Jump to content
NTB - digi

Richard Branson: – I 2019 kan vi sende vanlige folk opp i rommet

Recommended Posts

Kan de ikke sende opp noen av disse flat earthsene

Gratis? I så fall melder jeg meg inn i flat earth society og lar meg overbevise og omvende.. :p

• Like 2

Det blir jo egentlig ikke en tur i verdensrommet da grensen til verdensrommet er 100 Km og det er heller ikke snakk om å gå i bane rundt jorden. Først da kan man kalle seg en virkelig astronaut. Dette blir mer en 0 gravitasjons tur når fartøyet faller til jorden igjen. Men man får se jordens kurve og det svarte rom i en 10 min. tid, så kult nok.

• Like 2

Sløse så mye penger på så unyttige ting, jaja :)

Staten Norge AS kunne betalt 3 billetter til hver av disse for samme pris som noe så kjedelig som bygde-veiarbeid. Eller 1 billett til hver og fortsatt hatt 4 millioner kroner per person å bygge vei for.

Det setter vel ordet sløse i perspektiv når Norge kan sponse slike romturer til 600 personer og fortsatt ha 4 millioner kroner per person til vei. Vel og merke kun til de få utvalgte. Vi vanlig dødelige må nøye oss med en tusendel.

• Like 1

Målet med turen er vel å kunne skryte av det i ettertid. Også er det jo litt morsomt med en alternativ helgeutflukt for milliardærene.

• Like 1

Det blir jo egentlig ikke en tur i verdensrommet da grensen til verdensrommet er 100 Km og det er heller ikke snakk om å gå i bane rundt jorden. Først da kan man kalle seg en virkelig astronaut. Dette blir mer en 0 gravitasjons tur når fartøyet faller til jorden igjen. Men man får se jordens kurve og det svarte rom i en 10 min. tid, så kult nok.

That's just like, your opinion, man..

Det finnes mange definisjoner av hvor verdensrommet begynner, og en av dem er 80 km. Det er ingenting galt med å si at de har vært i verdensrommet ved å nå "bare" 83 km. Man trenger da heller ikke gå i bane rundt jorden for å være astronaut - Teslaen til Musk med Starman ombord dro f.eks rett ut forbi Mars og går nå i bane rundt solen.

• Like 1