Gå til innhold

Nytt kabinett, cube eller midtower?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et nytt kabinett da jeg har gått lei av CM Storm Trooper er så tungt å dra med seg, og jeg bruker ikke noe custom loops eller lignende at jeg trenger så mye plass.

 

Jeg har aldri hatt en cube case før, de ser ganske stilige ut.

 

Så litt på denne som er på tilbud hos komplett for tiden: https://www.komplett.no/product/806302/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/cube/corsair-carbide-air-540-cube-case-hvit

 

Har prøvd å google meg frem til litt fordeler og ulemper. Og har funnet ut at ulempene på cube er at de kan ta litt mer plass, er dyrere og dårligere utvalg.

 

Kriteriene for nytt kabinett må være:

- Plass til et 2080 ti kort, ikke at jeg har det, men kjipt å måtte kjøper nytt kabinett hvis skjermkortet blir for stort

- Plass til hvert fall 4 harddisker, men fint med 6

- Plass til å montere corsair h110i

- Lett

- Romslig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt rundt på kabinetter, Fractal Design Define R6 ser ut som et alternativ. Men skulle gjerne hatt noen anbefaling i forhold til kriteriene mine over. Er det noe god grunn til å ikke velge cube? Eller blir det bare for stort og tungt og mest rettet mot de med custom loops?

Lenke til kommentar

Her er et kabinett jeg selv vurderer å kjøpe som kan passe : Phanteks Enthoo Evolv X

Lett er det vel ikke, men ellers passer det dine kriterier.

 

Cube eller ikke, tja jeg vet ikke. Er vel mer en smaksak.

Det veier jo mer enn det jeg har i dag xD Det blir nok et steg tilbake. Ser jo at hvis jeg virkelig skal gå smått så må jeg gå for et mATX hovedkort, men føler ikke for å oppgradere resten av komponentene akkurat nå. Med mindre jeg finner et brukt Z97 hovedkort. Ser nå at det Fractal Design kabinettet jeg refererte til også er i det tyngste laget xD

Lenke til kommentar

Det veier jo mer enn det jeg har i dag xD Det blir nok et steg tilbake. Ser jo at hvis jeg virkelig skal gå smått så må jeg gå for et mATX hovedkort, men føler ikke for å oppgradere resten av komponentene akkurat nå. Med mindre jeg finner et brukt Z97 hovedkort. Ser nå at det Fractal Design kabinettet jeg refererte til også er i det tyngste laget xD

 

Du kan ikke alltid få pose og sekk vet du  :wee:

 

Hva med Fractal Design Meshify C non-window ? Anbefaler at du bytter ut viftene i det, samt legger til noen. Ha 1 120mm vifte som blåser varm luft ut bak, og enten 2 stk 140mm i front eller 3 stk 120mm vifter som drar kald luft inn.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Du kan ikke alltid få pose og sekk vet du  :wee:

 

Hva med Fractal Design Meshify C non-window ? Anbefaler at du bytter ut viftene i det, samt legger til noen. Ha 1 120mm vifte som blåser varm luft ut bak, og enten 2 stk 140mm i front eller 3 stk 120mm vifter som drar kald luft inn.

Den var ganske sexy, men har liten tro til at den har plass til et 2080 ti, utifra review på toms hardware.

 

Bildet her er av casen med et 970

https://img.purch.com/fractal-design-meshify-c-atx-case-review/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9TLzMvNjk5NTU1L29yaWdpbmFsL0ZyYWN0YWxfTWVzaGlmeS1DX0ZpbGxlZC5qcGc=

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv Storm trooper..

Bytta til NZXT h4400 silent Edition, men ble aldri helt fornøyd
Kjøpte deretter Fractal Design r6 på tilbud fra komplett.. Rimmelig fornøyd med det!

Vurderer derimot å bytte ut viftene med SilentWings fra BeQuiet, men blir fort at jeg bare legger til noen ekstra
Skal også benytte 360MM AIO vifte når jeg bestemmer meg for hvilken

Lenke til kommentar

Den var ganske sexy, men har liten tro til at den har plass til et 2080 ti, utifra review på toms hardware.

 

Bildet her er av casen med et 970

https://img.purch.com/fractal-design-meshify-c-atx-case-review/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9TLzMvNjk5NTU1L29yaWdpbmFsL0ZyYWN0YWxfTWVzaGlmeS1DX0ZpbGxlZC5qcGc=

 

Skal gå. Du MÅ ikke ha et av de lengste 2080Ti korta da... EVGA sin 2080Ti Ultra med 2 vifter er helt grei.

Lenke til kommentar

Vurderer derimot å bytte ut viftene med SilentWings fra BeQuiet, men blir fort at jeg bare legger til noen ekstra

Skal også benytte 360MM AIO vifte når jeg bestemmer meg for hvilken

 

Jeg anbefaler Corsair ML120 PRO / ML140 PRO vifter. Bråker på full guffe, men det gjør ALLE vifter på den størrelsen og ~2000 rpm. 900-1100 rpm er et fint kompromiss. Om du er villig til å betale den høye prisen da...men de er bra vifter som har høyere statisk trykk enn SilentWings viftene.

Lenke til kommentar

Ikke :p

Partypooper, nå var jeg skikkelig hyped på å kjøpe det. Hva er det du ikke liker med det?

 

BTW: Hva tenker du hvis jeg kjøper en 9900k nå og så venter til neste år eller året etter med å kjøpe GPU, vil det være et dårlig kjøp? Har et 980ti nå, men vil kjøpe noe som varer.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Bør det jo. Jeg har ikke hørt noe om akkurat det hovedkortet du satte opp. Sjekk det ut. De jeg nevnte skal være bra iallefall :)

Tror du h110i er godt nok til å holde det kjølig, men det kabinettet liksom og. Vurderte 9700k, men tenker 9900k er mer fremtidsrettet og mellomlegget er så lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...