Gå til innhold

Slik funker Google Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«Jeg har inntrykk av at Apple er for de som ikke bryr seg så mye om det tekniske, mens Android appellerer mer til de som kan mer om teknologi og tar det i bruk raskere. Nettopp derfor kan det hende at Google Pay også vil se en enorm vekst i Norge, fordi de har en enda mer aktiv kundegruppe enn Apple, sier Sætre.»

 

- Flau uttalelse. Apple pay kom 1 år før android pay og hele 3 år før Google pay. Men android er vel mer tekniske på den biten.

 

- Apple var også først med face ID som faktisk fungerte.

 

- Hardware er også mye mer avansert på iPhone enn hos android, så hvorfor skulle jeg velge android om jeg er mer opptatt av det tekniske?

 

Jeg har iPhone og er godt over gjennomsnittet opptatt av det tekniske og å ta i bruk ny teknologi. Da er det pinlig når man kan trykke artikler med så klare fordommer og stereotypier. Tror det finnes mange med iPhone som er tekniske av seg og opptatte av ny teknologi.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

«Jeg har inntrykk av at Apple er for de som ikke bryr seg så mye om det tekniske, mens Android appellerer mer til de som kan mer om teknologi og tar det i bruk raskere. Nettopp derfor kan det hende at Google Pay også vil se en enorm vekst i Norge, fordi de har en enda mer aktiv kundegruppe enn Apple, sier Sætre.»

 

- Flau uttalelse. Apple pay kom 1 år før android pay og hele 3 år før Google pay. Men android er vel mer tekniske på den biten.

 

- Apple var også først med face ID som faktisk fungerte.

 

- Hardware er også mye mer avansert på iPhone enn hos android, så hvorfor skulle jeg velge android om jeg er mer opptatt av det tekniske?

 

Jeg har iPhone og er godt over gjennomsnittet opptatt av det tekniske og å ta i bruk ny teknologi. Da er det pinlig når man kan trykke artikler med så klare fordommer og stereotypier. Tror det finnes mange med iPhone som er tekniske av seg og opptatte av ny teknologi.

 

Det var vel de to eneste eksemplene du kan finne som kom frem der. Teknologi kommer først på andre plattformer en iOS, og Android har en global markedsandel på ca 87% og det meste kommer der først. Siden iPhone 1 kom og revolusjonerte mobiltelefonene så har de hengt etter på alle modeller siden det. -Hvis ikke du mener animojis er teknisk innovasjon da.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er sperre for å ha samme kort i to mobiler? Jeg har fått min S9 til å funke med VISA-kortet mitt (jeg kobler den ikke til det vanlige bankkortet, jeg vil ha en sperregrense), men jeg får ikke fruens Motorola G6 til å fungere med det samme kortet. Det skjer absolutt ingenting når jeg holder mobilen opp mot terminalen. Jeg tviler på at det er rootingen, for S9-en min er rootet, og den har ingen problemer med Google Pay (eller Vipps eller noe annet - Magisk med hide root funker perfekt).

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Jeg har et problem, har en Note8, men får ikke til å legge til mitt bankkort(Nordea), det jeg har fått beskjed om etter BankID bekreftelsen og adressen min er et telefon min er endret på eller rootet(noe den ikke er). Det jeg har funnet ut er at mobilen ikke har Play Protect gjennom Play Store, derfor aksepterer ikke Google Pay mitt kort til betaling i butikk??. Så då får jeg vel bare smøre meg med tolmodighet å tru å håpe at Samsung Pay kommer snart????

Endret av tarjei96
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...