Gå til innhold

Har Trump rett i at USA er utsatt for en invasjon?


Er USA utsatt for en invasjon?  

41 stemmer

  1. 1. Har trump rett i å si at volumet av ulovlige immigrantene som tar seg inn i landet utnom grensestasjonene utgjør en "invasjon"?

    • Ja
      9
    • Nei
      28
    • Usikker
      4
  2. 2. Flere medier har gjengitt at 14 personer som tar seg over grensen ikke er en invasjon. Hvor mange mener du må ta seg ulovlig over grensen mot Mexico mellom grensestasjonene i løpet av ett år før man kan kalle det en invasjon?

    • 1-5
      3
    • 6-10
      1
    • 11-50
      2
    • 51-100
      0
    • 101-500
      0
    • 501-1000
      2
    • 1001-5000
      1
    • 5001-10.000
      3
    • 10.001-50.000
      6
    • 50.001-100.000
      0
    • 100.001-500.000
      4
    • 500.001-1.000.000
      19


Anbefalte innlegg

Nei, det du har gjort er å forsøke å dreie denne kommentaren:

Som er en kommentar om Donald, i en tråd om Donald, til å dreie seg om NRK.

 

Det er en fullstendig avsporing fra tema. Du må gjerne starte tråder om NRK, men det er ikke relevant når vi snakker om hvor løynaktig og lite tillitsfull Donald er.

Jeg kunne godt sagt Gammelmedia eller MSM istedenfor. Det er gjerne dette Trump kaller "Fake news" og som han stadig refererer til så det er på ingen måte urelatert for tråden.

 

Jeg beklager om det ble forvirrende for folk at jeg sa NRK iestedenfor "gammelmedia" eller "MSM".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne godt sagt Gammelmedia eller MSM istedenfor. Det er gjerne dette Trump kaller "Fake news" og som han stadig refererer til så det er på ingen måte urelatert for tråden.

 

Jeg beklager om det ble forvirrende for folk at jeg sa NRK iestedenfor "gammelmedia" eller "MSM".

Bare en annen avsporing, det hjelper ikke saken din

 

Spørsmålet er om Trump, ikke om Trump er verre/bedre enn noen andre

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare en annen avsporing, det hjelper ikke saken din

 

Spørsmålet er om Trump, ikke om Trump er verre/bedre enn noen andre

Da har du ikke skjønt hvorfor vi har fått Trump. En stor del av grunnen til at vi har fått Trump er nettopp at folk er lei av i tiår å ha blitt løyet til og manipulert av massmedia og de fleste politikere. Trump er endelig en politiker som tør ta igjen og som ikke bare ser i bakken og unnskylder seg når alle mulige rare påstander kommer. Og om han faktisk lyger litt når han tar igjen er jo at de "får igjen med samme medisin" så det er for mange bare et pluss for Trump når noen på påviser at han har løyet.  Så de som sier at nå skal vi bare snakke om løgnene til Trump og ikke massemedia har skjønt veldig lite.

 

Det er bare å se temaet i denen tråden. At ca. 400.000 prøver snike seg over grensen i løpet av ett år kan umulig beskrives som noe annet enn et ekstremt stort problem. Og de 400.000 er bare se som blir tatt. Og det er de utroligste logiske krumspring og løgner folk som tydeligvis er kondisjonert av massemedia prøver seg på for å normalisere dette:

-Later som om dette er asylsøkere. Nei, asylsøkere kommer til en grensestasjon og melder seg der.

-Sier dette var et år med lavere antall fanget enn vanlig. Om tallet normalt er høyere så gjør det bare problemet enda større.

-Sier det er plass til mange i USA. Da får de vel bare komme på vanlig vis og la myndighetene bestemme dette.

-Påstander om at ulovelige innvandrere er mindre kriminelle enn folk flest. Dette er studier med store metodiske feil. For eksempel er det langt vansekligere å identifisere, fange og dømme en person som ikke er registrert eller har kjent identitet eller bosted i landet.

-Sier at at mange reiser motsatt vei over grensen. Men det er gjennom grensestasjonene og det betyr ikke at det er greit at andre kommer.

-Man sier at folk burde leve hvor de ønsker og st det ikke burde være noen grenser. Da får man være ærlig nok til å si at land med alt av myndigheter og sosiale støttesystemer burde legges ned og faktisk argumentere for det.

...

Lenke til kommentar

Da har du ikke skjønt hvorfor vi har fått Trump. En stor del av grunnen til at vi har fått Trump er nettopp at folk er lei av i tiår å ha blitt løyet til og manipulert av massmedia og de fleste politikere. Trump er endelig en politiker som tør ta igjen og som ikke bare ser i bakken og unnskylder seg når alle mulige rare påstander kommer. Og om han faktisk lyger litt når han tar igjen er jo at de "får igjen med samme medisin" så det er for mange bare et pluss for Trump når noen på påviser at han har løyet. Så de som sier at nå skal vi bare snakke om løgnene til Trump og ikke massemedia har skjønt veldig lite.

 

Det er bare å se temaet i denen tråden. At ca. 400.000 prøver snike seg over grensen i løpet av ett år kan umulig beskrives som noe annet enn et ekstremt stort problem. Og de 400.000 er bare se som blir tatt. Og det er de utroligste logiske krumspring og løgner folk som tydeligvis er kondisjonert av massemedia prøver seg på for å normalisere dette:

-Later som om dette er asylsøkere. Nei, asylsøkere kommer til en grensestasjon og melder seg der.

-Sier dette var et år med lavere antall fanget enn vanlig. Om tallet normalt er høyere så gjør det bare problemet enda større.

-Sier det er plass til mange i USA. Da får de vel bare komme på vanlig vis og la myndighetene bestemme dette.

-Påstander om at ulovelige innvandrere er mindre kriminelle enn folk flest. Dette er studier med store metodiske feil. For eksempel er det langt vansekligere å identifisere, fange og dømme en person som ikke er registrert eller har kjent identitet eller bosted i landet.

-Sier at at mange reiser motsatt vei over grensen. Men det er gjennom grensestasjonene og det betyr ikke at det er greit at andre kommer.

-Man sier at folk burde leve hvor de ønsker og st det ikke burde være noen grenser. Da får man være ærlig nok til å si at land med alt av myndigheter og sosiale støttesystemer burde legges ned og faktisk argumentere for det.

...

Spørsmålet var ikke om hvorfor vi fikk Trump eller politiske kommentatorer i massemedia, spørsmålet var om vi kan stole på hva han sier fordi han lyver så mye. Hvorfor ha lyver og hvorfor en del er glad i det er et annet spørsmål.

 

Er presidentens ærlighet uviktig fordi andre lyver også?

 

Som en amerikaner som har bodd i Trump country i mer enn 30 år, så forstår jeg bedre enn de fleste nordmenn hvorfor disse folk støtter Trump. Jeg anbefaler boken «Hillbilly Elegy» skrevet av en som bor ganske nær meg hvis du virkelig ønsker en bedre forståelse om hva som har skjedd.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...