Gå til innhold

Kondensfjerner til å fjerne kjølepasta?

Enceladus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til å være nøye er å ikke ha et lag med uhumskheter som nedsetter varmeledningen og potensielt kan ødelegge pastaen over tid. Derfor er det lurt å bruke riktige verktøy.

Papir kan slippe partikler, q-tips kan legge igjen bomullsfiber  og vann fra springen inneholder alger, bakterier og andre mikroorganismer.

Skrevet

Det høyres ut som kraftig overdrivelse! :lol:  Ein ting er at det er det mest optimale, men det blir litt som å foreslå slegge for å slå inn ein liten spiker. Eller 1000 watt PSU for ein gaming PC.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det ikke på nivå med å tørke seg bak med grovt sandpapir, men det er en jobb man gjør sjelden, så det er jo greit å gjøre det best mulig når man har muligheten.

Skrevet

Tror jeg ALDRI har brukt alkohol når jeg har renset av pasta, sikkert 40 cpu blokker og 25 skjermkort, aldri hatt noe problemer med det!

Alltid brukt bare en q-tips!

EDIT: Brukte Alkohol når jeg deliddet min 8600K og 7820X, men aldri ellers

• Liker 1
Skrevet

Ren isopropanol er flyktig og legger ikke igjen rester. Det fjerner også fett og dreper mikroorganismer.

Alkohol (etanol) er som regel tilsatt ting som gjør at den egner seg dårligere en isoproanol.

Skrevet

Eg skjønner ikkje kva du prøver å argumentere med for etter du har renset så skitner lufta til også, det er god sannsynlegheit at etter du har tatt på kjølepasta og skal feste ribba så treffer du masse støvkorn i lufta som klistrer seg fast i kjølepastaen i det du skal sette den på prosessoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...