Gå til innhold

[Løst] LG Oled B7 Streaming Problemer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tittelen sier vell det meste. Jeg har problemer med å streame ting via appene på min Lg Oled B7. Til tider fungerer alt strålende, mens andre dager er det umulig å få sett på noe som helst. Appene jeg har problemer med er Viaplay, Plex, Youtube og noen ganger Netflix.

 

Trodde først at det var routeren min som ikke gjorde jobben. Så oppgraderte derfor fra en Google Wifi til TP-Link AC3200. Dette løste ikke problemet. Ruteren står plassert ca 7-8 meter unna tven.

 

Dagene når appene ikke fungerer, streamer jeg rett fra pcen min (Acer Swift 5 - i7 prosessor) til en Chromecast Ultra som jeg har i tven. Dette fungerer uten problemer.

 

Alt av programvarer er oppdatert på tv, pc, apper og router.

 

Begyner å tro at det kanskje er noe galt med tven? Noen som har lignende problem? Hvordan løser jeg dette?

 

 

-Benjamin

Endret av Benbels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det Wifi problemer du har? Har noe vekslende kvalitet på mottak fra tv jeg også men aldri opplevd at det er helt dødt. Har ikke brydd meg så mye da jeg har både PS4 Pro og Xbox S ser ofte Netflix, Plex de veiene  hvis det er svake signaler. Klart det ikke skal være sånn.. En løsning er å kjøre kabel rett inn eller sende den inn for bytte av nettverkskort. Siste oppdatering kom vel i Juli så et års påstand om oppdateringer stemmer ikke.. Skal også komme ny oppdatering i Des i følge LG.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Er ikke noe strømsparing aktivert dessverre.

 

Er vel egentlig aldri helt dødt. Jeg har signaler men det stopper opp hvert 5-10 sekund når jeg bruker fks Plex og Youtube. Er det et kjent problem? Mulig jeg må strekke en nettverkskabel rett inn i tven for å teste at det er nettverkskortet som er problemet. Eventuelt om det finnes noen måte å kjøre en speedtest på nettet via tven? 

 

Hvis nettverkskortet er problemet. Skal jeg ta direkte kontakt med LG, eller Power der jeg kjøpte tven?

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Fant ikke appen på tven men har brukt www.bandwidthplace.com da denne siden ikke krever flash for å kjøre testen.

Fikk følgende resultater:

 

Ruter 7-8 meter fra tven

Opp/ned: 3/7 Mbps

 

Kablet

Opp/ned: 46/49 Mbps

 

Ruter ved siden av tven:

Opp/ned: 44/49 Mbps

 

 

Kan det virkelig være at tven mister så mye hastighet av bare noen meter? Kjørte samme test med pc og mobil, og de mistet ikke i nærheten av det samme..

 

Så løsningen her blir vel egentlig å selge ruteren igjen og kjøpe et mesh-system?

 

-Benjamin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...