Gå til innhold

TEST: iPad Pro (2018)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil også ha tastatur og penn, det hadde jeg på den første modellen. Men jeg bruker den primært uten. Den fungerer mye bedre som nettbrett enn det gamle Samsung nettbrettet gjorde, men det var jo fra den mørke middelalderen.

 

Hvis man ikke har hatt en iPad så vil man fort bli vant til svakhetene hos andre nettbrett tror jeg. Er man først vant til iPad blir disse svakhetene for overbærende til at man kan leve med dem synes jeg. Kan brukes som nettbrett til nød denne Surfacen, men det er ikke dens sterkeste side.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig, men jeg ble aldri vant til svakhetene på Galaxy Tab. Og når jeg tvinges til å bruke et iOS-produkt får jeg klaus. Det handler gjerne om å finne det produktet som er minst feil for en selv. Og å ikke kjøpe førstegenerasjonsprodukter, uansett. 

 

Det er elementer med iPad Pro som er interessante, men det hadde vært enda mer interessant for meg om det hadde et PC-operativsystem. Om det så var OS X. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt forstå alle som vil ha macOS på iPad. Nå har jeg hatt Windows-laptop med touchskjerm i halvannet år og touch-skjermen er jo ubrukelig i et slikt OS. Jeg sier et rungende NEI til macOS på iPad. Men jeg vil gjerne ha støtte for ekstern mus. Den er ubrukelig i iOS, men jeg vil gjerne kunne kjøre virtuell Windows/macOS og da er touch-skjerm totalt ubrukelig. Dersom det hadde blitt mulig kunne den erstattet min private laptop.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt forstå alle som vil ha macOS på iPad. Nå har jeg hatt Windows-laptop med touchskjerm i halvannet år og touch-skjermen er jo ubrukelig i et slikt OS. Jeg sier et rungende NEI til macOS på iPad. Men jeg vil gjerne ha støtte for ekstern mus. Den er ubrukelig i iOS, men jeg vil gjerne kunne kjøre virtuell Windows/macOS og da er touch-skjerm totalt ubrukelig. Dersom det hadde blitt mulig kunne den erstattet min private laptop.

Helt enig. 

Lenke til kommentar

Vel, der er vi forskjellige. Er virkelig mus og tastatur ubrukelig i macOS? Det funker flott i Android.

Nei, mus er ubrukelig i iOS, men selvfølgelige ikke i macOS. Spør du meg er det helt ubrukelig i Android også. Både Android og iOS er laget for touch-skjermer hovedsakelig. macOS og Windows er laget for mus og ikke touch-skjerm. Jeg ser dog at det kan være noen apper hvor mus kan være nyttig i iOS/Android.

Tastatur nevnte jeg ingenting om, men det kan være nyttig i både Android, iOS, macOS og Windows.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Har selv en iPad Pro med tastatur og Apple Pencil og jeg synes dette fungerer tilnærmet perfekt til mitt bruk når jeg er på farten. Så klart er det enklere å redigere video når man sitter i godstolen forran en 4K skjerm, skikkelig tastatur og mus etc. men poenget er at det KAN gjøres på iPad Pro også mens man sitter på flyplassen. 

 

Apple pencil er veldig behagelig å bruke i feks. Luma Fusion.

 

Tastaturet er så klart i minste laget, men ikke så lite at man ikke blir vant til å bruke det når man er på farten. Fungerer helt utmerket.

 

Å bruke iPad Pro som eneste maskin har jeg aldri sagt er en vinner oppskrift. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...