Gå til innhold

Muhammeds kone Aisha (6 år)


Anbefalte innlegg

Profeten Muhammed (fred være med han) giftet seg med Aisha da hun var bare 6 år gammel. Er det ikke svært umoralsk å gifte seg med ei 6 år gammel jente?

 

Hva med en norsk konge som forlover seg med en 6-åring og gifter seg med henne når hun er 10?

(Og det er vel ingen nordmann som forlover seg uten at det har foregått litt hanky-panky på forhånd ...)

 

( Jeg ser at noen har nevnt Jemen som et eksempel på at småjenter gifter seg med eldre menn. I 2008 ble nedre grense for inngåelse av ekteskap i Jemen lovfestet til 18 år. I Vatikanstaten er det vel fortsatt 12 år som gjelder?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lovverket vårt sier klart og tydelig hva som er akseptabelt, den seksuelle lavalder en i Norge er 16 år.

Hun var trolig 9 år når hun fikk mensen eller 11 og selv i den alderen er de som sagt langt ifra å være en ordentlig kvinne med ferdigutviklet kropp.

 

 

Joda. Men strengt tatt er vel pedofili en diagnose. Loven bryr seg ikke om hvorvidt du er pedofil eller ikke, seksuell omgang med mindreårige er forbudt uansett.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda. Men strengt tatt er vel pedofili en diagnose. Loven bryr seg ikke om hvorvidt du er pedofil eller ikke, seksuell omgang med mindreårige er forbudt uansett.

 

Geir :)

At pedofili er en diagnose er en pen måte å gjemme overgripere på...

Hva med de som har sex med voksne kvinner men som bruker fantasier om barn for å kunne få det til?

En voksen normal person vil ikke få en vanlig seksuell tiltrekning før kroppen er ferdig utviklet, på den tiden hadde man ofte assosiasjoner hvor stor kropp ( fedme ) der store pupper og rumpe var en god indikasjon på fruktbarhet og også derfor det som hisset opp mest.

 

Man kan si hva man ønsker om "profeten" men kan ikke gjemme det fakta at han var en som hadde sex med barn . Og personlig tviler jeg på at når man får høre en slik historie at hun var den eneste, trolig mange andre som ble voldtatt, drept og kastet i grav / bål.

 

Det er ofte det "pene" bildet vi leser av de som er seiersherrer" i en gitt situasjon og hadde Adolf Hitler vunnet i andre verdenskrig hadde vi nok måttet forholde oss til hans grusomme "realitet".

 

Personlig håper jeg at vi mennesker kan våkne litt opp og begynne å rydde litt opp i gammel overtro og religion og få fram litt mer moderne verdier for oss alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha? Så om jeg raner en bank og havner i fengsel så er det viktig å presisere at jeg IKKE er kriminell?

 

 

For noe vås. Muhammed var så pedofil som det er mulig å bli. Ufyselig figur å tilbe spør du meg.

Du får spørre den Europeiske Menneskerettighetsdomstolen. Deres skyld at folk ikke kan si en dritt. Jeg skal ikke diskutere noe lengre fordi jeg vet ikke hva som er lov å si... Takk for meg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette skjedde for 1400 år siden, men for et mann skal gifte seg med en kvinne på denne tiden under islam, så måtte hun ha nådd puberteten, være mentalt og spirituelt klar og få tillatelse av foreldrene til jenta. Dette var muligens normen, skal ikke lenger tilbake enn psr hundre år tilbake der 6åringer ble giftet bort.

I mange land nå så er seksuelle lavalderen 12-13 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...