Gå til innhold

SAMLETEST: Panelovn med wifi-styring


Anbefalte innlegg

Håper noen her kan bekrefte dette , har kjøpt en dimplex og oppsette gikk fint , men når jeg er inne i appen og skal prøve og styre ovnen vises det at ovnen er offline  får ikke styrt den i det hele tatt.

 

så leste jeg i et innlegg  at når telefonen er koblet til 5ghz net og ovnen kun støtter 2.4ghz net at det kan være grunnen til at ovnen alltid er offline .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt enig i at enkelt er ofte greit nok. Men, tidsstyrt temperatur kunne gjerne vært en grei tilleggsfunksjon å ha. Altså å få av varmen når man ikke er hjemme, eller redusere på varmen når man sover, slik at man kan komme til et svalt soverom hvor man kan få seg god søvn.

Dag og nattsenking har man jo hatt lenge og den mekanismen er "udødelig" (holder i maaange år). Så strengt talt er det jo et spørsmål på hvor mye mer det egentlig er å hente i besparelse, på å fjernstyre temperaturen på dagtid i et vanlig hjem.

 

Av og til er det lov å spørre om man egentlig trenger WiFi på panelovn.

 

Akkurat som WiFi på en kaffemaskin og annet...

Jeg er glad i elektronikk selv, men at man skal ha alt ulig på WiFi og apper, nei takk.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kunne jo like gjerne designet ting over bluetooth, og hatt et dedikert nettbrett stående, hengende på vegg til temperaturstyring. Da kunne man valgt å koblet nettbrettet fra internett (mister nok fjernstyringsmulighet da), og så bare styrt ting lokalt om det er godt nok. Selvsagt kan bluetooth hackes også. Men da blir det enda mer lokalt og muligheter for å ikke ha det på WiFi som jo ofte er lik at man gjerne har internett opp i mot enheter på WiFi normalt sett. Man kan likevel komme seg på internett via nettbrettet, men da har man ihvertfall et valg om de har kodet internett via bluetooth appen som nytter seg av enhetens internett (WiFi, 4G med flere) - så til å slå av og på internettilgangen.

Lenke til kommentar

Problemet med Mills ovner er etter min erfaring at de er ekstremt kresne på høy styrke på wifi-signalet. Måtte sette en repeater tett ved ovnene for å få dem til å holde seg konsistent online. Løser man det problemet så fungerer de forsåvidt smertefritt. Og som andre har nevnt her, nå har de jo åpnet api'et sitt så da kan man nok forvente integrasjoner mot det ene og det andre fremover.

Endret av Broccoli78
Lenke til kommentar

har akkurat kjøpt 3 stk adax-wifi ovner. er mildt sagt oppgitt.. Har Googel wifi/Mesh-nettverk og det takler ikke adax-systemet tydeligvis. Ba Adax om hjelp via deres Facebook side (messenger). Måtte purre 2 ganger for svar. Dag 4 svarte de (!). Da stilte de meg et spørsmål. Jeg svarte umiddelbart og så er det stille igjen. Om noen har noen tips, så tar jeg gjerne det. Det mest nærliggende nå, er å returnere alle 3. kjenner at et dårlig brukergrensesnitt kombinert med dårlig kundeservice er en nokså kjip forretningsmodell.

 

Jeg hadde problemer med å koble de opp når ruter hadde både 5 og 2,4Ghz aktivert. Mener det står noe om dette i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar

Kjære Tek,

 

Nå som IoP/Smart hus begynner å bli det nye store, så tror jeg ikke jeg er alene om å få litt panikk av alle disse appene. For oss som ikke ønsker en egen app for lys, en egen app for varme, en egen app for lydanlegget, en egen app for alarmen osv osv, så er det ganske interessant om disse løsningene er 100% proprietære, eller om de kan kobles opp mot Google Home / Assistant osv. Kan dere ikke legge litt mere vekt på det i disse testene?

Lenke til kommentar

Tror jeg holder meg til en dum timer eller en separat styring enn så lenge i min leilighet.

 

MEN, skulle likt å vite hvilke av disse ovnene som er lydløse. Jeg er litt interessert i glassfrontene fordi de ikke er rent metall som på somme modeller tikker og banker ved oppvarming og nedkjøling når termostaten slår inn og ut. I mindre leiligheter eller f.eks på soverom er det latterlig plagsomt. 

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...