Gå til innhold

ANMELDELSE: Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra anmeldelse. Enda et "vanskelig å vite om skal kjøpes"-spill. Så et par videoer og reagerte på musikken, er det mulig å slå den av eventuelt? I Octopath var det jo musikken som var høydepunktet, så rart at det skal være så forskjellig.

 

Du kan eventuelt vurdere PC-versjonen. Det er ein gjeng som har jobba med ein mod som byt ut musikken med orkestrale versjonar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tja, eigentleg ganske einig!

 

Ein blir lei musikken, men samstundes har det blitt "varemerket" til serien også. Eg hugsar i fantastiske VIII også, var litt same greia der - fantastisk spel, einsformig musikk. Men sjølvsagt- sjølv om det er eit slags "varemerke", så hadde eg og sett pris på et bedre lydspor.

 

I sluttenden tykkjer eg ikkje at det øydelegg heilheitsopplevinga. Knallspel!

Lenke til kommentar

Hva er egentlig greia med at "alle" klager på musikken, egentlig? Har spilt samtlige spill unntatt DQX, og synes musikken i DQXI er mye av det samme som i alle de andre spillene? Ble faktisk svært overrasket da jeg så reaksjonen til folk etter å ha spilt dette selv. Kanskje det bare er jeg som er halvdøv og totalut ukritisk, eller noe sånt. Jeg gir jo fullstendig blaffen i om spill er i 30fps eller 60fps, så at kvaliteten på musikken er 0.0005% dårilgere enn i forrige spill gjør meg ingenting.

Lenke til kommentar

Har spilt spillet i ca 10 timer og noe av det første jeg gjorde var å sette musikken på 2. (Av 10) Har spilt JRPG siden Suikoden men i akkurat dette spillet var musikken helt jævlig å ha på...

Har dessverre gått litt lei da hele verden virker litt "flat"? Blir litt mye byer som inneholder stort sett det samme (noen NPC'er som trenger hjelp og de vanlige folkene man kan handle fra) og byene henger sammen via områder som inneholder stort sett det samme, bare med forskjellige tema.

Lenke til kommentar

Bra anmeldelse. Enda et "vanskelig å vite om skal kjøpes"-spill. Så et par videoer og reagerte på musikken, er det mulig å slå den av eventuelt? I Octopath var det jo musikken som var høydepunktet, så rart at det skal være så forskjellig.

 

Noe uenig med deg her. Er ikke KUN musikken i Octopath som er høydepunktet. Er absolutt veldig bra musikk og gir spillet mer følelse og alt, men er mye mer til det spillet enn musikken. Sjarmen, historiene og den gode, gamle RPG følelsen hvor du må/kan bruke din egen fantasi litt. Hva med kampsystemet? Veldig høyt oppe som GOTY hos meg.

 

Når det kommer til dette spillet skal jeg vente litt til vi for se Switch versjonen. Lurer veldig på hva S'en virkelig innebærer (uten det de hintet på). Om den ikke holder mål, da går jeg for PS4 versjonen her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...