Gå til innhold

TEST: Xiaomi Redmi 5 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en sånn som midlertidig telefon i sommer. Vil kort oppsummere den slik etter en måneds bruk:

 

+ Ekstrem batterilevetid (går lett 2 fulle dager selv med mye screen on time)

+ Xiaomi sine fingeravtrykkslesere er kanskje verdens raskeste? Mye bedre enn iPhone/Samsung etc.

+ Skjermen er sylskarp og fin

+ MIUI er faktisk blitt veldig bra og har mange fine funksjoner utover standard android

+ Meget god byggekvalitet

+ Matt metall bakside (glass er noe herk)

 

- Kamera, både foran og bak er langt under par

- Dårlig innsynsvinkel på skjerm

- Mye bloatware

- Oppleves relativt treg, selv med animation scale satt ned til 0.5x

- Litt "topptung" å holde i en hånd

 

Min enhet tar ikke i nærheten så gode bilder som i denne testen, så mulig jeg har en annen brikke eller defekt?

 

Tregheten og bildekvaliteten var ankepunktene for at jeg oppgraderte til ny telefon etter bare 1 mnd. Resten var til å leve med.

Lenke til kommentar

Snapdragon 625 var jo en mellomklasse SOC alt i fjor... De som ønsker seg et godt kjøp, bør se på Pocophone F1. Det er Xiaomi brand, med Snapdragon 845 og bra kamera. Jeg bestilte den for 302 USD på Aliexpress.

 

Hvorfor anbefale en telefon som koster mer? 2600ish for den du skriver om + evt frakt. Artikkelen er jo om billige telefoner og da er denne en knall telefon :) (ikke det at 2600 er dyrt heller men det er nesten 1000 kroner å spare her..mye penger for noen )

Lenke til kommentar

Har hatt forgjengeren (Redmi 4 Pro) i noe over 1 1/2 år nå. Kostet meg 1150 kr dengang. Konkurrerer lett med det meste som er mange ganger dyrere (flere som har blitt flaue når de innser at de har sløst bort alt for mye penger på en mobiltelefon).

 

Var skeptisk til MIUI, men den skepsisen har vært ubegrunnet. Har fungert fint hos meg, i hvert fall.

 

Det eneste jeg har å utsette på, er at kameraet fungerer dårlig i dårlig lys (det er imidlertid veldig skarpt i godt lys), samt at mikrofonen "klipper" når det er veldig høy lyd (prøvde å filme en konsert en gang; fungerte dårlig).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult at xiaomi er kommet til norden.

 

Da er det vel snart slutt for de gale prisene som apple og samsung pushet opp.

 

4000mah er ikke så fryktelig mye, har det i galaxy C9 og note 9. Brukte en Lenovo p2 lenge, knuser begge samsunger selv om den bare har 25% mere batteri (5100mah). Har samme snapdragon 625, den funker greit til det meste å er stroemgjerrig. Funker sånn akkurat å spille PUBG med laveste grafikkinstillinger

Lenke til kommentar

Kult at xiaomi er kommet til norden.

 

Da er det vel snart slutt for de gale prisene som apple og samsung pushet opp.

Tro om igjen hvis du tror sony og samsung og apple vil tilby alle toppmodeller til halv pris.

De lager heller luksus telefoner for morro skyld. Hvis mobilene er billig er de ikke så ekslusive.

Muligens motorola\nokia og huawei kommer med noe spennende.

Lenke til kommentar

For lite RAM og feil "native" OS-versjon for min del.

 

Minstekrav 6 Gig RAM (helst mer om det ikke koster skjorta) og android 8.x må være innstallert som første OS-versjon allerede fra fabrikk. Nå står jo android 9 for dør. Disse "gamle" mobilene må de gjerne brenne inne med (helst i helvete, for nå er jeg lei melking på gamle specs. På tide å skru på en ny "melodi" snart. Selv i budsjett-skiktet??) :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Teknologi: 4G/LTE, fingeravtrykksleser, infrarød diode, tvilling-SIM

Kan tek forbedre sine tester ved å inkludere mer informasjon om faktiske spesifikasjoner for det norske markedet?

"4G/LTE" sier absolutt ingenting utover at telefonen ikke er fra steinalderen.

 

* Kommer telefonen med støtte for 4G-tale og Wi-Fi-tale hos Telenor, Telia, Ice?

* Støttes alle radiobånd som brukes i Norge?

* Hvilken kategori av CA støttes i Norge?

* Kan man bruke SMS+ fra Telenor og Telia med preinstallert meldingsapp?

Lenke til kommentar

Kan tek forbedre sine tester ved å inkludere mer informasjon om faktiske spesifikasjoner for det norske markedet?

"4G/LTE" sier absolutt ingenting utover at telefonen ikke er fra steinalderen.

 

* Kommer telefonen med støtte for 4G-tale og Wi-Fi-tale hos Telenor, Telia, Ice?

* Støttes alle radiobånd som brukes i Norge?

* Hvilken kategori av CA støttes i Norge?

* Kan man bruke SMS+ fra Telenor og Telia med preinstallert meldingsapp?

 

Jeg søker alltid hos gsmarena.com eller phonearena.com. Er mils forskjell til Tek.no og disse på hva slags detaljer om spesifikasjoner som finnes. Faktisk så burde Tek.no begynne å bruke dem mer aktivt som kilde på specs. Kanskje det er på tide å innføre en spesifikasjons-spoiler i artikler, så folk raskt kan se et utdrag og så åpne alle detaljer.

 

Foreslår også at redaksjonen på mobiltelefoni avholder en avstemming over hvilke specs. folk aller først ønsker å se.

 

For min del går det minde i skjermstørrelse. Og heller på:

 

- RAM

- inkludert lagringsplass

- 802.11ad og 802.11ax/ay/az dersom disse kommer

- hvilket WiFi-sikkerhetsnivå som blir levert som høyeste mulige innstilling

- bluetooth 5.0

- hvor mange nasjoners satelitter som støttes på navigasjon (f.eks. GPS, GLONASS med mange flere)

- NFC behøver en vel snart ikke info om, da det blir mer og mer standard nå som wallets er et faktum

- micro-SD

- batterikapasitet

- hvilke 4G og 5G frekvenser som er støttet blir aktuellt framover

- Dual-SIM støtte.

Endret av G
Lenke til kommentar

Blir vel sendt som gave eller med lav sum i bestefall.

Men tviler på det er særlig lurt, tollerne er ikke så dumme, er vel lettere å kjøpe reprasjon deler f.eks skjerm eller skjermbeskytter å lure tollerne men når prisene er så forskjellig burde tollene ikke tro på dette kan koste 5 euro eller 5 dollar. Nokia 3310 (2017 model). til under 350 kr er jo også lite troverdig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvorfor anbefale en telefon som koster mer? 2600ish for den du skriver om + evt frakt. Artikkelen er jo om billige telefoner og da er denne en knall telefon :) (ikke det at 2600 er dyrt heller men det er nesten 1000 kroner å spare her..mye penger for noen )

Det går fint an å spare seg til fant også.  Som flere skriver i tråden, så blir Redmi 5+ litt knapp på ytelse.  Og om 2-3 år så vil nok Pocophone fortsatt henge greit med, mens Redmi 5+ sakker akterut.

Lenke til kommentar

Trolig ikke. Jeg fikk Xiaomi Mi max 3 i posten i går, til meg selv, uten avgifter.

Pocophone er til sønnen min, og nylig sendt fra Kina.

 

Bestiller jevnlig nettbrett og slikt, uten at det koster mva eller fortolling.

 

 

Legger du til en kommentar ved ordren til selger om å endre verdien?

Velger du aliexpress stadard shipping eller dhl?

Endret av asle96
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...