Gå til innhold

Bilprodusentene er ikke bare ute etter pengene dine. De har åpenbart lyst til å ta livet av deg også


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og flere her på forumet har i diskusjoner angående autonome kjøretøyer fremmet at vi må akseptere at det vil forekomme ulykker ved og lære opp selvkjørende biler så det er ikke bare bilbransjen som er beregnende.

 

Det vil alltid forekomme utregninger som tar liv siden tall i et regnestykke ser ikke så farlig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke smakløst på noen som helst måte. VW (og Audi og Porsche) er jo nazi-biler ...

 

At det er lenge siden endrer ikke fakta.

Akkurat som indisk kultur diskriminerer jenter for og si det pent, og selv om nicknavnet ditt sikker har en annen betydning er koblingen tilstede og det endrer ikke fakta.

Endret av Nautica
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og flere her på forumet har i diskusjoner angående autonome kjøretøyer fremmet at vi må akseptere at det vil forekomme ulykker ved og lære opp selvkjørende biler så det er ikke bare bilbransjen som er beregnende.

 

Det vil alltid forekomme utregninger som tar liv siden tall i et regnestykke ser ikke så farlig ut.

 

Ulykkene skjer jo ikke pga "opplæringen", de skjer pga ulykker skjer på veien hele tiden. Det er helt normalt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ulykkene skjer jo ikke pga "opplæringen", de skjer pga ulykker skjer på veien hele tiden. Det er helt normalt. 

Ditt tilsvar har ingen relevans med mitt innlegg.

 

Ulykker på veien har frem til senere tid ene og alene grunnet den menneskelige faktoren, enten kjøreatferd eller slett vedlikeholdt, men nå begynner også datamaskiner og kjøre biler så det er en ny vinkel angående ulykker.

 

Det relevante med mitt innlegg er at flere her på forumet som fremmer elbiler har akseptert av vi må finne oss i at det vil forekommer mange ulykker frem til autonome kjøretøyer er ferdig utviklet, så de ser ingen problemer med at liv kan gå tapt under denne prosessen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ditt tilsvar har ingen relevans med mitt innlegg.

 

Ulykker på veien har frem til senere tid ene og alene grunnet den menneskelige faktoren, enten kjøreatferd eller slett vedlikeholdt, men nå begynner også datamaskiner og kjøre biler så det er en ny vinkel angående ulykker.

 

Det relevante med mitt innlegg er at flere her på forumet som fremmer elbiler har akseptert av vi må finne oss i at det vil forekommer mange ulykker frem til autonome kjøretøyer er ferdig utviklet, så de ser ingen problemer med at liv kan gå tapt under denne prosessen.

 

Ehm, jo det hadde en relevans med ditt innlegg? Og nei, det er fortsatt den menneskelige faktoren som skaper problemene, tar du for deg rapportene som omhandler ulykkene så ser en fort dette. 

 

Elbiler? Trodde du snakket om autonome biler jeg? De er i all hovedvekt ikke elbiler. 

 

Hvem har sagt dette: 

 

 

 

så de ser ingen problemer med at liv kan gå tapt under denne prosessen.

 

Kan du sitere noen? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ehm, jo det hadde en relevans med ditt innlegg? Og nei, det er fortsatt den menneskelige faktoren som skaper problemene, tar du for deg rapportene som omhandler ulykkene så ser en fort dette. 

 

Elbiler? Trodde du snakket om autonome biler jeg? De er i all hovedvekt ikke elbiler. 

 

Hvem har sagt dette: 

 

 

Kan du sitere noen? 

Du kan gjerne leve i villfarelsen og omformulere mitt innlegg for å resonere at du har rett så du personlig ikke indirekte har skyll i at liv går tapt i trafikken, mange av dine innlegg angående autonome kjøretøyer og sikkerhet prøver du alltid og resonere deg frem til at det er sikkert og på ingen måte farlig og gjerne med en spydig undertone.

 

foreksempel dette innlegget, som indikerer at vi må akseptere dette.

 

I snitt dør over 100 personer i trafikken i USA hver dag (i europa også for den sags skyld). En person dør av en autonom bil, og man kan faktisk lære av det og rette i programmeringskoden, mens når det gjelder vanlige person-kjørte kjøretøy vil også 100 personer dø i morgen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper det er flere enn meg som finner det særdeles smakløst å trekke inn Hitler og gass slik det gjøres her,

sitat:

"Som for å sette smakløsheten inn i historiske proporsjoner, skal selskapet som Adolf Hitler startet i 1937 ha initiert og finansiert tester der mennesker og dyr ble utsatt for dieselavgasser i lukkede laboratorier. "

sitat slutt.

 

Her trekkes en parallell til Hitler hvor det er nærliggende å se en sammenheng mellom avgasser i "lukkede" laboratorier og gasskamre. Dette er ikke bare tåpelig, det er hinsides all folkeskikk.

 

Å hevde at dette har noe med historiske proporsjoner å gjøre er meningsløst.

Dette er noe Volkswagen har gjort, nylig. At Volkswagen ble startet av nazipartiet er et historisk faktum. De var generelt eksperimentkåte, og drev med mye annet enn gasskamre. Jeg kan være enig i at det ikke er supermusikalsk, men kom an. "Hinsides all folkeskikk?" Litt mindre krenk i monitor. Endret av Isbilen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke smakløst på noen som helst måte. VW (og Audi og Porsche) er jo nazi-biler ...

 

At det er lenge siden endrer ikke fakta.

 

Hva erdefinisjonen på en Nazi bil ?

Såvidt meg bekjent, så er vel ikke Tyskland nazistisk idag, og hvis noen prøver å skrive eller si noe godt om nazistene i Tyskland så blir man trukket for retten.

Hvis det er at VAG bilene ble brukt av nazistene, ja OK- da er det en Nazi bil. Men da er også Ford Nazi biler. (40% av bilene brukt av Nazi Tyskland ble lagd av Ford)

Hvor kom olja og bensinen som Nazi Tyskland brukte fra ?

Fra Standard Oil !

 

Så la oss slutte med slike sammenlikninger idag.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Du kan gjerne leve i villfarelsen og omformulere mitt innlegg for å resonere at du har rett så du personlig ikke indirekte har skyll i at liv går tapt i trafikken, mange av dine innlegg angående autonome kjøretøyer og sikkerhet prøver du alltid og resonere deg frem til at det er sikkert og på ingen måte farlig og gjerne med en spydig undertone.

 

foreksempel dette innlegget, som indikerer at vi må akseptere dette.

Ehm, innlegget mitt der handlet om motorer og enkodere som har langt bedre evner til å avgjøre slike ting enn oss, med god sw/fw til kontroll såklart. Det omhandlet ikke død..

 

Du er ute å sykler, prøver å legge skyld på død i trafikken over på helt uskyldige mennesker. Du bør skamme deg, og fortjener en realt basketak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er ikke smakløst på noen som helst måte. VW (og Audi og Porsche) er jo nazi-biler ...

 

At det er lenge siden endrer ikke fakta.

Akkurat som indisk kultur diskriminerer jenter for og si det pent, og selv om nicknavnet ditt sikker har en annen betydning er koblingen tilstede og det endrer ikke fakta.

Det er det vel heller ingen som nekter for i denne tråden ...

#stråmann

Lenke til kommentar

Hva erdefinisjonen på en Nazi bil ?

Såvidt meg bekjent, så er vel ikke Tyskland nazistisk idag, og hvis noen prøver å skrive eller si noe godt om nazistene i Tyskland så blir man trukket for retten.

Hvis det er at VAG bilene ble brukt av nazistene, ja OK- da er det en Nazi bil. Men da er også Ford Nazi biler. (40% av bilene brukt av Nazi Tyskland ble lagd av Ford)

Hvor kom olja og bensinen som Nazi Tyskland brukte fra ?

Fra Standard Oil !

 

Så la oss slutte med slike sammenlikninger idag.

Hvis det finnes en definisjon på nazi-bil, så er det VW. Det er jo nazistenes egne bilmerke ...

 

Har du sett den originale VW-logoen?

Lenke til kommentar

 

Hva erdefinisjonen på en Nazi bil ?

Såvidt meg bekjent, så er vel ikke Tyskland nazistisk idag, og hvis noen prøver å skrive eller si noe godt om nazistene i Tyskland så blir man trukket for retten.

Hvis det er at VAG bilene ble brukt av nazistene, ja OK- da er det en Nazi bil. Men da er også Ford Nazi biler. (40% av bilene brukt av Nazi Tyskland ble lagd av Ford)

Hvor kom olja og bensinen som Nazi Tyskland brukte fra ?

Fra Standard Oil !

 

Så la oss slutte med slike sammenlikninger idag.

Hvis det finnes en definisjon på nazi-bil, så er det VW. Det er jo nazistenes egne bilmerke ...

 

Har du sett den originale VW-logoen?

Ja selvfølgelig har jeg det.

VW før krigen og etter krigen har ikke noe med hverandre å gjøre. Den Britiske hæren bygde opp et nytt selskap som de drev til 1949. De brukte i begynnelsen deler som var tilgjengelig og deretter ble fabrikken bygget opp igjen.

VW selskapet ble tilbudt til engelske bilfabrikker men de ville ikke ha bobla som den var blitt kalt etter krigen. De tilbød også VW til Ford og Fiat men de ville heller ikke ha den. Så derfor ble den gitt til den Tyske Stat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du er ute å sykler, prøver å legge skyld på død i trafikken over på helt uskyldige mennesker. Du bør skamme deg, og fortjener en realt basketak.

Jeg gjør ikke det, men liker ikke at de som fremmer denne teknologien bastant tar så lett på at det forårsaker ulykker direkte eller indirekte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele poenget bak dette er jo reduksjon, men ingen ulykker er greit såklart.

Ja. men ikke på bekostning av liv og verdier, autonom kjøring burde testes på lukket område i all tenkelige situasjoner istedenfor at i etterkant av en ulykke hører frasen " jøss dette tok vi ikke høyde for" uansett om det er den menneskelige eller teknologisk utløsende faktoren i en ulykke med autonom kjøring.

 

Bare se på flyulykker med nyutviklet fly som faktisk forbedret teknologien og rutinene på bekostning av fatale ulykker, som denne artikkelen påpeker så er det pengene som rår, jo lengre tid utviklingen tar jo mer utålmodigere blir investorene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja. men ikke på bekostning av liv og verdier, autonom kjøring burde testes på lukket område i all tenkelige situasjoner istedenfor at i etterkant av en ulykke hører frasen " jøss dette tok vi ikke høyde for" uansett om det er den menneskelige eller teknologisk utløsende faktoren i en ulykke med autonom kjøring.

 

Bare se på flyulykker med nyutviklet fly som faktisk forbedret teknologien og rutinene på bekostning av fatale ulykker, som denne artikkelen påpeker så er det pengene som rår, jo lengre tid utviklingen tar jo mer utålmodigere blir investorene.

Det testes på bane, men det du forspeiler her er umulig. Du tror at en kan teste "alt" på lukket bane, luke ut alle problemer og sende de ut i trafikken uten problemer. Det er umulig. Mens en holder på med dette har en tusenvis/millionvis av fatale ulykker pga sjåfører som kunne ha vært unngått med delvis autonome biler/kjøre assistenter.

 

Kjempe bra..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...