Gå til innhold

Denne skal konkurrere med Apple-TV og Chromecast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessverre glimter HBO Nordic med sitt fravær.

 

Stor overraskelse. De virker ikke spesielt interessert i at deres produkt skal kunne vises på TV'er. Har du ikke Apple TV og er du ikke fornøyd med Chromecast, er ikke HBO Nordic for deg. Hadde det ikke vært for Game of Thrones hadde jeg sagt opp for lenge siden.

 

Så til litt om tilgjengelighet: 

Amazon shipper det ikke til Norge. Det eneste de shipper til Norge er forrige generasjons Fire Stick Basic Edition [lenke], dyrere enn den vanlige versjonen og med mer begrensede tjenester. 

 

Fra før av har Amazon Fire TV 4K, og det kunne vært interessant å vite forskjellen på den og denne. Og ønsker man å gå i retning av Echo, har de Fire TV Cube, som er en mellomting mellom Fire TV 4K og Echo Dot, og hvis jeg har forstått riktig, med bedre funksjonalitet (innenfor stemmestyring) enn en 4K med voice remote. Men de shippes altså ikke til Norge. 

Når det gjelder Echo-produktene, så shipper de heller ikke den nyeste generasjonen. Man kan bestille Echo Dot, Echo og Echo Plus fra forrige generasjon til Norge, men bare i produktfargen sort. [lenke]

 

Echo Spot og Echo Show shipper de heller ikke til Norge. 

 

Det er naturligvis mulig å bestille Fire TV og Echo fra Ebay, men det blir gjerne dyrere enn om man hadde bestilt fra Amazon, og tilbudene på Amazon reflekteres heller ikke der. Så jeg ville nok heller bestilt fra en av nettbutikkene i Norge som selger disse produktene, og fått med en anelse med forbrukerrettigheter for merkostnadene. 

 

Edit: 

Og så har de annonsert et nytt, for meg overraskende produkt, Fire TV Recast. [lenke

Den er nok spesielt lite interessant for det norske publikum, det er en DVR for over the air TV.  

Fire TV Recast is a DVR that lets you watch and record over-the-air TV at home or on-the-go with a Fire TV, Echo Show, or compatible mobile device—with no monthly fees.

 

Og microbølgeovnen. Nevnte jeg microbølgeovnen? Trodde brødristeren skulle komme først. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Stor overraskelse. De virker ikke spesielt interessert i at deres produkt skal kunne vises på TV'er. Har du ikke Apple TV og er du ikke fornøyd med Chromecast, er ikke HBO Nordic for deg. Hadde det ikke vært for Game of Thrones hadde jeg sagt opp for lenge siden.

 

Funker gull hos meg, på Samsung TV-en min i alle fall... Venter på bare på at Dplay skal få fingen ut, så har jeg alt jeg trenger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Funker gull hos meg, på Samsung TV-en min i alle fall... Venter på bare på at Dplay skal få fingen ut, så har jeg alt jeg trenger...

 

Hvis du har en Xbox One S som koster rundt et par lapper med ett spill, så kan du ta inn alt.

 

De har apper for det meste og Edge browser som gjør at du kan se det de ikke har apper for slik som Dplay og Nrk. Snsrt kommer Xbox One med utvidelse slik at du kan bruke trådløs tastatur og mus på den også.

 

Hvsi

Lenke til kommentar

Nei takk. Nvidia Shield er langt overlegent. Utrolig rask og enkel å bruke.

Svært stabilt streaming av spill (mange gratis fra Nvidia) og i tillegg har den streaming funksjon fra ditt spille PC på nettverket som fungerer utrolig bra (bedre en steam sitt løsning)

Endret av nosync
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Greit å teste Prime Video gratis først før man kjøper. Jeg er ikke imponert over hva som er tilgjengelig så langt.

Tilbudet til barn er etter min mening veldig dårlig da ingenting er på Norsk.

 

Seriene som er tilgjengelig for oss som er i Norge har gått for lengst og det er som regel bare første sesong som er tilgjengelig selv om det finnes flere sesonger.

Lenke til kommentar
On 10/4/2018 at 9:32 AM, MsSupporter said:

 

 

Quote
Funker gull hos meg, på Samsung TV-en min i alle fall... Venter på bare på at Dplay skal få fingen ut, så har jeg alt jeg trenger...

 

Hvis du har en Xbox One S som koster rundt et par lapper med ett spill, så kan du ta inn alt.

 

De har apper for det meste og Edge browser som gjør at du kan se det de ikke har apper for slik som Dplay og Nrk. Snsrt kommer Xbox One med utvidelse slik at du kan bruke trådløs tastatur og mus på den også.

 

Ikke HBO Nordic. Det er ikke en HBO Nordic app for Xbox One, og nettsiden virker heller ikke siden den krever Flash. Det tok meg forøvrig flere minutter med knøvl å få fram nettsiden og logge inn for å dobbeltsjekke, så det er ikke noe stort tap heller. Chromecast er enklere, selv om det ikke kan sammenlignes med å ha en app på en Samsung-TV, som noen andre her nevnte.

 

På min Samsung-TV hadde jeg imidlertid ikke HBO Nordic-app, og på min nåværende smart-TV glimter den også med sitt fravær. På min Android-boks finnes appen, den virker bare ikke, svarte bokser foran bildet og hakker grassat. Antar det er noe DRM-greier. Og da kjøpte jeg den boksen spesifikt fordi Android har HBO-App. Og fordi HBO-Appen på mobilen var så ustabil. 

 

Netflix bare virker. Har det på alle enhetene mine. 

 

Edit: Skulle bare nevne at smart-TVn min fra LG i ettertid fikk HBO Nordic-app. Så nå har den både HBO Nordic, Netflix og Prime Video. Jeg har en Fire TV Cube (ikke nyeste generasjon) og en Fire TV Stick 4k, og disse har ikke HBO Nordic, samtidig som Prime Video fortsatt ikke virker i Norge på disse enhetene. Jeg har også en Fire TV Stick Basic (International Version) og den har Prime Video, men mangler nesten alt det andre som 4K-enhetene har.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

Funker gull hos meg, på Samsung TV-en min i alle fall... Venter på bare på at Dplay skal få fingen ut, så har jeg alt jeg trenger...

 

Hvis du har en Xbox One S som koster rundt et par lapper med ett spill, så kan du ta inn alt.

 

De har apper for det meste og Edge browser som gjør at du kan se det de ikke har apper for slik som Dplay og Nrk. Snsrt kommer Xbox One med utvidelse slik at du kan bruke trådløs tastatur og mus på den også.

 

Hvsi

 

På Apple tv 4 k kan du se alt Nrk, Hbo, SVT, Netflix osv osv så denne kan ikke en gang måle seg med Apple tv og har nå Apple tv støtte for alle de siste lydformatene så jeg tror den Amazons Fire TV Stick ikke er for Norske forhold.

Lenke til kommentar

Vær edru når du kommenterer.

 

Noen burde kanskje bytte ut buen og pilene med noe med mindre kraft, og med stor gummitupp foran, gjerne dekket av et godt lag skumgummi på der igjen. Sliter man med å se forskjell på bildekvaliteten, så bør man egentlig ikke drive med bueskyting. Kanskje bytte det ut med en beregnet for Wii...

 

;) 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Har hatt Fire TV Stick 4K i noen måneder. Prime Video virket i utgangspunktet flott. Men det var plagsomt at appen listet ut både innhold som er tilgjengelig i Norge, og innhold som ikke er det. Først når man startet avspillingen fikk man da beskjed om at innholdet ikke var tilgjengelig (geo-block). Så fikk jeg et "tips" fra en Prime-bruker uten Fire TV Stick; når han gikk inn på portalen primevideo.com første gang, fikk han valget å sette home location (Norge). Da filtrerte Prime slik at han slapp å se ting som ville ha stoppet i geo-sjekken. (Ingen av oss bruker VPN).

 

Ikke gjør det hvis du vil bruke en Fire TV Stick.

 

Hvis du gjør det, virker PrimeVideo.com fint, men Prime Video-appen på Fire TV Stick 4K slutter å virke. I stedet for at de programmene du ikke har tilgang på i regionen stoppes av geo-filteret, ender nå alt opp i error 5505, som er knyttet til "feil" i lokasjonen. Og det er ikke enheten som blir endret, det er kontoen din, så endringen er permanent. Du mister for alltid muligheten til å spille av ditt Prime Video innhold på importerte enheter.

 

Hvis du faktisk flytter fra landet er det heller ikke helt rett fram å begynne å bruke en Fire Stick 4K igjen. "You will only ever be prompted to update your Home Location once. If you relocate to another country after setting your Home Location, Contact Customer Service."

 

Irriterende så det holder, siden Prime Video er en tjeneste de tilbyr til Norge, det er bare enheten de ikke gjør det med. Og det er altså kun Prime Video-appen de gjør dette med, så jeg kan fortsatt kjøre Netflix-appen, med mer. Det finnes workarounds, du kan streame Prime Video fra f.eks. telefonen til enheten, men da bruker jeg heller TVns Prime Video app.

 

Jeg kjøper hardware fra Amazon og jeg kjøper tjenester fra Amazon, men ikke pokker om de lar meg bruke tjenestene fra Amazon på hardware fra Amazon, fordi jeg er norsk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...