Gå til innhold

Barndåp når foreldre ikke er medlem av kirken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, ikke noe problem. Men dere kan risikere å få ris i rompa foran folk i salen hvis presten som dere bruker insisterer.
En sånn tradisjonell ned-på-kne-med-buksa-nede når presten deler ut ris, så kan dere feire barnedåp

Endret av #Benbjo_Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken kirke er det vi snakker om? Church of the flying spagetti monster? Kanskje er det bedre å spørre presten enn google? Når du døper ungen din forplikter du og fadderene dere til noe (galskap spør du meg) og om du ikke vil være medlem selv så er det kanskje ikke så enkelt å leve opp til dette.

Endret av forumtrollet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det visst populært å belære deg om hva du skal gjøre. Det skal jeg droppe. Jeg vet ikke noe om barnedåp uten å være medlem, men jeg vet at hvis man vil gifte seg uten å være medlem så går det fint, men det koster en del ekstra. Godt mulig det er litt samme prinsipp.

Når man gifter seg forplikter man seg til noe. Når man døper et barn forplikter man seg også til noe. Har man ikke tenkt å holde disse forpliktelsene kan man like gjerne la være spør du meg. Det har ikke noe med belæring å gjøre, bare sunn fornuft.

Lenke til kommentar

Når man gifter seg forplikter man seg til noe. Når man døper et barn forplikter man seg også til noe. Har man ikke tenkt å holde disse forpliktelsene kan man like gjerne la være spør du meg. Det har ikke noe med belæring å gjøre, bare sunn fornuft.

Det var ikke spørsmålet her. Vi er enige, jeg ser ikke noen grunn til å love noe innenfor en Gud man ikke tror på. Men det er ikke temaet her, så jeg syns det er å være litt kjapt ute med høygaffelen. Og du vet ingenting om hva TS tror eller ikke tror på.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke spørsmålet her. Vi er enige, jeg ser ikke noen grunn til å love noe innenfor en Gud man ikke tror på. Men det er ikke temaet her, så jeg syns det er å være litt kjapt ute med høygaffelen. Og du vet ingenting om hva TS tror eller ikke tror på.

Jeg behøver ikke vite hva trådstarter tror på. Ønsker man å dåp tar man kontakt med menigheten. Noen menigheter og kirker er mer fleksible enn andre. Jeg bare påpeker at det kan være problematisk å melde sitt eget barn inn i et trossamfunn man selv ikke har tilhørighet. Både for seg selv, trossamfunnet og barnet.

Endret av forumtrollet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...