Gå til innhold

Volkswagen vurderer å lage batterier selv for å klare å bli bli verdens største elbilprodusent


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

VAG per i dag er håpløst langt bak Tesla rent teknologisk. De 2 EVs VAG lager nå er ombygd fra fossil, og må startes med nøkkel som vries! Helt sant. I 2019. Tesla har gått fra 0 til 300 tusen biler per år på 10 år. Det er vanskelig å si noe annet enn at det er svært imponerende. At tysk bilindustri skal være toppen av noe som helst stiller jeg ? ved. Tyskland er håpløst gammeldagse på mange ting. Det sier seg vel selv at Silicon Valley ligger lengre fremme teknologisk enn store fossilprodusenter i Tyskland.

Jeg tror det blir lettere for amerikanere og kinesere å lære seg å bygge biler, for tech har de allerede.

Enn det blir for tyskere, som "kan å bygge biler", å lære seg tech og batterier, både systemer og produksjon av disse.

Ingen tysk produsent har hittil vist vilje til å bygge store mengder attraktive EV som kan konkurrere med deres fossile biler. De vil ikke konkurrere med seg selv, og er livredd for å satse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Porsche ble stiftet i 1931 og har laget biler siden, og er verdens største bilkonsern. 

 

Ja selv ikke Tesla kan reise i tid, men det kan de vell ikke klandres for? 

 

 

 

Derfor lager de ikke beta biler. Fordi de utvikler og tester alt grundig før de lanserer noe. 

 

Ja, og det gjør Tesla også. Jeg har ikke sett noe som antyder at Tesla ikke tester ting grundig nok, eller tilsvarende andre merker. Har du? Det vill jeg gjerne lese. 

 

 

 

Da får du altså ting som ikke er helt testet ut som forbruker, fordi Tesla er i en læringsfase. 

 

Refererer igjen til det som står over. 

 

 

 

Jeg er sikker på at Tesla eiere klarer å bli fornærmet av dette og selv om Elon selv ville vært enig, men det er altså slik.

 

Jeg er iallefall ikke fornermet, jeg ønsker bare kilder på påstandene. Jeg har ikke noe i mot å si at Tesla tester bilene for lite/mindre enn andre, men jeg har ikke noe grunnlag for å si det. Det er problemet. 

 

 

 

Det å derimot kjøpe Tesla og så benekte at de er i læringsfase blir derimot merkelig. 

 

At tesla er i en fase hvor de lærer ting har jeg aldri benektet, det gjør bedrifter konstant. De som er ferske lærer såklart langt mer i denne perioden. Men det er altså test av produkter før produksjonsfasen det diskuteres. 

 

 

 

Å tro at de skal være på nivå med Porsche etter få år er vanvittig.

 

Er det noen som påstår det? 

Lenke til kommentar

VAG per i dag er håpløst langt bak Tesla rent teknologisk. De 2 EVs VAG lager nå er ombygd fra fossil, og må startes med nøkkel som vries! Helt sant. I 2019. Tesla har gått fra 0 til 300 tusen biler per år på 10 år. Det er vanskelig å si noe annet enn at det er svært imponerende. At tysk bilindustri skal være toppen av noe som helst stiller jeg ? ved. Tyskland er håpløst gammeldagse på mange ting. Det sier seg vel selv at Silicon Valley ligger lengre fremme teknologisk enn store fossilprodusenter i Tyskland.

Jeg tror det blir lettere for amerikanere og kinesere å lære seg å bygge biler, for tech har de allerede.

Enn det blir for tyskere, som "kan å bygge biler", å lære seg tech og batterier, både systemer og produksjon av disse.

Ingen tysk produsent har hittil vist vilje til å bygge store mengder attraktive EV som kan konkurrere med deres fossile biler. De vil ikke konkurrere med seg selv, og er livredd for å satse.

Enda en som ikke leser artikler og bare kommenterer? VW har helt klart sagt at deres elbilsatsing skikkelig begynner i 2020. Det er da den første elbil plattformen kommer. Elbiler som er laget for å være elbiler fra starten av. I 2025 så skal alle modeller være elektriske eller ha elektrisk variant. Med langt høyere produksjonsnummer enn Tesla. Det å si at Tyskland ikke satser på elbil, mens de største satsingene på elbil kommer fra Tyskland er rimelig merkelig må jeg si. Du klarer også å ikke nevne tre gigantiske bilproduserende land i listen din.

 

Ja selv ikke Tesla kan reise i tid, men det kan de vell ikke klandres for? 

 

 

Ja, og det gjør Tesla også. Jeg har ikke sett noe som antyder at Tesla ikke tester ting grundig nok, eller tilsvarende andre merker. Har du? Det vill jeg gjerne lese. 

 

 

Refererer igjen til det som står over. 

 

 

Jeg er iallefall ikke fornermet, jeg ønsker bare kilder på påstandene. Jeg har ikke noe i mot å si at Tesla tester bilene for lite/mindre enn andre, men jeg har ikke noe grunnlag for å si det. Det er problemet. 

 

 

At tesla er i en fase hvor de lærer ting har jeg aldri benektet, det gjør bedrifter konstant. De som er ferske lærer såklart langt mer i denne perioden. Men det er altså test av produkter før produksjonsfasen det diskuteres. 

 

 

Er det noen som påstår det? 

Du vet svært godt at Tesla biler ruller ut av fabrikk med feil under produksjon som ikke skjer med en Porsche. Du får ikke bakdører i forskjellige farger liksom. Det bare skjer ikke. Tesla og tester ting, men de har ikke like lang tid til å teste noe som Porsche har. Hvor mye et produkt testes og sjekkes er alltid forskjellig i alle bransjer, alle selskap. Nesten alle selskap sjekker og tester produkt. De selskapene som leverer beste kvalitet tester og sjekker mer. Tesla har rett og slett ikke penger til å teste så nøye, om de enn ville. De har hatt enormt press på å gå i pluss noe Elon har bekreftet selv, og sagt at de klarte det, men det var tøft.

 

Hvis du ser på VW så lanserer de ikke sin første elektriske bil som et fullelektrisk monster. Nei. Innen 2020 når de kommer så har allerede gruppen erfaring med en rekke produkter de har laget. De begynner forsiktig med ting som å lage en elektrisk Golf. Kunnskap som selvfølgelig brukes mot nye Porsche biler da det er samme selskap. Tesla har ikke det. Og nei de kan ikke klandres for det, men sånn er det bare. Så når Tesla gjøre noe, så er det meste av det nye greier som ingen har prøvd ut før. Når noe fra VW kommer ut på veiene så er det meste utprøvd, selv om det også er noe nytt. Det er helt klart en forskjell. Det å mene folk som kjøper Tesla ikke tester ut mye nytt og dermed er mer beta testere enn noen som kjøper en Porsche burde være en selvfølge. Det er hverken spesifikt negativt eller positivt, ingen må klandres for noe, men det er jo faktisk slik da.

 

 

Ellers er det å snakke om hvor mange mil Teslaer har kjørt totalt avsporing. Og du vet det. Bare alltid vinkle i Tesla favør.Testing betyr jo selvfølgelig hva som gjøres hemmelig i laben. Testes på VW sine private anlegg der ingen andre vet hva de driver med. Selvfølgelig er produktutvikling hemmelig info. Det at Musk ikke har testet så mye derimot er lett å vise. Han prøvde automatisering da han er sånn (tulling) fyr som tror AI vil ta over å drepe alle mennesker om ikke så lenge. Og før det mister alle jobben til roboter. Viste seg at realiteten ikke stemmer overens med sci-fi, og han trang faktisk utrolig mange mennesker ved fabrikken sin. Og mindre roboter, fordi fungerte (ikke overraskende) ikke så bra, fordi det er faktisk veldig vanskelig å få det til. BMW brukte en 5 år på algoritmen for en fabrikk for robotarmene. Men de hadde og råd til å bruke 5 år. Det hadde ikke Musk. Det vil nok fungere, men du kan ikke bare sette det opp på et år og så fungerer det. Og testingen av dette systemet skjedde IMENS de lagde biler for salg. Og videre så måtte de jo begynne å kutte i maling, da dette systemet heller ikke var testet for produksjonsantallet Musk så for seg, og linjene klarte ikke alle fargene, da noen farger tok for mye tid.

 

Generelt har mye blitt testet imens det har blitt laget, mye ikke gått ikke helt etter planen. Som forsåvidt er greit, siden problemer også har blitt løst etter som de har oppstått og de har jo lært raskt, selv om det har vært vanskelig og risikabelt. Derimot er det helt klart langt ifra hvordan ting foregår hos Porsche for å si det slik. De eksperimenterer ikke slikt med bilene. De tester og sjekker alt er 100% før de starter, og mens de lager biler så fungerer alt, bilene blir levert, alt er sånn det skal. De er utvilsomt i en annen klasse. Tesla kan og komme dit, men ikke på 5 år, da forskjellen stort sett ligger i erfaring. Det er ingen snarvei til erfaring.

 

Tesla har enda et godt stykke for å kunne nå effektiviteten fabrikken hadde før de kjøpte den og. Til tross for at alle sier elbiler skal være mindre kompliserte. Og Tesla har både mer folk og roboter enn før. Amerikanske produsenter har så langt også hatt problemet med at de aldri skikkelig har lært og alltid ligget bak. Tesla kan definitivt endre på det, men det finnes gode grunner til at det ruller lite biler laget i USA utenfor USA, mens europeiske, japanske og koreanske biler ruller på veier verden over i store antall inkludert USA. Musk har vært rimelig klar på at det han gjør er så mye bedre, som altså har vist seg å være langt ifra sant. Får bare håpe han kan putte arrogansen til side og innse at ja kanskje tyskerne og japanerne faktisk er flinkere enn amerikanerne, og at han burde prøve å lære fra dem. En elbil er fortsatt en bil.

 

Og ikke prøv å late som om det ikke er mange som sier Tesla er ikke bare bedre enn Porsche, men alt annet i verden. Det er det mange Tesla-fans som sier. Fordi Tesla er best på jord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det var litt av en tekst du, vanskelig å svare på konkrete spørsmål. 

 

Men du missforstår jo hele poenget, at Tesla har dårlig kvalitetskontroll er ikke ekvivalent med at de ikke tester bilene nok før produksjon. Som var påstanden. Du snakker om noe helt annet. At Tesla har dårlig QC er ikke nytt, faktisk ganske kjent. 

 

Fant en jeg må kommentere. 

 

 

 

Ellers er det å snakke om hvor mange mil Teslaer har kjørt totalt avsporing. Og du vet det. Bare alltid vinkle i Tesla favør.

 

Nei det er ikke totalt avsporing, det er Tesla sin egen definisjon på det de kaller BETA, altså software som er testet mindre enn 1 mrd miles. Det betyr ikke at det ikke har gjennomgått normal testing før det slippes, men mange missforstår det. Så det er helt vesentlig og ingen avsporing. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Det var litt av en tekst du, vanskelig å svare på konkrete spørsmål. 

 

Men du missforstår jo hele poenget, at Tesla har dårlig kvalitetskontroll er ikke ekvivalent med at de ikke tester bilene nok før produksjon. Som var påstanden. Du snakker om noe helt annet. At Tesla har dårlig QC er ikke nytt, faktisk ganske kjent. 

 

Jeg skriver jo helt klart at de IKKE har testet produksjonslinjene sine skikkelig før produksjonsstart. Som et bevis på at Tesla ikke har grundige tester på alt på lik linje med Porsche. Det har ingenting med kvalitetskontroll å gjøre.

 

Det å sørge for god kvalitetskontroll er ellers og noe som planlegges og testes på forhånd. Du lærer folk hva de skal se etter osv, hvordan du gjør kontrollen slik at alt blir fanget opp. Blir nok bedre hos Tesla etter å ha så mange produkter levert med feil, gitt at de har noen som da går over dette og finner hvor de kan forbedre osv. som de sikkert har. 

 

Altså Tesla har jo helt klart satt opp produksjonslinjer de håper vil fungere, og det har de ikke helt gjort. Og om de testet de grundig ville de visst dette på forhånd. Det skjer ikke hos VW. De har lett penger til å sette opp og kjøre en testlinje på 100% kapasitet ved siden av vanlig produksjon. Hvis den ikke fungerer, stopp og fiks. For Tesla? Den må fungere, de har lån som må betales.

Lenke til kommentar

Tesla er til nå nevnt 397 ganger i dette kommentarfeltet. Sånn helt bokstavelig talt. Tre hundre og nitti syv ganger. I et kommentarfelt som handler om VW. Riktignok inkludert alle siteringer, men likevel. 

 

Dere er gærne. 

Endret av phax
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg skriver jo helt klart at de IKKE har testet produksjonslinjene sine skikkelig før produksjonsstart. Som et bevis på at Tesla ikke har grundige tester på alt på lik linje med Porsche. Det har ingenting med kvalitetskontroll å gjøre.

 

Det å sørge for god kvalitetskontroll er ellers og noe som planlegges og testes på forhånd. Du lærer folk hva de skal se etter osv, hvordan du gjør kontrollen slik at alt blir fanget opp. Blir nok bedre hos Tesla etter å ha så mange produkter levert med feil, gitt at de har noen som da går over dette og finner hvor de kan forbedre osv. som de sikkert har. 

 

Altså Tesla har jo helt klart satt opp produksjonslinjer de håper vil fungere, og det har de ikke helt gjort. Og om de testet de grundig ville de visst dette på forhånd. Det skjer ikke hos VW. De har lett penger til å sette opp og kjøre en testlinje på 100% kapasitet ved siden av vanlig produksjon. Hvis den ikke fungerer, stopp og fiks. For Tesla? Den må fungere, de har lån som må betales.

 

Men nå er det ikke beta produksjonslinjer som diskuteres. Alle bil selskaper oppgraderer stadig sine produksjonslinjer, det er helt nødvendig for å opprettholde konkuranse. Tesla ligger såklart langt bak på erfaringsskalaen, det er ingen som er uenig med deg der. Noe jeg tror jeg har nevnt allerede...

 

Og nei, det er ikke slik at alt hos VW er perfekt heller. Det er bare til å besøke gode gamle Google, eller bare tenke litt logisk. Men såklart har Tesla større problemer da de er mindre erfarne. Det er de jo åpne om selv også. De rapporterer jo til og med når de stenger ned og kjører test produksjoner osv. 

 

Jeg lurer på hva du diskuterer egentlig..

Lenke til kommentar

Tesla er til nå nevnt 397 ganger i dette kommentarfeltet. Sånn helt bokstavelig talt. Tre hundre og nitti syv ganger. I et kommentarfelt som handler om VW. Riktignok inkludert alle siteringer, men likevel. 

 

Dere er gærne. 

Tesla er største konkurrent og med best elbil-produkter på markedet i dag. Selvfølgelig naturlig å sammenligne hva en VW kommer med opp mot markedet i dag. Og da er Tesla naturlig å sammenligne mot.

 

Men nå er det ikke beta produksjonslinjer som diskuteres. Alle bil selskaper oppgraderer stadig sine produksjonslinjer, det er helt nødvendig for å opprettholde konkuranse. Tesla ligger såklart langt bak på erfaringsskalaen, det er ingen som er uenig med deg der. Noe jeg tror jeg har nevnt allerede...

 

Og nei, det er ikke slik at alt hos VW er perfekt heller. Det er bare til å besøke gode gamle Google, eller bare tenke litt logisk. Men såklart har Tesla større problemer da de er mindre erfarne. Det er de jo åpne om selv også. De rapporterer jo til og med når de stenger ned og kjører test produksjoner osv. 

 

Jeg lurer på hva du diskuterer egentlig..

Du etterspurte kilder på at Tesla testet ting mindre enn VW. Jeg oppgav dette som eksempel på at de gjør, da jeg selvfølgelig ikke kan trekke frem interne VW og Tesla dokumenter og bevise det. Så da viser jeg til at Tesla på område x og y helt klart ikke har testet mye, da vi har sett en del feil her som ville vært fikset om det var skikkelig testet på forhånd. 

 

Dermed er det rimelig å anta at dette også gjelder bilmodellene.

 

Du ba meg om å dokumentere utsagnet, så da må jeg jo komme med grunnlag for utsagnet. Rent bevis kan jeg ikke komme med nei, da det er hemmelige dokumenter.

 

Viser jo sånn sett at de har vært ganske gode da, siden bilene fungerer ganske bra. Også på norske veier. Det å gjøre veldig mye testing gjør ikke produktet bedre. Mer som en garanti på at alt skal være testet grundig og du ikke skal finne noe merkelig ved bilen.

Lenke til kommentar

Tesla er største konkurrent og med best elbil-produkter på markedet i dag. Selvfølgelig naturlig å sammenligne hva en VW kommer med opp mot markedet i dag. Og da er Tesla naturlig å sammenligne mot.

 

Du etterspurte kilder på at Tesla testet ting mindre enn VW. Jeg oppgav dette som eksempel på at de gjør, da jeg selvfølgelig ikke kan trekke frem interne VW og Tesla dokumenter og bevise det. Så da viser jeg til at Tesla på område x og y helt klart ikke har testet mye, da vi har sett en del feil her som ville vært fikset om det var skikkelig testet på forhånd. 

 

Dermed er det rimelig å anta at dette også gjelder bilmodellene.

 

Du ba meg om å dokumentere utsagnet, så da må jeg jo komme med grunnlag for utsagnet. Rent bevis kan jeg ikke komme med nei, da det er hemmelige dokumenter.

 

Viser jo sånn sett at de har vært ganske gode da, siden bilene fungerer ganske bra. Også på norske veier. Det å gjøre veldig mye testing gjør ikke produktet bedre. Mer som en garanti på at alt skal være testet grundig og du ikke skal finne noe merkelig ved bilen.

 

Problemet er at du snakker om to forskjellige ting, biler testes før de går inn i produksjonslinjen. De må jo produseres, men dette gjøres ikke på standard linje, for de må jo også prøve seg frem og lage linjen. Så skal bilene testes internt, og så skal de godkjennes. Det er dette som er spørsmålet, ikke aftersales som du prater om. Det er to vidt forskjellige felt. 

 

Det er ingen som ville godkjent bilene om de faktisk var "beta" biler som folk sier, uprøvd og utestet. Det hadde blitt fanget opp i godkjenningsprosessen. Og det gjør det ofte også, så må ting revideres og testes på ny osv. Det skjer hos alle. 

Lenke til kommentar

Enda en som ikke leser artikler og bare kommenterer? VW har helt klart sagt at deres elbilsatsing skikkelig begynner i 2020. Det er da den første elbil plattformen kommer. Elbiler som er laget for å være elbiler fra starten av. I 2025 så skal alle modeller være elektriske eller ha elektrisk variant. Med langt høyere produksjonsnummer enn Tesla. Det å si at Tyskland ikke satser på elbil, mens de største satsingene på elbil kommer fra Tyskland er rimelig merkelig må jeg si. Du klarer også å ikke nevne tre gigantiske bilproduserende land i listen din.

Jeg har både lest artikkelen og funnet alt som er rart med den. Hvor mange konsepter og fagre løfter har VAG kommet med i en årrekke nå? Bare gå tilbake til 2010: https://www.treehugger.com/cars/volkswagen-plans-to-sell-300000-electric-cars-a-year-by-2018.html

Volkswagen Plans to Sell 300,000 Electric Cars a Year by 2018

Det er vanskelig å finne tall for hva det faktisk ble, men at det skal være over 1/3 av det de påstår er vanskelig å tro. 

Det er trist og synd å se at du helt rått sluker alt som VAG kommer med. Hvis de virkelig hadde ment alvor hadde de drevet storstilt bygging av fabrikker for batterier og produksjonslokaler. GF1 produserer over 50 % av verdens totale batteriproduksjon. Det er seriøs produksjon. Ikke VAGs tomme løfter.

De driver nå fortsatt og kaster bort penger på den juksesaken sin. Fatter ikke at noen har tillit til det selskapet noe mer etter alt de har gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at du snakker om to forskjellige ting, biler testes før de går inn i produksjonslinjen. De må jo produseres, men dette gjøres ikke på standard linje, for de må jo også prøve seg frem og lage linjen. Så skal bilene testes internt, og så skal de godkjennes. Det er dette som er spørsmålet, ikke aftersales som du prater om. Det er to vidt forskjellige felt. 

 

Det er ingen som ville godkjent bilene om de faktisk var "beta" biler som folk sier, uprøvd og utestet. Det hadde blitt fanget opp i godkjenningsprosessen. Og det gjør det ofte også, så må ting revideres og testes på ny osv. Det skjer hos alle. 

Aldri snakket om aftersales, det er det kun du som gjør. Skal prøve å gjøre det mer klart da. Consumer Reports sin rapport for 2018 plasserer Tesla som 28/30 på reliability, mens forrige eier av fabrikken (Toyota) holder nummer 1 og 2 med Toyota og Lexus. Prosche er og langt over Tesla. Generelt utgjør nesten samtlige bunnplasseringer amerikanske selskap, med Ford på 18. plass som beste.

 

Spesifikt så innførte eksempelvis Tesla i 2017 nye suspensions for Model S som gjorde at modellen falt veldig. Model X har mye problemer pga falkevingedører. Nye ting som ikke er utprøvd. Og dette løses over tid av Tesla, men de har nesten alt nytt i bilene sine, så da havner de nesten helt på bunn med utrolig mye feil på sine biler. Om du kjøper en Toyota, ja da er den kanskje ikke like kul som en Tesla, men alt er grundig testet og utprøvd og fungerer uten feil. CR anbefaler generelt å ikke kjøpe nye modeller før 2-3 år, da mye nytt alltid viser seg å gi mye mer feil (hvem skulle trodd?). Så det er ENORM forskjell på hvor mye du har testet ting før du produserer en bil. Og Porsche leverer et mer testet produkt enn Tesla, og du har mindre feil enn en Tesla som statistisk sett er noe av det verste å kjøpe i forhold til dette. Ting er ikke skikkelig testet, problemer er ikke fikset, og heller oppdages ettersom kunder opplever dem. Det er det folk mener når de sier "beta" tester. Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå. Tallene lyver heller ikke.

 

Jeg har både lest artikkelen og funnet alt som er rart med den. Hvor mange konsepter og fagre løfter har VAG kommet med i en årrekke nå? Bare gå tilbake til 2010: https://www.treehugger.com/cars/volkswagen-plans-to-sell-300000-electric-cars-a-year-by-2018.html

Det er vanskelig å finne tall for hva det faktisk ble, men at det skal være over 1/3 av det de påstår er vanskelig å tro. 

Det er trist og synd å se at du helt rått sluker alt som VAG kommer med. Hvis de virkelig hadde ment alvor hadde de drevet storstilt bygging av fabrikker for batterier og produksjonslokaler. GF1 produserer over 50 % av verdens totale batteriproduksjon. Det er seriøs produksjon. Ikke VAGs tomme løfter.

De driver nå fortsatt og kaster bort penger på den juksesaken sin. Fatter ikke at noen har tillit til det selskapet noe mer etter alt de har gjort.

Ja, morsomt innlegg dette her da.

 

Du linker til et løfte VW gav for 8 år siden. Og så vet du ikke om de har holdt løftet eller ikke, men du mener at vi ikke kan stole på VW basert på at de kom med en plan som du ikke engang vet om de har holdt eller ikke? Latterlig. Jeg går utifra VW selger 300K årlig jeg. Så får det være opp til deg å vise at VW ikke holder løftene sine. Noe Tesla er kjent for å aldri gjøre.

 

Og jeg har 10000 ganger mer tillit til VW enn noen som dikter opp tall mens de skriver. Panasonic har langt ifra 50% markedsandel globalt engang, og deres ene fabrikk som lager batterier skal ha 50% av verdens produksjon? Hva i alle dager har du spist for noe? Stormannsgalskap uten like dette her. Den fabrikken produserer på ingen måte 50% av verdens totale andel batterier. (Raskt tips, du kan ikke produsere x% andel av produksjonen. Altså det går ikke an å produsere produksjon, setningen din gir i seg selv ikke mening grammatisk engang).

 

VW presenterte svært gode resultater for 2017 og fortsetter inn i 2018. Tjener mer penger enn noensinne. Kaster vekk penger? Hvor? Enhver som kan lese tall ser at de tjener mer enn noensinne. Folk som derimot ikke leser noe og konstruerer sin egen fantasiverden hvor VW er skurk og alt Tesla er himmelen derimot, de forstår vel ikke det.

 

VW har også signert kontrakt med LG Chem og Samsung SDI som er de to ledende batteriprodusentene i verden som begge allerede har bygget fabrikker i Europa. De har og kontrakt med CATL som er en enorm produsent og SK Innovation som sitter på mye teknologi. Så mens Tesla sitter på en kontrakt med Panasonic så har VW kontrakter med 4 selskaper som lett sitter på 3x kapasiteten til Panasonic der alle 4 har enorme utbyggingsplaner. Der alle 4 er langt mer lovende selskaper enn Panasonic. Jeg mener LG chem og Samsung SDI har jo allerede overgått dem for en stund siden. Men dette vet du jo heller ikke, fordi som sagt så leser du ingenting om VW og dikter opp alt du skriver. Og så snakker du om tillit? I beste fall en underholdende påstand. Hva hadde skjedd om du skulle dokumentert påstandene dine? Prøv det. Prøv å dokumentere en eneste påstand i innlegget ditt. Fordi du kommer ikke til å klare det, det er løgn tvers igjennom. Eneste som stemmer i innlegget ditt er sitatet om VW sitt løfte. Som i seg selv ikke betyr noe om du ikke engang kan vise om det stemmer eller ikke. Tror du virkelig du bare kan dikte opp ting og så skal liksom folk bare tro hva enn du sier? Selv folk som ikke har peiling ville vært ekstremt skeptiske om du hevdet en fabrikk lager halvparten av verdens batterier. Så latterlig at det er komisk. Musk skriver drøye ting på Twitter, men han holder seg hvertfall i nærheten av virkeligheten, ikke i fantasiland.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...