Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan oppføre seg mot en venn av motsatt kjønn uten å gå over grensa mot å ville noe mer


Anbefalte innlegg

Hei, folkens.

 

Jeg er en mann 28 på og har blitt venner med ei dame på 30. Vi snakkes nesten hver dag på Messenger. Vi er begge enige om at vi kun er ute etter vennskap. Hun har flest venner av motsatt kjønn, jeg har ingen, men kunne tenke meg å ha ei venninne jeg kan prate med om ting det ikke er så lett å prate med menn om. I tillegg lærer jeg meg det motsatte kjønn å kjenne, jeg er rimelig blank på det feltet.

 

Hun har som sagt flest guttevenner og hun er også åpen om det. Hun har bl.a en venn som på kort tid har blitt en av hennes beste venner og slik jeg tolker det er de nære venner. Hun har omtalt ham som en av sin beste venner, etterfulgt av et hjerte på Messenger. I et vennskap er det også kjærlighet, men ikke like strek som i et parforhold. Om de er på vei dit vet jeg ikke, men jeg regner med hun hadde sagt det hvis så var tilfellet. Tanken på de to sammen plager meg ikke, syns bare vennskapet deres er litt vel tett etter min mening. Men jeg er som sagt ny når det gjelder venner av motsatt kjønn.

 

Hvor nære/gode venner kan en hetrofil mann og dame bli uten at det bikker over mot forventninger om noe mer? Hvor hengiven kan jeg være? Kan jeg f.eks si at jeg er glad i henne?

 

Noen som har erfaring på dette feltet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor hengiven kan jeg være? Kan jeg f.eks si at jeg er glad i henne?

 

Det høres jo ut som du vil noe mer... Eller pleier du vanligvis å si at du "er glad i" mannlige venner også?

 

Uansett: Hvis du er ute etter en kjæreste, hold deg langt unna jenter med mange guttevenner! Det er et helvete på sikt, kan jeg fortelle deg.  :omg:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er absolutt mulig. Men du må forberede det psykisk på at det vil oppstå seksuelle følelser. Løsningen er at dere begge er enige på forhånd som dere har gjort, og du skrur inn i huet ditt at du skal holde franske følelser på avstand.

 

Det går ikke an å skru av følelser. Men vi kan avtale med oss selv at vi kan få noe annet ut av et slikt vennskap, som gjør det verdt å holde de franske følelsene på avstand. Som det virker som at du er på god vei mot.

 

Man må bare skru inn disiplin for å få det man ønsker, og være så tilnærmet 100% sikker som mulig at man er klar over at det er det man egentlig vil. Man bør også tenke over hvis det ikke skulle gå. Ha en escape-plan. Både for din og hennes del. Også hvis det skulle vise seg at ho ikke var den du trodde ho var.

Lenke til kommentar

Det høres jo ut som du vil noe mer... Eller pleier du vanligvis å si at du "er glad i" mannlige venner også?

 

Uansett: Hvis du er ute etter en kjæreste, hold deg langt unna jenter med mange guttevenner! Det er et helvete på sikt, kan jeg fortelle deg.  :omg:

Kan nok virke som jeg er ute etter noe mer, men det er ikke tilfellet. Jeg pleier ikke å si at jeg er glad i mannlige venner, men har sagt at jeg bryr meg om dem. Men, menn skal liksom ikke prate om følelser seg i mellom, vi vil fremstå robuste. Det er derfor jeg spør, fordi jeg ikke vet hvor jeg skal settet grensa.

 

Jeg har venner, men ingen jeg anser som nære.

 

Jeg er ute etter en kjæreste, men jeg ønsker ikke at det skal være henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle en heterofil mann ønske et vennskap med en jente, sikker på at du ikke gjør dette for å prøve å få henne til sengs?

 

Hvorfor skulle ikke en heterofil mann ønske et vennskap med en jente?

 

Og velge venner basert på kjønn blir for dumt spør du meg. Er man 14-18år og ikke klarer og se/tenke lengre enn med sin egen penis, så ja kan jeg kanskje skjønne dette utsagnet, men og ha jentevenner man er glad i er vel ganske normalt i 2018 ?

Henger nok igjen for mange teite fordommer av for mange macho nisser på forum som dette hvor jenter er til for å pules osv.

 

Jeg sier kjør på. Du er tross alt 28 år, hvorfor ikke åpne horisonten litt mer. Det er viktigere med personen enn kjønnet vil jeg si. Jeg har jentevenner såvel som guttevenner og jeg kan åpent si til de fleste at jeg er glad i dem ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke en heterofil mann ønske et vennskap med en jente?

 

Og velge venner basert på kjønn blir for dumt spør du meg. Er man 14-18år og ikke klarer og se/tenke lengre enn med sin egen penis, så ja kan jeg kanskje skjønne dette utsagnet, men og ha jentevenner man er glad i er vel ganske normalt i 2018 ?

Henger nok igjen for mange teite fordommer av for mange macho nisser på forum som dette hvor jenter er til for å pules osv.

 

Jeg sier kjør på. Du er tross alt 28 år, hvorfor ikke åpne horisonten litt mer. Det er viktigere med personen enn kjønnet vil jeg si. Jeg har jentevenner såvel som guttevenner og jeg kan åpent si til de fleste at jeg er glad i dem ;)

Godt sagt. Personen er det viktigste.

Lenke til kommentar

Hvis man er hetero så burde man jo være glad om å henge mye med kvinner, burde man ikke? Eller er det mer hetero å bare henge med mannfolk? Gjelder det samme med plakater på veggen?

Tror det kan være fornuftig å henge med kvinner som hetero mann. Jeg jobber også i et mannsdominert yrke så greit med litt avveksling.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke en heterofil mann ønske et vennskap med en jente?

 

Og velge venner basert på kjønn blir for dumt spør du meg. Er man 14-18år og ikke klarer og se/tenke lengre enn med sin egen penis, så ja kan jeg kanskje skjønne dette utsagnet, men og ha jentevenner man er glad i er vel ganske normalt i 2018 ?

Henger nok igjen for mange teite fordommer av for mange macho nisser på forum som dette hvor jenter er til for å pules osv.

 

Jeg sier kjør på. Du er tross alt 28 år, hvorfor ikke åpne horisonten litt mer. Det er viktigere med personen enn kjønnet vil jeg si. Jeg har jentevenner såvel som guttevenner og jeg kan åpent si til de fleste at jeg er glad i dem ;)

Jeg har mange også jentevenner, men de av dem jeg gjør ting med på tomannshånd ligger jeg selvfølgelig også med. Har de ingen seksuell interesse i meg begriper jeg ikke hvorfor vi skal omgås på tomannshånd.

 

TS kommer til å bli et irritasjonsmoment for hennes fremtidige kjæreste, om hun da i det hele tatt ønsker å fortsette vennskapet når hun forelsker seg.

 

Jeg bor midt i Oslo og har ganske mange venner, og nei, å ha jentevenner man er glad i som man ikke ligger (med mindre gutten er homo) med tror jeg knapt jeg har sett fungerende eksempler på. Nå snakker vi om venner man omgås på tomannshånd med.

 

Jeg regner med TS har lite nok fritid til at han også må prioritere mellom aktiviteter, og han burde vel da heller bruke tiden sin på jenter han har seksuell kjemi med.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det anbefales. Som flere har nevnt, seksuelle begjær kan oppstå, men hva så (slikt kommer og går, uten at det trenger hverken å komme eller gå... ja du skjønner...) I regelen bør man styre unna og nyte vennskaper for det det er. Synes det er litt rart å måtte skrive i 2018, men ja du kan si at du er glad i henne (noe jeg heldigvis også kan gjøre med mange guttevenner). Jeg har opplevd i et tilfelle at det ble tolket som at jeg varr interessert, men hey, sånn er mennesker, kommunikasjon er ikke perfekt. Man får alltids klarhet i det, om man er voksne mennesker som er i stand til å kommunisere. Det beste man kan gjøre er å uttrykke den man er og satse på at den andre forstår det og setter pris på det.

 

Jeg vil anmerke at noen få her inne ser på kvinner som vaginaer på to ben, noe som er et litt patetisk virkelighetsbilde for gutter over 15 år (noe de selvsagt vet selv, og derfor er så opptatt av å legitimere/rasjonalisere det). Man får ta det for det det er.

Endret av Aiven
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er man 14-18år og ikke klarer og se/tenke lengre enn med sin egen penis, så ja kan jeg kanskje skjønne dette utsagnet, 

 

Dette er biologi og seksuelle instinkter nedarvet og finslipt over hundretusener av år, som mennesket i bunn og grunn har null kontroll over.

Det har ingenting med fjortistankegang å gjøre. De som tok alt de kom over førte genene sine videre, mens de som ikke hadde spesielt lyst fikk ikke barn og døde ut.

 

Derfor er verden nesten utelukkende befolket med kåte skapninger idag.

Men tydeligvis med noen få unntak...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har mange også jentevenner, men de av dem jeg gjør ting med på tomannshånd ligger jeg selvfølgelig også med. Har de ingen seksuell interesse i meg begriper jeg ikke hvorfor vi skal omgås på tomannshånd.

 

TS kommer til å bli et irritasjonsmoment for hennes fremtidige kjæreste, om hun da i det hele tatt ønsker å fortsette vennskapet når hun forelsker seg.

 

Jeg bor midt i Oslo og har ganske mange venner, og nei, å ha jentevenner man er glad i som man ikke ligger (med mindre gutten er homo) med tror jeg knapt jeg har sett fungerende eksempler på. Nå snakker vi om venner man omgås på tomannshånd med.

 

Jeg regner med TS har lite nok fritid til at han også må prioritere mellom aktiviteter, og han burde vel da heller bruke tiden sin på jenter han har seksuell kjemi med

Har man felles interesser (utenom sex) kan man selvfølgelig ha en interesse av å henge sammen som venner. Jeg tror derimot at menn har et større problem med å finne slike vennskap med kvinner fordi de ofte blir tiltrukket av dem hvis de har mange felles interesser. Ikke anta at dette vennskapet kan bli et irritasjonsmoment for hennes fremtidige kjæreste. Bare fordi du hadde hatt et problem med det betyr ikke det at alle andre menn har like dårlig selvtillit eller tillit til partneren sin som du evt har. Og hvorfor skal han bare bruke tiden sin på jenter han har seksuell kjemi med? En god blanding av vennskap og sexpartnere kan være sunt for både menn og kvinner hvis de får det til å fungere. Da får man gjerne flere nyanser til det motsatte kjønn i tillegg til hjelp når man har problemer. Å ha en god venninne kan gjøre det lettere for TS når han først møter kvinner han har seksuell kjemi med

Lenke til kommentar

Har man felles interesser (utenom sex) kan man selvfølgelig ha en interesse av å henge sammen som venner. Jeg tror derimot at menn har et større problem med å finne slike vennskap med kvinner fordi de ofte blir tiltrukket av dem hvis de har mange felles interesser. Ikke anta at dette vennskapet kan bli et irritasjonsmoment for hennes fremtidige kjæreste. Bare fordi du hadde hatt et problem med det betyr ikke det at alle andre menn har like dårlig selvtillit eller tillit til partneren sin som du evt har. Og hvorfor skal han bare bruke tiden sin på jenter han har seksuell kjemi med? En god blanding av vennskap og sexpartnere kan være sunt for både menn og kvinner hvis de får det til å fungere. Da får man gjerne flere nyanser til det motsatte kjønn i tillegg til hjelp når man har problemer. Å ha en god venninne kan gjøre det lettere for TS når han først møter kvinner han har seksuell kjemi med

Det handler ikke om selvtillit, det handler om at såkalte beta orbitere (de guttene alle jenter har som backup-løsning) er verdens mest irriterende personer.

 

Hvis du er så heldig å finne en jente det er kult og interessant å henge sammen med på tomannshånd (de er det svært få av), så er det helt uforståelig for meg hvordan en normal mann ikke kan få seksuelle lyster på vedkommende. Det er ingenting som er mer tiltrekkende enn å ha en awesome personlighet.

 

TS har for øvrig åpenbart allerede skjønt dette selv, da han må søke råd på et forum før vennskapet i det hele tatt er i gang.

 

TS: Du kommer ikke til å lære det motsatte kjønn å kjenne av å ha en jentevenn. 

Endret av coffeee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, folkens.

 

Jeg er en mann 28 på og har blitt venner med ei dame på 30. Vi snakkes nesten hver dag på Messenger. Vi er begge enige om at vi kun er ute etter vennskap. Hun har flest venner av motsatt kjønn, jeg har ingen, men kunne tenke meg å ha ei venninne jeg kan prate med om ting det ikke er så lett å prate med menn om. I tillegg lærer jeg meg det motsatte kjønn å kjenne, jeg er rimelig blank på det feltet.

 

Hun har som sagt flest guttevenner og hun er også åpen om det. Hun har bl.a en venn som på kort tid har blitt en av hennes beste venner og slik jeg tolker det er de nære venner. Hun har omtalt ham som en av sin beste venner, etterfulgt av et hjerte på Messenger. I et vennskap er det også kjærlighet, men ikke like strek som i et parforhold. Om de er på vei dit vet jeg ikke, men jeg regner med hun hadde sagt det hvis så var tilfellet. Tanken på de to sammen plager meg ikke, syns bare vennskapet deres er litt vel tett etter min mening. Men jeg er som sagt ny når det gjelder venner av motsatt kjønn.

 

Hvor nære/gode venner kan en hetrofil mann og dame bli uten at det bikker over mot forventninger om noe mer? Hvor hengiven kan jeg være? Kan jeg f.eks si at jeg er glad i henne?

 

Noen som har erfaring på dette feltet?

 

Du kan starte med å behandle henne som en person, og ikke et kjønn. Du kan være så hengiven du føler for å være, og så leser du signalene du får tilbake. Akkurat som du burde gjøre med andre. 

 

Man kan generalisere mye om kjønn, men det gir liten mening i vennskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler ikke om selvtillit, det handler om at såkalte beta orbitere (de guttene alle jenter har som backup-løsning) er verdens mest irriterende personer.

 

Hvis du er så heldig å finne en jente det er kult og interessant å henge sammen med på tomannshånd (de er det svært få av), så er det helt uforståelig for meg hvordan en normal mann ikke kan få seksuelle lyster på vedkommende. Det er ingenting som er mer tiltrekkende enn å ha en awesome personlighet.

 

TS har for øvrig åpenbart allerede skjønt dette selv, da han må søke råd på et forum før vennskapet i det hele tatt er i gang.

 

TS: Du kommer ikke til å lære det motsatte kjønn å kjenne av å ha en jentevenn. 

Du er for generaliserende. Alle jenter har ikke backup-løsninger og alle kompisene deres er ikke irriterende betaer. Jeg forstår at du har problemer med å finne kule og interessante jenter og der syns jeg synd på deg, men det betyr ikke at man skal kaste inn håndkle eller anta at det er "for godt til å være sant" hvis du først møter en sånn jente. Kan du være kompis med en lesbisk jente eller er det også helt umulig for deg? Man kan lære mye nytt om damer fra en venninne som kompiser ikke var klar over, men igjen, dette kommer helt an på hvem man snakker med og hvilke erfaringer de har. Samme gjelder andre vei. De fleste er mer enn bare kjønnet sitt. De fleste, ikke alle...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår at du har problemer med å finne kule og interessante jenter og der syns jeg synd på deg, men det betyr ikke at man skal kaste inn håndkle eller anta at det er "for godt til å være sant" hvis du først møter en sånn jente.

.

Hvorfor skulle det være synd på meg bare fordi jeg mener det er vanskelig å finne en jente som kan bidra med noe mer i livet mitt enn rent seksuell tilfredsstillelse? Det er ikke noe jeg hverken savner eller trenger, det eneste jeg trenger er å få seksuell tilfredsstillelse og der er jeg heldig nok rent genetisk til at jeg klarer meg bra.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...