Gå til innhold

Problemer med å sikre en trådløs router


nita59

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sikre mitt trådløse nettverk gjennom å sette opp WPA( eller noe sånt) gjennom routeren min, men etter å ha satt opp med et passord og trykt lagre, mister jeg internett. Jeg måtte da resette hele routeren for å komme på nett igjen, så jeg lurer på hva jeg gjør feil. Jeg har bare et oppsett på engelsk, og det nå være noe jeg ikke forstår rett, og lurer på om noen kan gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du endrer på routeren, så må du nødvendigvis også endre på alle enheter som skal koble seg til routeren.

 

Selv om jeg er pålogget gjennom routeren når jeg gjør dette? Jeg fant ikke routeren over listen på trådløse tilgjengelige routere heller

Endret av nita59
Lenke til kommentar

Selv om jeg er pålogget gjennom routeren når jeg gjør dette?

 

Ja, dersom du er pålogget når du endrer innstillinger på routeren så blir du sannsynligvis kastet ut av nettet, å må logge inn på nytt med de nye innstillingene.

 

Dersom du endrer på bånd, kryptering eller lignende, så må enhetene nødvendigvis støtte dette, dersom de gjør det, så skal tilgjengelige trådløse nett dukke opp automatisk på de fleste enheter, hvorpå du logger inn med de nye innstillingene osv.

Lenke til kommentar

Ja, dersom du er pålogget når du endrer innstillinger på routeren så blir du sannsynligvis kastet ut av nettet, å må logge inn på nytt med de nye innstillingene.

 

Dersom du endrer på bånd, kryptering eller lignende, så må enhetene nødvendigvis støtte dette, dersom de gjør det, så skal tilgjengelige trådløse nett dukke opp automatisk på de fleste enheter, hvorpå du logger inn med de nye innstillingene osv.

 

Vel da er jeg jo like langt  :( siden routeren ikke dukket opp i tilgjengelige nettverk etterpå, og jeg vet ikke hva pc'en min støtter eller ikke

Lenke til kommentar

Logg på routeren med kabel, så har du kontakt med den hele tiden mens du gjør endringer på det trådløse. En god start er å oppgradere software på router til nyeste versjon, og tilbakestille den til fabrikkinnstillinger før du setter den opp på nytt.

 

Hvilken router er det (merke og modell)?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Logg på routeren med kabel, så har du kontakt med den hele tiden mens du gjør endringer på det trådløse. En god start er å oppgradere software på router til nyeste versjon, og tilbakestille den til fabrikkinnstillinger før du setter den opp på nytt.

 

Hvilken router er det (merke og modell)?

 

Cisco  Linksys WRT 110 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...