Gå til innhold

Fredag morgen kan du forhåndsbestille iPhone Xr


Anbefalte innlegg

 

For meg er ikke skjermen så veldig viktig. Jeg ser aldri film på mobilen. Batteritid er veldig viktig, og et bra kamera. Jeg har forstått at Xr har samme kamera som Xs og det er kjempebra. Eneste jeg ikke liker er størrelsen. Den kunne vært litt mer kompakt. Jeg vurderer å bytte ut min iPhone 5s som jeg har hatt i flere år nå. Gleder meg til Xr kommer i butikk så jeg kan få se den og prøve den i virkeligheten. Ser veldig fin ut. Bare litt for stor.

 

Hvis batteri er viktig så er apple den siste mobilen du burde se etter.

https://itavisen.no/2018/10/16/iphone-xs-max-slo-pixel-3-og-note-9-i-batteritest/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde kanskje også nevne at skjermen har en pinlig oppløsning på 1792x828, altså så vidt over 720p...

Ser du vikelig forsjell på 720p, full hd, etc på mobil? Det er umulig å se SÅ små detaljer. På den andre siden, bruker den mye mindre strøm enn 4k, feks.

Same gjelder OLED/LCD. Du greier å se litt forskjell om du setter de opp mot kvarandre, side ved side. Er det "blind test", så trur ikkje du kommer til å se noe forskjell what so ever.

 

Då er spørsmålet, er det viktig med opplevelse eller tall på papir?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du vikelig forsjell på 720p, full hd, etc på mobil? Det er umulig å se SÅ små detaljer. På den andre siden, bruker den mye mindre strøm enn 4k, feks.

Same gjelder OLED/LCD. Du greier å se litt forskjell om du setter de opp mot kvarandre, side ved side. Er det "blind test", så trur ikkje du kommer til å se noe forskjell what so ever.

 

Då er spørsmålet, er det viktig med opplevelse eller tall på papir?

Nei, det et lett og de forsjell på 720 og 1080 på en telefon. Og det er veldig stor forsjell på LCD og OLED også. Spesielt irriterende på LCD er at dem klarer ikke vise like god svartfarge siden bakrunnsbelysningen vil lyse opp det svarte partiet og.

 

Men finnes absolutt gode lcd skjermer og tror ikke Apple sin er spesielt dårlig, bare veldig lavoppløst.

 

Når man får f.eks Xiaomi A2 Lite til 1400kr og dem har klart å få inn en heldekkende 1080p lcd skjerm så har Apple ingen unnskyldning annet enn å distansere den fra de andre modellene

Lenke til kommentar

Nei, det et lett og de forsjell på 720 og 1080 på en telefon. Og det er veldig stor forsjell på LCD og OLED også. Spesielt irriterende på LCD er at dem klarer ikke vise like god svartfarge siden bakrunnsbelysningen vil lyse opp det svarte partiet og.

 

Men finnes absolutt gode lcd skjermer og tror ikke Apple sin er spesielt dårlig, bare veldig lavoppløst.

 

Når man får f.eks Xiaomi A2 Lite til 1400kr og dem har klart å få inn en heldekkende 1080p lcd skjerm så har Apple ingen unnskyldning annet enn å distansere den fra de andre modellene

Minner meg litt om "megapixel" hysteriet for noen år siden. Då skulle alle ha mest mulig mxp, uten å forstå at det er flere (og viktigare) faktorer som spiller inn.

Igjen, hvor viktig er det EGENTLIG at svart må vare 100% svart? Ingen greier å se forskjell på LCD/OLED i et dynamisk spill eller film. Kanskje i noen film-scener, ja. Men då er spørsmålet, ødelegger det noen for "filmopplevelse"? For meg så ødelegger det å se film på 6.5* skjerm, istedenfor 70*TV. 

 

Poenget er, det er ytters få som ser forskjell i virkeligheten. Og det er enda færre som virkelig har BEHOV for oled med høy oppløysning.

 

At apple valgte å droppe oled, er vel for å få ned prisen på XR vs XS, forlenge batteriet og for å lage skille mellom xr vs xs

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser du vikelig forsjell på 720p, full hd, etc på mobil? Det er umulig å se SÅ små detaljer. På den andre siden, bruker den mye mindre strøm enn 4k, feks.

Same gjelder OLED/LCD. Du greier å se litt forskjell om du setter de opp mot kvarandre, side ved side. Er det "blind test", så trur ikkje du kommer til å se noe forskjell what so ever.

 

Då er spørsmålet, er det viktig med opplevelse eller tall på papir?

Hvordan ser du IKKE forskjell på 720p og 1080p på en mobil?

 

Du ser beviselig lett forskjell. Ta en artikkel og se på bokstaven C f.eks. Da ser du lett den lave oppløsningen 720p gir.

 

Hvis du mener du ikke ser forskjell på LCD og OLED vet jeg ikke om du troller eller ikke? Forskjellen er utrolig stor og utrolig lett å se. Om du ikke klarer å se det, så lurer jeg på hvilke forskjeller du klarer å se? Er alle skjermer liksom det samme for deg?

 

Jeg har aldri sett noen som mener de ikke ser forskjell på LCD og OLED.

 

Det er greit Apple har LCD på en billigere modell. Gir mening. Å mene det ikke er forskjell derimot forstår jeg ikke hvordan noen ærlig kan si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når skal Apple begynne å tenke 5G?

Vel mtp at Huawei er ledende innen 5G infrastruktur og lager sine egne SoCer og ikke har 5G enda, så blir det merkelig å forvente av Apple. 5G skal komme rundt Q1 2019 eller kanskje Q2 2019.

 

Ryktemarkedet sier SD 855 vil komme med støtte for 5G. Derimot vil den ikke komme i samme pakke. Altså spesifikt har QC en chip som heter X50 som er for 5G. QC pleier derimot å ha modem integrert på SoC. Det kan godt være at nå så vil 5G modem komme separat. Det er og rykter om at Huawei vil lansere en separat 5G chip og legge den ved Kirin 980 i en kommende telefon (P30?).

 

Uansett med lansering av 5G på våren så vil det si at Apple ikke vil få det før neste lansering, så Q3 2019 vil nok Apple komme med 5G støtte. Skal du ha første skikkelig 5G telefon så er nok det å satse på et av de kinesiske merkene det mest sannsynlige.

Lenke til kommentar

Og iPhone Xr virker for meg som en rå maskin,.
Jeg leter etter en mobil som kan funke som kamera nr.2 i tillegg til mitt Fuji X-T20 for filming i 4K.. Og iPhone Xr og Xs nailer den oppgaven med ubegrenset opptakstid i 4K 60fps mens Android henger LAAANGT etter.
Hvoffor er 4K med ubegrenset opptakstid..., ihvertfall litt lenger enn 5 minutter så vanskelig da Samsung/Sony/LG/Huawei/Razer?!?!

Endret av hoodoo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...