Gå til innhold

Kjøp av brukt stasjonær PC (prissjekk)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Det begynner å bli en stund siden jeg sist bygget/kjøpte en stasjonær PC og merker at jeg ikke er helt oppdatert på priser og markedet generelt. Nå begynner (dessverre) mine to GTX 580 i SLI å synge på siste verset (da driverstøtten er slutt).

 

I den anledning skulle jeg gjerne fått en vurdering på hvilken bruktpris dere ville satt på følgende komponenter (dette er altså en PC jeg vurderer å kjøpe. Den er bygget selv av selger og alle komponentene skal ha blitt kjøpt rundt april-mai 2017 fra kjente norske nettbutikker, og kvitteringer skal foreligge for alle komponentene):

 

CPU: i7-7700K Kaby Lake 4,2GHz turbo 4,5GHz

GPU: ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming OC 8GB GDDR5X

Hovedkort: ASUS ROG Maximus IX Code inkl. WiFi antenne

RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200Hz 2X8GB

Case: Phanteks Eclipse p400s

CPU-kjøler: NZXT x31

SSD: Kingston V300 120GB

HDD: Seagate Barracuda ST2000DM001 7200RPM 2TB

PSU: XFX ProSeries Core 550w

 

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den pc koster vel ca 20.000,- om du skal kjøpe den ny i dag, par ting som psu og kjøler som jeg ikke fant i farten.

Mangler et par deler: https://www.prisjakt.no/list.php?l=508982&view=o

 

Får du kjøpt den til 7-9 er vel det et godt kjøp?

 

Regner med den er avertert for mer enn 7-9 lapper som nevnt i denne tråden? 15.000,- på finn?  I såfall ville jeg kjøp brukte og nye deler og bygd selv.

 

Hva skal du bruke pc til, eventuelt hvilkene spill?

Budsjett?

 

Ta deg tid til og lese anbefalingen her av trådstarter: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

 

Synes The Alchemist ser bra ut til prisen , dog ville byttet HK til Asrock Extreme4. (koster snaut 300 kr extra ifølge prisjakt

.OBS Edit: Ser når jeg sjekket handle listen det er linket til på prisjakt steg prisen til ca 22.000,-

 

Og cpu kjøler til EVGA 280 clc, om ikke rom for det nå, så senere.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle få noen tanker før jeg postet prisen selger ønsker. Han spør om 11000kr for den. Jeg skjønner at dette kanskje er litt for mye?

 

Har ikke egentlig noe spesifikt budsjett. Min forrige stasjonære er nå rundt 8 år gammel (bygget selv og kostet vel litt over 30k på det tidspunktet, og fungerer egentlig enda fint i de fleste spill, men man merker at noen av de nyere titlene har behov for en generell oppgradering).

 

Av spill blir det vel i hovedsak FPS (CSGO, Overwatch, Battlefield V etc.) med noen andre spill her og der.

Endret av Espen3
Lenke til kommentar

Jøss en som prisetter som ikke han selger gull og platrina på finn.no  :eek:

Har du rom for det ville jeg gått for ett nytt bygg med 8700K og ligget unna de rimeligste HK.

 

Jeg har et 8700K bygg, til tider angrer jeg litt at det ikke ble et x299 bygg med Asus Apex hk, prisforskjellen var nødvendigvis  ikke så stor.

 

Skulle jeg bestilt et 8700K bygg i dag hadde det blitt dette om jeg skulle hatt en pc oppe og gå i neste uke:

https://www.prisjakt.no/list.php?l=508982&view=o

 

Edit: Det skjærer litt i en gammel manns psu hjertet mitt at jeg ikke satte opp EVGA 1600W :hm: , joda vet i dag at det er unødvendig, men må innrømme jeg hadde nok valgt 1600Watteren om jeg skal være helt ærlig. Kan ikke helt slippe taket fra den tiden at det fantes ikke noe som het overkill på psu.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Har diskutert litt med selger og blitt enig om en pris på 10200kr. Det virker vel som å være en ganske grei pris for begge to?

Når det kommer til noen av komponentene så kommer jeg bare til å beholde noe av det jeg allerede har i mitt kabinett (Corsair Obsidian 800D), eksempelvis PSUen (Corsair AX 1200W). Har også en 256GB med OS der.

Så benytter jeg bare resterende deler til å bygge en stasjonær til samboeren eller noe sånt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har diskutert litt med selger og blitt enig om en pris på 10200kr. Det virker vel som å være en ganske grei pris for begge to?

 

Når det kommer til noen av komponentene så kommer jeg bare til å beholde noe av det jeg allerede har i mitt kabinett (Corsair Obsidian 800D), eksempelvis PSUen (Corsair AX 1200W). Har også en 256GB med OS der.

 

Så benytter jeg bare resterende deler til å bygge en stasjonær til samboeren eller noe sånt. 

 

Må da være en grei pris og plan at du oppgraderer med deler du har fra før.

Ville absolutt flyttet over Corsair 1200W'eren...……. og kanskje en M.2 ssd på 256/500Gb/+ og droppa de gamle ssd samt den i den nye pc'n, la sambo beholde dem?

Og bruk 2Tb disken som backup disk for dere begge ved og putte den i en icebox eller liknende.

 

Absolutt en bra gamer blir dette til en grei pris, med et meget bra HK.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...