Gå til innhold

Chili-sjefen: – Ja, vi kommer til å åpne for datadeling


Anbefalte innlegg

Har de en måte de kan se om du faktisk deler mobildata? La oss si at jeg deler litt 4g med macen min til youtube og skolearbeid når jeg er på toget. Eller er det bare om det er overbruk? Bytter over til chilli 30 november.

Ikke lovlig. De sier de ikke har anledning til å se om du deler eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble kastet over på 12 GB i dag for brudd på retningslinjene (deling iflg dem) aka overforbruk. Vært kunde siden de startet.

 

Forventer mange flere saker som dette, pass deg om du bruker over 10% av kvota.

 

Edit: uten mulighet for kundeservice å endre tilbake. Sendt en epost.

 

Jeg håper du kjører forbrukermølla fra a til å og holder forumet oppdatert på utfallet. Det hadde vært interessant med en avklaring fra et forbrukerståsted. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide å få tv2 hjelper deg på saken? :w00t: det er jo faktisk syke brudd de gjør der, uten bevis.

Det hadde i såfall blitt et lite paradoks for tv2. Da de har eierandel i Chili mobil og sitter i styret hos Chili mobil. Men det kan jo hende hun skrulla i tv2 hjelper deg lager et lite innslag likevel? Det er jo fint lite hun ellers forstår, så hvorfor skulle hun da vite hvor og når hun skal gi seg eller kjenne sin plass? :)

Lenke til kommentar

På tide å få tv2 hjelper deg på saken?   :w00t: det er jo faktisk syke brudd de gjør der, uten bevis.

TV2 med sin eierandel er Chili ... så nei.

Igjen, oppsummert ; Chili har lurt NKom til å gi dem rett til å bryte loven, men ikke lenger enn 1. januar neste år.

Ja, det er brudd på loven, det er derfor de må endre på det. Det er det hele saken handler om. Det er regelrett brudd på loven.

De har nå eskalert hva de gjør og kaster ut alle de kan så fort de kan som de mener ikke overholder deres vilkår.

Med andre ord, de som faktisk bruker abonnementet som det tillater.

 

Igjen, er det noen som kan si de har brukt 1TB og ikke fått konsekvenser? Eller bare 500GB? For det virker som de fleste får stoppet sitt abonnement langt under 500GB?

Er det noen som kan si de har brukt hele? Eller halvparten? 

Nei, selvsagt ikke. For det er ren svindel.

Endret av Archonia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan fortsatt dele med hele nabolaget med Padnet+ fra playstore. Du deler da internett via Wi-Fi direct, Bluetooth eller USB. Må ha appen på alle enheter som det ønskes deling mellom. Husk å huke av Hide Tethering i appen fra hovedenheten. Det er app for PC også.

 

Det koster 85 kroner for ubegrenset deling hvis du kjøper deres foxyapp og da er det ikke Time Out etter kort periode.

 

Har brukt hele 60 GB på deling og har ikke hørt en pip fra chili i løpet av 20 dager. Men sa selv opp abonnementet pga fiber ? kombiner med vpn og litt til og fra ringing hvis ikke du bruker hovedtmobilen din, og de har ingen sjanse i havet å vite det. Med mindre de kutter i det pga at de faktisk ikke tåler bruk.

 

Så når du kan skjule tethering fra dem og de ikke kan se det fordi det koster dem ikke ekstra, så ser du hvorfor de har den regelen.

Lenke til kommentar

Du kan fortsatt dele med hele nabolaget med Padnet+ fra playstore. Du deler da internett via Wi-Fi direct, Bluetooth eller USB. Må ha appen på alle enheter som det ønskes deling mellom. Husk å huke av Hide Tethering i appen fra hovedenheten. Det er app for PC også.

Joa den er jo forsovidt grei. man fikk jo mye forskjellige svar på deling i starten og, noen sa man kunne dele litt andre sa nei. så tydelig det er mye kluss på kontoret. probleme er jo at di hiver folk ned på 12 gb før man er i nerheten uansett om man har eller ikke har delt.

Lenke til kommentar

Du kan fortsatt dele med hele nabolaget med Padnet+ fra playstore. Du deler da internett via Wi-Fi direct, Bluetooth eller USB. Må ha appen på alle enheter som det ønskes deling mellom. Husk å huke av Hide Tethering i appen fra hovedenheten. Det er app for PC også.

 

Det koster 85 kroner for ubegrenset deling hvis du kjøper deres foxyapp og da er det ikke Time Out etter kort periode.

 

Har brukt hele 60 GB på deling og har ikke hørt en pip fra chili i løpet av 20 dager. Men sa selv opp abonnementet pga fiber kombiner med vpn og litt til og fra ringing hvis ikke du bruker hovedtmobilen din, og de har ingen sjanse i havet å vite det. Med mindre de kutter i det pga at de faktisk ikke tåler bruk.

 

Så når du kan skjule tethering fra dem og de ikke kan se det fordi det koster dem ikke ekstra, så ser du hvorfor de har den regelen.

60GB er da heller ingenting.

Og du trenger da ikke bruker apper, du kan dele med innebygde funksjoner. I Norge og EU er det ulovlig å begrense hvordan telefonen brukes med tethering og hotspot. Hva er det du babler om? Padnet+ har også horribel ytelse i forhold til innebygde hotspot og tethering.

Endret av Archonia
Lenke til kommentar

 

Du kan fortsatt dele med hele nabolaget med Padnet+ fra playstore. Du deler da internett via Wi-Fi direct, Bluetooth eller USB. Må ha appen på alle enheter som det ønskes deling mellom. Husk å huke av Hide Tethering i appen fra hovedenheten. Det er app for PC også.

 

Det koster 85 kroner for ubegrenset deling hvis du kjøper deres foxyapp og da er det ikke Time Out etter kort periode.

 

Har brukt hele 60 GB på deling og har ikke hørt en pip fra chili i løpet av 20 dager. Men sa selv opp abonnementet pga fiber kombiner med vpn og litt til og fra ringing hvis ikke du bruker hovedtmobilen din, og de har ingen sjanse i havet å vite det. Med mindre de kutter i det pga at de faktisk ikke tåler bruk.

 

Så når du kan skjule tethering fra dem og de ikke kan se det fordi det koster dem ikke ekstra, så ser du hvorfor de har den regelen.

60GB er da heller ingenting.

Og du trenger da ikke bruker apper, du kan dele med innebygde funksjoner. I Norge og EU er det ulovlig å begrense hvordan telefonen brukes med tethering og hotspot. Hva er det du babler om? Padnet+ har også horribel ytelse i forhold til innebygde hotspot og tethering.

Da har du ikke fulgt med. Det var noe rundt 12 GB eller noe som var grensen, husker ikke om det var per dag.

 

Nei den er ikke horribelt da Wi-Fi direct ikke er dårligere. For meg ga den alt den klarte å hente fra telefonen.

 

Med den appen skal du i teorien kunne dele hele pakka uten at de ser at du har delt ?

Lenke til kommentar

Da har du ikke fulgt med. Det var noe rundt 12 GB eller noe som var grensen, husker ikke om det var per dag.

 

Nei den er ikke horribelt da Wi-Fi direct ikke er dårligere. For meg ga den alt den klarte å hente fra telefonen.

 

Med den appen skal du i teorien kunne dele hele pakka uten at de ser at du har delt

Du som ikke har fulgt med. Det vi har snakket om er at man blir satt ned til 12GB i måneden hvis man bruker det for mye.

Prøv å følge med LITT før du svarer ihvertfall. Utrolig slitsomt å måtte gjenta det samme utallige ganger.

Grensen virker å ligge mer på 30GB pr. dag. 

 

Forøvrig er det svært kjent at P+ har store problemer med tethering fordi det egentlig krever root og bruker klient side workarounds som ikke bare gjør at latency går utrolig ned, men har store protokollfeil på sikkerhet.

Det er også tull å bruke siden du allerede har de samme funksjonene allerede innebygd i mobilen. Det er kun i USA hvor de fjerner slike funksjoner. Det er ulovlig her.

 

Og de kan ikke se at du har delt uansett. DET ER DET SOM ER POENGET! De ringer og sender SMS for å høre hva du har brukt data på. De har ingen mulighet for å se HVORDAN du har brukt dataene. Det er 100% teknisk umulig.

Så da er det bare å lyve og si at du har sett !"¤! mye Netflix på mobilen, så kan de ikke gjøre noe.

Problemet er at de også automatisk bare endrer uten å ta kontakt hvis de allerede har gitt en advarsel, trass i om du ikke bryter vilkårene.

 

Gud hjelpe meg vel, så lei av å måtte gjenta ting som er sagt utallige ganger her fordi folk ikke gidder å følge med.

Endret av Archonia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir interessant å se hva ChiliMobil kommer med i morgen av pris-, abonnements- og vilkårsendringer.

 

Jeg vurderer å bli kunde hos dem igjen over nyttår og mitt behov for abonnement er rundt 100 GB i måneden til under 500 kroner. Så om de klarer å levere noe i nærheten av dette til tross for endringene de må gjøre etter pålegg fra Nkom så er jeg interessert.

 

Er på vei over til Telia med portering i begynnelsen av desember med mobilnummeret jeg bruker til data, 40 GB til 349 kr mnd i 3 mnd som jeg får igjen om jeg ikke er fornøyd med dem. Vurderer å høre hva pris de kan tilby for 40 GB etter de 3 månedene, mener å ha lest om flere her på forumet som har fått 40 GB-abonnement til 349 kr mnd i 12 mnd. Med 40 GB + datarollover, gratis datasim og mulighet for databoost de få gangene jeg virkelig trenger store mengder data over kort tid så kan det hende Telia blir beste alternativ fremover, om ikke ChiliMobil leverer varene i morgen. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Normal bruk i 2018 er å strømme video på mobilen. Da går det hundrevis av GB med data. Appene har eksistert i årevis.

 

Chillmobil AS skal ikke gjøre noe annet enn å midlertidig redusere hastigheten når folk overstiger 1 TB, ellers er det svindel de driver med.

 

Tja.. Jeg kjenner ingen som strømmer video til mobil til vanlig. Kanskje se en filmsnutt på youtube/facebook av og til i 1080p men ikke massevis av 4k filmer. 

 

Så jeg ser ikke på dette som normal. Hva er det at du ser på det som normalt, at det er i samsvar til din bruk eller er det faktisk noen "regler/undersøkelser" på dette her til lands? 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...