Gå til innhold

Apple lager iPhone X igjen, etter at iPhone Xs-salget har skuffet


Anbefalte innlegg

 

Med stor risiko og mangel på reparasjon i ettertid, høy pris og nydelige konkurenter, så er jeg ikke overrasket over dette. På meg så blir det antakelig vis Nokia i neste runde for eksempel, å leve uten å bry seg om apple blir enklere desto mindre irritasjoner de fikser opp i. For du vet jo: "Tenk Annerledes".

 

Mangel på reparasjon i ettertid? iPhoner er nesten de eneste telefonene du kan reparere i 2018. Ja, det går an å reparere gluegate telefonene fra Huawei, men det er mer lim enn det er skruer. I tillegg kan du se på verksteder rundt omkring som reparerer iPhoner. Jeg har enda til gode å finne Samsungspesialisten, hvorav man har eksempelvis Applespesialisten.

 

Android-telefoner er laget for å gå i søpla når de ryker, og hvis du ikke tror det er det kun fordi du ikke jobber i bransjen. Serviceverksteder bytter telefonene i en erstatningsenhet tvert.

Min venn da har du ikke fulgt med i media og ikke hørt om Henrik Huseby som vler saksøkt av nettopp Apple da de ikke reparerer telefoner utenomgaranti. Er telefonen din utenfor garanti, får du tilbud om å bytte til en nyere modell til full pris. Og tro meg så ljuger Apple mange ganger og sier at telefonen din har vannskade og får kunden til å betale. Søk opp Louis Rossman på. YouTube og Ipad rehab og lær deg om reprasjon av Apple produkter.

 

Det er ikke dumme mennesker som har startet en kampanje mot Apple og store firmaer som ikke lar forbrukerne bruke produktet som dem vil etter å ha brukt mange mange tusen kroner.

#RightToRepair

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Med stor risiko og mangel på reparasjon i ettertid, høy pris og nydelige konkurenter, så er jeg ikke overrasket over dette. På meg så blir det antakelig vis Nokia i neste runde for eksempel, å leve uten å bry seg om apple blir enklere desto mindre irritasjoner de fikser opp i. For du vet jo: "Tenk Annerledes".

 

Mangel på reparasjon i ettertid? iPhoner er nesten de eneste telefonene du kan reparere i 2018. Ja, det går an å reparere gluegate telefonene fra Huawei, men det er mer lim enn det er skruer. I tillegg kan du se på verksteder rundt omkring som reparerer iPhoner. Jeg har enda til gode å finne Samsungspesialisten, hvorav man har eksempelvis Applespesialisten.

 

Android-telefoner er laget for å gå i søpla når de ryker, og hvis du ikke tror det er det kun fordi du ikke jobber i bransjen. Serviceverksteder bytter telefonene i en erstatningsenhet tvert.

Vel der du bor muligens.

 

Reparerte min samsung i kina for 150kr. De loddet av minnet å loddet på et nytt. Installerte android på nytt voila !

 

Hva ville et verksted i norge sagt apple samsung eller uansett hva slags merke?

 

Samsung i stockholm testet batteriet å mente hovedkortet antaglig måtte byttes noe som ville kostet så mye at det ikke var verdt pengene. Sånn går det når det ikke finnes noen proffer i landet. Heldgvis fikk jeg med meg mobilen til shenzhen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

«De samme tendensene har vi sett her i Norge, hvor iPhone 8 klatret opp på Telias liste over mest solgte mobiler i oktober, og havnet på en tredjeplass – kun slått av iPhone Xs (2) og iPhone Xs Max (1). «

 

Uff... iphones er virkelig blitt upopulære... hvem har den sure 4. Plassen tro ?

iPhone?

Siden de bare selger til dumme folk

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Med stor risiko og mangel på reparasjon i ettertid, høy pris og nydelige konkurenter, så er jeg ikke overrasket over dette. På meg så blir det antakelig vis Nokia i neste runde for eksempel, å leve uten å bry seg om apple blir enklere desto mindre irritasjoner de fikser opp i. For du vet jo: "Tenk Annerledes".

 

Mangel på reparasjon i ettertid? iPhoner er nesten de eneste telefonene du kan reparere i 2018. Ja, det går an å reparere gluegate telefonene fra Huawei, men det er mer lim enn det er skruer. I tillegg kan du se på verksteder rundt omkring som reparerer iPhoner. Jeg har enda til gode å finne Samsungspesialisten, hvorav man har eksempelvis Applespesialisten.

 

Android-telefoner er laget for å gå i søpla når de ryker, og hvis du ikke tror det er det kun fordi du ikke jobber i bransjen. Serviceverksteder bytter telefonene i en erstatningsenhet tvert.

Apple enheter blir også swappet. De såkalte "apple spesialistene" er uautoriserte verksteder med uorginale deler, vil ikke si det er så mye å hige etter

Lenke til kommentar

Alternativ virkelighet: Apple reduserer alltid produksjonen i 2. kvartal (dvs. 1. kvartal 2019), i forhold til julekvartalet. Dette tolker "analytikere" feil hvert eneste år. Xr selger dårlig, fordi Xs selger bedre enn forventet. Likevel må salget av Xs reduseres i 2. kvartal, p g a den naturlige salgssyklusen. For inneværende kvartal vil Apple som vanlig komme med rekordresultater, og media vil som vanlig glemme hva de skrev et par måneder i forveien. Same procedure as every year.

Tror du analytikere er stokk dumme og ikke forstår at Apple har ulike salgstall per kvartal?

 

Apple har det siste året ikke solgt mer telefoner, og ikke kommet med noen rekordresultater i forhold til salg av antall enheter. iPhone 7 lansering var siste lansering de hadde videre vekst i salgstall.

 

Elsker folk som tenker analytikere er stokk dumme og ikke forstår selv grunnleggende konsepter innenfor salg, og liksom selv vet mye mer, når du ikke engang har oversikt over Apples tidligere salgstall.

 

Morsomt å lese alle "ekspert" kommentarene på hvorfor ting er som det er.

 

Regner med at alle også har fått med seg at det dårlige salget det meldes om i denne artikkelen,  gjelder i Japan..

Det er ikke helt sant. Artikkelen sier de har store problemer i Japan (som tek ikke tok med??). Japan er et stort marked for Apple med svært høy andel iOS og 120 millioner. Og de har startet å selge XR til lavere pris i Japan, men det står og at salg er dårlig globalt. Og jeg kan ikke se for meg at salget i Japan selger så mye at de må starte å produsere iPhone X for utvalgte marked for å få solgt alle skjermene de har kjøpt av Samsung. Vi snakker om salgstall i Japan som må ha stupt.  Og det virker urealistisk.

 

Det er sant at Japan har hatt ~nullvekst i 20 år og de sliter med lav inflasjon, lite økning i lønning, folk kjøper lite produkter osv, derimot har de hatt økning i både lønninger, forbruk og inflasjon dette året. Så det er ingen økonomisk årsak til fall. Altså kjøper folk heller iPhone 8, kjøper ikke ny, eller kjøper fra annen produsent. Og det er og rimelig urealistisk at om fallet er enormt i Japan pga pris så skal salget alle andre steder være som vanlig?

 

Selvfølgelig bare spekulering her, men gitt at det om Japan stemmer, så er det ekstremt ulogisk å tro at dette kun gjelder Japan.

 

Jupp, og telefonene det her er snakk om er jo så mye dyrere i Japan kontra Norge må en vite ;) Så alle "ekspertene" som her uttaler seg å ytrer om at iPhone er overpriset er jo virkelig på jordet. iPhone koster jo selvsagt akkurat hva de skal koste, og egentlig er de nok underpriset, og burde kostet det dobbelte, for makan til utsøkt kvalitet skal du lete lenge etter ;)

*Ja, det kalles ironi, i tilfelle du ikke tok den ;)*

Telefonen kan fint være relativt sett billigere i Norge. Si en lærer tjener 20% mer i Norge enn i Japan. Begge bruker derimot 10% av lønn på mat. Så selv om mat er dyrere i Norge så koster det relativt til lønn det samme. En iPhone derimot er priset i USD og har ikke videre regionale forskjeller i pris. Dermed blir all elektronikk, mote osv relativt sett billigere i Norge enn andre land da lønnsnivåene i Norge er i verdenstoppen. Så reelt sett ja så er iPhone billigere i Norge. Tror jeg da, litt usikker pga MVA ol, og Japan har ikke akkurat så lavt lønnsnivå heller akkurat, og generelt høyt prisnivå.

 

 

Derimot så gjør det det enda mer problematisk. Japan er et enormt marked for Apple. iOS ligger på 70% markedsandel i Japan. Japan er et rikt land der folk har bra med penger og stor middelklasse som kan kjøpe produktene. Om de sliter med å selge nye produkter i Japan, hva da med andre markeder der folk ikke er like villige til å betale så mye for iPhone? Norge er og nærme samme kategori som Japan. Så liksom om iPhone blir for dyrt for nordmenn som relativt sett har billige iPhones, hva med salget for resten av verden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- iPhone 8 klatret opp på Telias liste over mest solgte mobiler i oktober, og havnet på en tredjeplass – kun slått av iPhone Xs (2) og iPhone Xs Max (1).

 

Ironisk at du nevner dette i samme kontekst med at det går "dårlig".

 

- Hvis ikke Apple klarer å snu det fallende iPhone-salget kan de ha et enormt problem innfor neste års lansering.

 

At det asiatiske markedet har en nedgang betyr neppe at det er et "enormt" problem for Apple. Tror du de finner opp neste års modell noen måneder før lansering? Å hjelpes.

Lenke til kommentar

- iPhone 8 klatret opp på Telias liste over mest solgte mobiler i oktober, og havnet på en tredjeplass – kun slått av iPhone Xs (2) og iPhone Xs Max (1).

 

Ironisk at du nevner dette i samme kontekst med at det går "dårlig".

 

- Hvis ikke Apple klarer å snu det fallende iPhone-salget kan de ha et enormt problem innfor neste års lansering.

 

At det asiatiske markedet har en nedgang betyr neppe at det er et "enormt" problem for Apple. Tror du de finner opp neste års modell noen måneder før lansering? Å hjelpes.

Jeg tror neppe du har peiling på hvor iPhones selges.

 

I Kina + Japan tjener Apple mer penger enn i Europa. For enkelte land er det vel USA, Kina så Japan som er de 3 største enkeltmarkeder. Det å ha et stort fall i Asia er svært betydningsfullt. Spesielt siden nesten all vekst i nyere tid har vært i dette markedet. Eneste som er verre er fall i USA.  

 

Og det at iPhone 8 er på 3. plass i Norge ER et problem. Det at du nevner det er ironisk viser egentlig bare at du ikke har forstått problemet. XR er den nye "budsjettmodellen" fra Apple, men den tilbyr for lite til for høy pris. Folk ser egentlig ingen grunn til å gå for den over iPhone 8 til en lavere pris. Og når folk kjøper iPhone 8 eller lar vær å kjøpe ny så taper Apple inntekter. All vekst i nyere tid for Apples inntekter er tjenester de selger + høyere pris på mobiler. De selger ikke flere per år. Om de nå går ned i salgstall + at deres average selling price ikke går opp så har de problemer ja. 

 

Det å være i en nedadgående trend er ikke noe selskap vil være i. Folk vil starte å miste troen på selskapet om du går ned, og ikke klarer å snu trenden. Så da har de et problem med neste års lansering, fordi de må da klare å reversere trenden de er i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke noe rart med de prisene. Kjøpte en brukt X nå for 6800kr, den hadde nypris på 12500kr. For 3 uker siden kjøpte jeg en Huawei Mate 10 PRO på tilbud hos Elkjøp for 3300kr....den har 128gb vs 256gb men bortsett fra det så er de i samme klasse. Når man kan få nesten 4 mate 10 pro for prisen av 1 X....da skjønner jeg at folk ikke gidder mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir nok ikke Apple neste gang for min del, om de ikke skjerper seg. Enig i at alt som begynner å nærme seg 5-sifret er alt for dyrt (smertegrensen er nok rundt 6000,- for min del) og at minste telefon har skjerm på 5,8" er også helt uaktuelt. Blir nok å beholde min SE i mange år til og deretter vurdere å bytte merke for første gang siden 2008 om det ikke kommer en fornuftig priset etterfølger til SE.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...