Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan starte en samtale med jenter?


Anbefalte innlegg

 

Håper noen jenter eller kvinner kan hjelpe meg her.

 

Jeg har vært singel i snart to år nå og kjenner på savnet etter en jente å dele dagene med. Jeg er sjeldent på byen og har interesser hvor det ikke er mange jenter å komme i kontakt med. så blir da sjekkeapper som tinder og happen. Antall jenter som jeg har "Liket" er ganske høyt og antall matcher er lavt og antallet jeg har møtt er mye lavere. 

 

For meg virker det som om mange jenter ikke er villig til å gi gutten eller i dette tilfelle meg en sjanse engang. Om det blir en match på tinder, så får jeg sjeldent svar og er det på byen, fest, konsert eller festival, så blir jeg alltid avvist eller jenta viser ikke noe interesse. Jeg har mot til å gå bort å hilse på en jente, men at det stadig blir nedtur sliter litt på selvsikkerheten. Har en gjennomsnittlig utseende, høy, slank, kort hår og trimmet skjegg og er i i tjue årene.

 

Matcher noen ganger med jenter som skriver at de ønsker noe seriøst og ikke fuckboys, men hva burde jeg skrive til de? Har prøvd litt forskjellig, men uten resultat. 

 

Jeg mener at det å chatte i flere dager er dumt, hvis man da møtes så vet man allerede mye om personen og har vansker med å holde praten gående. Jeg ønsker å vite lite om jenta før jeg møter hun siden da blir det lettere å holde en samtale gående, samt at det blir et lite mysterium om hva hun driver med. 

 

Jeg ønsker noe seriøst og langvarig, trenger noen til kos i sofaen med en film, øl eller vin. Noen å dra på hyttetur og tur i skogen med. Savner det å være forelsket og være med ei som viser interesse for meg har lyst til å til bringe tid med meg. 

 

Tilslutt skal jeg legge til at jeg matchet med en hyggelig jente i slutten av november, praten gikk fint, addet hverandre på snapchat. spurte om hun ville møtes etter et par dager med kontakt. Fikk til svar at hun gjerne ville møtes, men var opptatt med eksamen og praksisjobb med dårlig arbeidstider som ville gjøre det et vanskelig de neste uke. Hun spurte derimot om jeg hadde tid etter hun var ferdig med eksamen og om vi skulle holde kontakten frem til det. De neste ukene gikk med vekslende mengde kontakt. Noen dager var det mye kontakt, noen dager helt stille. Dagen for eksamen kom å gikk, så tenkte at nå var det mulighet for å be henne ut på nytt. Til min nedtur oppdaget jeg at hun hadde fjernet meg fra både tinder og snapchat selv om vi hadde hatt kontakt tidligere på dagen.

 

 

Anonymous poster hash: 38848...aed

 

Mitt lange og velformulerte innlegg forsvant før jeg fikk postet det, så her er bare den korte versjonen.

 

Ikke spør jenter om hjelp i forhold til hvordan du skal opptre overfor jenter for å oppnå det du ønsker. Spør de som faktisk oppnår det de ønsker, og lær av disse. Du spør ikke en forbruker om hvordan du som selger kan greie å selge ham enda mer i 2019, du ser på hvordan de beste selgerne gjør det så lærer du av det.

 

Du kan ikke forvente at noen skal fylle dette tomrommet du beskriver for deg. Ingen jenter ønsker å bære byrden det er å sørge for at du har det bra. Det er en grunn til at kvinner avskyr emosjonelle menn, det er disse som gjerne ender opp med å true med å ta livet sitt om hun ønsker å gjøre det slutt. At du ønsker noe seriøst og langvarig for å ligge på sofaen og kose er ganske dårlig reklame for deg selv, jeg håper dette ikke er den viben du sender ut.

 

På Tinder ligger 80% av jentene med 20% av guttene. En undersøkelse har vist at helt gjennomsnittlig menn utseendemessig blir vurdert til å være langt under gjennomsnittet. Du må ha utseende og image. Dersom du ikke har dette, så bør du finne andre arenaer hvor personlighet og sjarm har mer å si. Mange blir såkalte alpha widows og får helt virkelighetsfjerne forventninger til hvilken partner de kan oppnå langvarig.

 

Jeg er enig med deg i at å chatte i flere dager er lite hensiktsmessig. Skal du chatte må du i det minste vekke jentas emosjoner. Det gjør du ikke ved å spørre om hva hun jobber med. Du gjør det heller ikke ved å gi komplimenter om hvor pen hun er. Ofte kan folk bli tiltrukket av deg fordi du greier å provosere dem på en bestemt måte, men dette er sosial kunst man som alt annet i livet må øve på for å få til bra.

 

Angående hva du bør skrive dersom hun skriver hun ikke ønsker fuckboys. Dette er bare anti-slut defensen som iverksettes. Du hører ofte floskler som "jeg har vanligvis ikke one night stands" eller "jeg kommer ikke til å ha sex med deg i kveld" eller "jeg ønsker for øyeblikket bare å bli bedre kjent med deg". Alt er bare et utslag av ASD, og responsen din bør bare være humoristisk, egentlig. Skriver hun "jeg ønsker ikke fuckboys" så hadde jeg bare svart at "det gjør ikke jeg heller" eller noe. Alt er i hvert fall bedre enn noe à la "bra, for jeg er ikke en fuckboy".

 

Alt annet enn ja, betyr nei. Opptatt, eksamen, jobb etc - det spiller ingen rolle. Jenter er lite direkte i kommunikasjonen sin, du må tolke signaler og hint.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

TS her

Hadde glemt bort tråden....

 

Takk for svar og god diskusjon mellom dere andre brukere. 

Grunnen til at jeg ønsker en kjæreste er ikke bare for å ha noen å kose med på sofaen. Klarer faktisk ikke gi en eksakt grunn, men når jeg ser på kameraten min og dama hans som har vært sammen i fem år, så tenker jeg "det de har vil jeg også ha".

 

Hatt noen matcher på tinder de siste dagene, men samtalene har dødd ut etter kort tid da jenta ikke svarer lenger. En av jentene startet samtale, og vi chattet en stund helt til hun spurte hvor jeg kommer fra. Sa at jeg kommer fra en by i vestfold og spurte hun om det samme og etter det har jeg ikke fått noe mer svar...

 

Har funnet ut at jeg er nødt til å komme meg mer ut blant folk, og ut på byen, men så må man gjerne ha noen å dra med da. Flere av vennene mine har kjæreste, og er ikke så gira på å dra på byen lenger. De andre foretrekker privatfester eller bare rolig kveld i hjemme hos hverandre. 

 

Men så er det jo det å kunne gå bort til en ukjent jente og prøve å få igang en samtale da



Anonymous poster hash: 38848...aed
Lenke til kommentar

Går greit å dra til byen alene. Det kommer helt an på din innstilling til det.

 

Jeg og mine venner har meget forskjellig smak på hva som er gøy når vi drikker og skal ut. Jeg avskyr diskobuler og radio pop så vi pleier alltid å skille lag uansett og da drar jeg til roligere buler så jeg ender ofte alene på byen anyway - men jeg preiker med andre og det kommer nesten alltid et par damer bort ila en kveld som tar kontakt.

Men hadde jeg stått standby i et hjørne, eller sprunget fra dame til dame så tviler jeg på at jeg ville virket attraktiv.

Jeg tror nok man er mer attraktiv når man tilsynelatende ikke aktivt oppsøker det, og for min del er jeg opptatt - og merkelig nok så er det enda oftere damer tar kontakt på er utested når jeg er med dama.

 

Fulle kvinnfolk er spesielle når de ser etter menn.

 

Bare ha det gøy, tenk på deg selv og ikke stress så kommer det av seg selv så lenge du er tilgjengelig uten å være innpåsliten.

Lenke til kommentar

Jeg liker absolutt ikke noe diskbuler selv, som du kaller det. Var på et diskotek/ dansested/ diskobule inne i oslo for en god stund tilbake sammen med en kamerat, dama hans og noen venninner av henne. Og det stedet vi var på hadde altfor mange mennesker på et for lite sted. Aldri vært, så ukomfertabel på lenge. 

Der vi var først var rolig og hyggelig og mulighet for å bli kjent med disse venninnene, men neida vi måtte absolutt dra på til det andre stedet...

 

Når jeg er på byen, konsert, festival, så prøver jeg bare å ha det gøy og kose meg. Jeg går ikke bevisst inn for å prøve å få med noen hjem. Har vært flere tilfeller hvor jeg har sett en jente stå eller sitte alene på festival og gått bort for å prøve å ta kontakt. Prøver å ikke virke desperat eller gå fra jente til jente. 

Fetteren min er en dårlig wingman, han prøver desperat å forsøke å få jenter til meg eller prate med meg og da tror jeg at jeg blir oppfattet som uattaktiv med engang.



Anonymous poster hash: 38848...aed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...