Gå til innhold

Dumt å kjøpe nytt 10** kort?


Darklordoo7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs vel som selger deg skjermkortet og stedet f.eks komplett. Med mindre du sier du har overklokket skjermkortet eller brukt minerig skal du være uheldig komplett avslår retursøknaden.

 

Men er det kjøpt på små butikker eller cdon\dustinhome er vel verre å få garanti.

 

Selvfølgelig risiko å kjøpe brukt. Men det er vel verdt et forsøk. Har selv aldri blitt svindlet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Veldig dumt å kjøpe kort som er brukt til meining som du får relativt billig, hvis det også følger med kvittering?

Er vel omtrent ikke mulig for butikker å vite at et kort har vært brukt til mining?

Er det også stor sjanse for at kort brukt til meining ryker fort?

Nei, jeg ser ikke problemet så lenge de har holdt temperaturen i sjakk. Som du sier, hvordan skal nettbutikken vite hva kortet faktisk er brukt til så lenge det ser helt og pent ut? Hvis man får det til en god pris, så kjør på ;o

Lenke til kommentar

Så lenge det følger med kvittering og prisen er riktig hadde jeg ikke nølt med å kjøpe et ex-mining kort. Hva kortet har vært brukt til har ikke noe å si på garanti/reklamasjon (så lenge det ikke har vært gjort fysiske inngrep/endringer på kortet).

Men sjekk om kortet opprinnelig var kjøpt av privatperson eller næringskjøp. Sistnevnte har langt dårligere rettigheter.

Lenke til kommentar

Så lenge det følger med kvittering og prisen er riktig hadde jeg ikke nølt med å kjøpe et ex-mining kort. Hva kortet har vært brukt til har ikke noe å si på garanti/reklamasjon (så lenge det ikke har vært gjort fysiske inngrep/endringer på kortet).

 

Men sjekk om kortet opprinnelig var kjøpt av privatperson eller næringskjøp. Sistnevnte har langt dårligere rettigheter.

Hva ville sagt er bra pris for en brukt f.eks. 1070ti

Lenke til kommentar

Alltid usikkerhet ved kjøp av brukte kort, fins ingen garanti for at selger ikke pynter på varens tilstand

ved salg, vet veldig mange gjør det. "Glemmer" å nevne mining, mye hard bruk osv.

 

Du stiller mye sterkere hvis du kjøper et nytt kort.

Og nei, jeg synes ikke det er dumt å kjøpe et nytt 1080 f.eks.

 

Men, det er imidlertid litt waste of money å legge penger i et nytt kort nå så lenge de

ikke er satt ned i pris. Jeg venter tålmodig til 1080 daler litt før jeg kjøper.. da kan du få
et veldig kapabelt kort til over halve prisen av den rimeligste 2080-modellen.

 

Ikke alle, men mange sier "er du helt teit eller, kjøpe gårsdagens kort når du kan kjøpe deg et nytt 2080, kongen".

 

Her rister jeg personlig litt på hodet. 

 

RTX er såvidt blitt prøvd i spill, og så og si ingen spill benytter seg aktivt pr dags dato av RTX, av

de spillene vi har ute på markedet. Teknologi som ankommer før den overhodet kan bli godt utprøvd, eller
brukt. RTX er helt klart awesome. Men til hvilken grad? Og tenker for meg selv at selve salgsargumentet rundt
RTX er en stor del av 2080's vektskåldel. For mange. Så dette ser jeg helt bort i ifra. 

Gå for 1080 du, absolutt ikke et kort som skuffer på en god stund til. Har du riktig maskinvare spiser det kortet stort sett alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid usikkerhet ved kjøp av brukte kort, fins ingen garanti for at selger ikke pynter på varens tilstand

ved salg, vet veldig mange gjør det. "Glemmer" å nevne mining, mye hard bruk osv.

Problemet jeg merker er vel heller selgerne på finn ikke svarer på finn så man vet ikke om de tar seriøst å selge skjermkort eller annet eller om de liker bare å sjekke hvor mange som er interisert å kjøpe? Flere ganger har jeg stilt spørsmål om ulike brukte skjermkort ferreste svarer på flere uker. Så det er veldig fruserende skal de gidde å selge får de svare i minstefall.

Greit nok det er solgt men da sett anonsen som inaktiv eller solgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...