Gå til innhold

Fullstendig fjerne office fra pc


Audi30tdi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en pc som har hatt office2010 installert, og som er avinstallert og nå prøver jeg å installere office2016, men den kræsjer før den blir ferdig. Får nå kun en feilmelding når jeg prøver å avinstallerer denne fra legg til/fjern programmer.

 

Hvordan kan jeg få fjernet alt som tilhører Office på en pc, både filer og alt i registry??

 

Har prøvd å kjøre o15-ctrremove,diagcab fra Microsoft uten hell. Den sier at Office er fjerna, men når jeg restarter pc og går inn i registry så ligger det masse henvisninger til Office der.

 

Noen som har en løsning på å få fjernet alt??

 

mvh

Kåre!
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor tenker du at det er den gamle installasjonen som får nyinstallasjonen til å krasje? Står det noe på den omtalte feilmeldingen?

Trur det fordi har prøvd på en heilt identisk maskin som ikke har hatt noe Office installert fra før, og der gikk installasjonen knirkefritt!

 

Og med identisk, så meina e samme merke, samme OS, samme program installert, osv

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har en pc som har hatt office2010 installert, og som er avinstallert og nå prøver jeg å installere office2016, men den kræsjer før den blir ferdig. Får nå kun en feilmelding når jeg prøver å avinstallerer denne fra legg til/fjern programmer.

 

Hvordan kan jeg få fjernet alt som tilhører Office på en pc, både filer og alt i registry??

 

Har prøvd å kjøre o15-ctrremove,diagcab fra Microsoft uten hell. Den sier at Office er fjerna, men når jeg restarter pc og går inn i registry så ligger det masse henvisninger til Office der.

 

Noen som har en løsning på å få fjernet alt??

 

mvh

Kåre!

 

 

Fordi om du finner ting i registry so mhenviser til Office er det kanskje ikke sikkert dette er relevant? - Ellers ligger det jo også instruksjoner for å fjerne alt manuelt der du antagelig fant den quickfixen;

 

https://support.office.com/en-us/article/manually-uninstall-office-4e2904ea-25c8-4544-99ee-17696bb3027b?ui=en-US&rs=en-US&ad=US#OfficeVersion=Office_2010

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Geek Uninstaller.

Velg ‘force removal’.

Kjør deretter registryrenseren i CCleaner.

 

Vil anbefale å være ekstra forsiktig med CCleaner, spesielt nå som de ikke lengre eies av de orginale skaperne. Har vært mye tull med det i det siste. 

 

Så er det også dette med at CCleaner kan være ganske brutal mot registeret. I prinsippet er det ikke nødvendig å rydde registeret, og i enkelte tilfeller kan det bare gjøre vondt verre. 

 

Snakker av erfaring.. Windows ble en gang ødelagt totalt av det programmet, som medførte formatering. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...