De to dummeste menneskene jeg har blitt kjent med opp igjennom har hatt de mest fantastiske talentene.

Lenke til kommentar

Bare så alle er klar over det så tar man seg av og til godt tid for å finne ut om denne karen er verdt å bruke tid på. Er jeg ikke verdt å bruke ett par uker på å bli kjent med så er de ikke verdt min tid.

 

Nå er du vel ikke helt konsekvent?

 

Hentet fra en annen tråd:

 

Timer, dager? Tenker på Messenger og at man ser når mld ble lest. Vurderer å droppe en dame helt i startgropa som følge av at det går mange timer mellom meldingene. I går gikk det 7-8 timer, i dag leste hun mld min litt før 11 og fortsatt null svar.

Dere har nettopp begynt å date. Du kan dessverre ikke forvente så mye i begynnelsen da hun må finne ut om du er verdt tiden hennes først. Med denne holdningen viser du at du ikke er det.

 

I oktober var det en altså en fyr som ergret seg over at ei jente viste svært lite initiativ på melding. Responsen din var at han ikke kunne forvente mye fordi hun måtte finne ut om han er verd tiden hennes.

 

Nå er det en fyr som mener det er dumt å holde på lenge med meldinger før man møtes og responsen din er at hvis ikke han er villig til å bruke et par uker på det, er han ikke verd din tid.

 

Konklusjonen blir da da at mannen alltid skal gjøre en innsats og være tilgjengelig og at det alltid er opp til kvinnen å vurdere om han er verd det?

Lenke til kommentar

Helt enig.

Jeg mener også at folk stort sett har samme totalsum som fordeles ulikt.

Peneste folka er ofte de mest egosentriske og minst interessante menneskene mens andre har gode kvaliteter som gjør dem bedre egnet til venner og kjærester. De to dummeste menneskene jeg har blitt kjent med opp igjennom har hatt de mest fantastiske talentene.

Menneskelige relasjoner er merkelige greier jo mer man vikler seg inn i det.

De personene man passer best sammen med og får mest ut av å tilbringe tid med er gjerne totalt motsatt av det bilde man kanskje hadde oppe i hodet en gang i tiden. Mye er veldig overfladisk og folk skaper fasader og image av seg selv som macho og jeger osv. siden de tror det er egenskaper som tiltrekker det andre kjønn. Bak fasaden er de fleste personer forbløffende like egentlig, men det tar gjerne 2-3 år med regelmessig samvær med noen for man kan si at man kjenner dem og hvordan de tenker samt kan stole på dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Menneskelige relasjoner er merkelige greier jo mer man vikler seg inn i det.

De personene man passer best sammen med og får mest ut av å tilbringe tid med er gjerne totalt motsatt av det bilde man kanskje hadde oppe i hodet en gang i tiden. Mye er veldig overfladisk og folk skaper fasader og image av seg selv som macho og jeger osv. siden de tror det er egenskaper som tiltrekker det andre kjønn. Bak fasaden er de fleste personer forbløffende like egentlig, men det tar gjerne 2-3 år med regelmessig samvær med noen for man kan si at man kjenner dem og hvordan de tenker samt kan stole på dem.

Ja, jeg er enig i at det er relativt få variasjoner av oss. Derfor jeg mener at det er svært lett å stereotype de fleste av oss. Man trenger ikke vite mye om en person før man kan dra svært treffende slutninger om resten av personen.

 

Rævhølet som sykler midt i veien f.eks. tilsynelatende ignorant for at han hindrer flere titalls andre i trafikken. Man kan trekke slutninger helt ned til musikksmak og seksuelle avvik bare av å se avskummet pesende bortover hovedveien :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...