Gå til innhold

Kjøling Fractal Design r6


MrMidget

Anbefalte innlegg

Prøvd å lese meg opp på det meste når det gjelder AIO\AIR cooler. Front eller topp plastering.
Hvilke vifter etc..

Jeg har i skrivende stund følgende:

Kabinett:
Fractal Design r6

CPU \ CPU Vifte

9700k med SilentLoop 240MM - Plassert i toppen og pusher luft ut av kabinettet

 

GPU:
1080 TI Palit (Her hoved problemet er. Viftene her bråker noe sinnsykt på alt over 48% FAN speed. Hvilket oppsett er best å gå for for max kjøling av GPU?

 

Vifter:
Standard kabinett vifter med ut bak og top samt inn fra front.
 

Andre komponenter:
XI Code, G.skill 16GB 3200MhZ, NVME disk

 

Vurderer å bytte ut viftene til SilentLoop med 2 SilentWings 3 istedet for purewings 2 som kommer med.
Vurderer da også å legge til 1 ekstra vifte nederst i kabinettet som pusher luft inn fra bunn (Står på bord så kommer ikke støv fra gulvet)

Eventuelt andre tips for å kjøle ned GPU best mulig? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøling av Fractal designs R6...

Du har sikkert sett det, men i denne tråden her er litt info om hvordan jeg satte opp min computer i samme kabinett. Erfaringsmessig (altså: min erfaring) bruker AMD-utstyr litt mere strøm og genererer litt mere varme enn Intel/Nvidia oppsett. Denne computeren har nå 0 problemer med kjøling og akseptabelt støynivå. Vifta på grafikkkortet kan jeg slå helt av ved lav belastning, og dersom  spiller jeg med bomber og granater aksepterer jeg litt viftestøy. Det har imidlertid aldri blitt skikkelig ille, så alt i alt er jeg godt fornøyd (fornuftige mennesker stiller sikkert spørsmål om prisen på dingsedangsene inni boksen, men de gærne har det godt :) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...