Gå til innhold

Har lyst på en 500-550w PSU


Anbefalte innlegg

Har selv antec 550w strømforsyning : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ATTC550P

 

Det er vel kanskje litt overkill, men den er dønn stabil, og jeg kan selv justere spenningene (3,3 - 5 - og 12 volt) slik at de blir nøyaktig det.

 

Ville kanskje gått for en litt rimeligere løsning om du ikke har spesielt strømkrevende komponenter.

EDIT:

Vi har mange maskiner på jobb med qtec strømforsyninger, de er ikke noe å skrive hjem om, 2 har blitt ødelagt i løpet av 2 mnd, og de er VELDIG varm, selv om de ikke er hardt belastet

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg anbefaler å prioritere kvalitet foran kvantitet.

 

Til de som har peltier og masse som trekker strøm så må de jo ha så masse Watt, men for de som har det "vanlige" så er det bedre å velge ein god og stabil PSU foran ein med meir watt som er rimeligere. Q-Tec er vel eit eksempel på ein rimelig og dårlig PSU.

 

Sjølv har eg Enermax og har aldri hatt problemer.

Lenke til kommentar

Tenker jeg går for denne: Enhance Strømforsyning ATX 460W 2vifter

Eller denne: Enhance Strømforsyning ATX 520W 1vifter

(Komplett.no)

 

Noen som har erfaringer fra Enhance?

Foretrekker selvfølgelig 520W, men er redd det kan bli litt mye støy med bare en vifte. Need advice :)

Lenke til kommentar
hva skal dere med så syke PSU'er?

jeg har riktignok ikke lest igjennom alt dette..

men på en 550w så kunne jeg drevet 2 - TO - av min maskin!

Bedre med for mye enn for lite.

Eks :

du trenger egentlig bare ett ti 4200 kort, men må ha 9800xt

du trenger egentlig bare en duron 1,2, men kjøper xp3200+

osv osv..

Neida, jeg har valgt å ha såpass kraftig strømforsyning med tanke på framtiden.

Når vi ser hva neste generasjon prosessor fra intel kommer med, så er det bare løp og kjøp.

Har i tillegg en del annen hw i maskinen min som gjør at jeg må ha litt kraftige greier (og planer om mer strømkrevende hardware...)

Lenke til kommentar

Hec lager også svært gode strømforsyninger, men jeg vet ikke hvor man kan få kjøpt disse noe større enn 300W. Noen andre som vet det forresten? Kunne gjerne tenkt meg en selv. Har en Hec 300W som jeg er veldig fornøyd med, men kunne tenke meg noe litt større. Jeg vet dette er litt off-topic, men jeg måtte bare prøve når diskusjonen var så godt i gang.

 

- Judaz -

Lenke til kommentar
Eks :

du trenger egentlig bare ett ti 4200 kort, men må ha 9800xt

du trenger egentlig bare en duron 1,2, men kjøper xp3200+

osv osv..

jeg har bare ett ti4200, funker fett det..

har og så har jeg en XP2000+ og det holder i massevis ennå :)

hvorfor bruke mer enn nødvendig på pc'n når jeg bare bruker den til lett programering, grafikk og web-utvikling? :p

bruker heller litt extra på dama, fylla og snowboard/wakeboard.. :p

Lenke til kommentar
Har selv antec 550w strømforsyning : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ATTC550P

 

Det er vel kanskje litt overkill, men den er dønn stabil, og jeg kan selv justere spenningene (3,3 - 5 - og 12 volt) slik at de blir nøyaktig det.

 

Ville kanskje gått for en litt rimeligere løsning om du ikke har spesielt strømkrevende komponenter.

EDIT:

Vi har mange maskiner på jobb med qtec strømforsyninger, de er ikke noe å skrive hjem om, 2 har blitt ødelagt i løpet av 2 mnd, og de er VELDIG varm, selv om de ikke er hardt belastet

Går for den du har jeg, etter testen her og dine ord pluss at det går ann å justere spenningene. Er litt dyr, men man må vel betale for kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...