Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Fremleietaker svarer ikke på meldinger


999922

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gi han en skriftlig oppsigelse innenfor kontrakten. Si at det ikke fungerer. Kanskje han aksepterer, kanskje han våkner og svarer og skjerper seg, kanskje han lager problemer. Uansett bør du gjøre deg ferdig med saken, så du får levd livet ditt i mindre kaos. Kanskje blir det en regning for deg, men bedre å betale, bli ferdig med det og så en stor erfaring rikere. Mange livserffaringer er ikke lette, men hjelper oss livet ut senere. Lykke til

Lenke til kommentar

Er i starten av et fremleieforhold der jeg er fremleieren. Fremleietakeren er en fyr på slutten av 20-årene. Problemet er da at han SVÆRT dårlig på å svare på meldinger, enten det er gjennom epost, sms, Facebook etc. i tillegg til at mobilen hans aldri er på, noe som fører til at han også er vanskelig å nå om man ringer. Dette har fremlagt noen problemer nå i opprettelsen av en depositumskonto. Han må signere under avtalen for opprettelsen av den kontoen, men det har han ikke gjort da han ikke visste om det, fordi... han ikke så meldingen :) Dette tok en hel uke. Når han først fikk vite at han faktisk skulle signere under kontoen så oppsto det problemer i forbindelse med bank-id innlogging. Han sa at han skulle fikse på det denne tirsdagen. Jeg sa at det var greit, men kontoen er enda ikke skrevet under og han svarer heller ikke på henvendelser der jeg krever å få en forklaring. Det begynner å haste nå, da husleien skal betales neste uke, og jeg frykter at han også kommer til å bruke mye tid på å betale eller hva enn det skulle være. Hva kan jeg gjøre? Har ringt han idag og sendt han en melding der jeg forlanger svar og utdyper hvor irriterende det er at en holder på med sånn, men surprise surprise, den har han jo ikke sett! Sendte også melding på facebook på onsdag, men den har han ikke åpnet, selv om han har vært pålogget flere ganger siden jeg sendte meldingen. Jeg kan virkelig ikke risikere å betale leie for ham om han blir en uke sen, fordi jeg er en student selv...

Se kommentar over + en annen ting: Den beste juridiske måten å bli kvitt leietagere er ved å "flytte inn selv" - oppsigelse er begrunnet i at du selv skal flytte tilbake. Da kan du kjapt benytte namsmannen hvis de ikke har flyttet på dato. Og så har du et juridisk krav mot dem som du enkelt forfølger via forliksrådet med 9% rente årlig til de betaler + alle omkostninger dekket. At du selv ikke flytter inn senere er uinteressant, for en idiot kommer ikke til å klare å lage juridisk trøbbel for deg. Det er også lov å ombestemme seg:-)

Lenke til kommentar

han brukte hennes mobil i starten til å snakke med meg pga. han ikke hadde en selv

 

Allerede her burde det ha ringt noen bjeller!

Det finnes ingen oppegående personer i dag som ikke har mobiltelefon. Eneste grunnen jeg kan se er at han:

  • a) ikke er kredittverdig og derfor ikke får tegnet mobilabonnement --> STYR UNNA!
  • b) har solgt telefonen for dop --> STYR UNNA!

Hvis han ikke har mobiltelefon, har han sannsynligvis heller ikke PC, ergo ingen tilgang til bank-ID eller nettbank/mobilbank. Regn derfor ikke med at betalinger kommer når de skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne fyren er dopvrak, slutt å unnskylde og bagatellisere han. Alle signalene er der. Han bruker alt av penger han får tak i på å kjøpe mere, får ikke mobilabonnement fordi han ikke er kredittverdig, har sannsynligvis lurt penger fra alle han kjenner inkludert familie.

 

Han eier ikke nåla i veggen og har lurt deg til å tro at "det går sikkert bra bare vent litt". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne fyren er dopvrak, slutt å unnskylde og bagatellisere han. Alle signalene er der. Han bruker alt av penger han får tak i på å kjøpe mere, får ikke mobilabonnement fordi han ikke er kredittverdig, har sannsynligvis lurt penger fra alle han kjenner inkludert familie.

 

Han eier ikke nåla i veggen og har lurt deg til å tro at "det går sikkert bra bare vent litt". 

Han har jo mobilabonnement, det har han hatt helt siden vi begynte å snakke om visninger og slikt. Hadde bare ikke mobil sa han

Lenke til kommentar

Nei, det har jeg ikke. Dumt valg av meg å gi det bort så tidlig...

Nå blir jo dette veldig etterpåklokt og sikkert noe du er klar over allerede, men av hensyn til andre som måtte lese denne tråden: Dette er grunnen til at man aldri skal gi fra seg nøkler før depositum er innbetalt.

Endret av Tomahawk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Evt har han solgt noe mobiltelefoner så han hadde råd ;) En knarker jeg kjente rappa kortinfoen til bestemora si og tappa kontoen hennes regelmessig for "små" beløp, og når hun oppdaga det i banken lata han som han ikke visste noenting og sa hu må ha blitt skimma i minibank. Han lånte også store beløp av familie som han aldri betalte tilbake.

 

Lykke til med videre innbetalinger

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Evt har han solgt noe mobiltelefoner så han hadde råd ;) En knarker jeg kjente rappa kortinfoen til bestemora si og tappa kontoen hennes regelmessig for "små" beløp, og når hun oppdaga det i banken lata han som han ikke visste noenting og sa hu må ha blitt skimma i minibank. Han lånte også store beløp av familie som han aldri betalte tilbake.

 

Lykke til med videre innbetalinger

Hahaha, får håpe det ikke er tilfellet her.

Lenke til kommentar

Bra det løste seg:-)

 

Skulle han fortsette å surre, så vær tydelig på at du ikke aksepterer det og at han da får valget om å slutte å surre eller flytte.

 

Jeg har leid ut til surrehuer før og det er ikke verdt bryet. Det finnes veldig mange bra leietagere, bare å skifte ut vanskelige folk. Kanskje de begynner å læra DA, du gjør dem potensielt en stor tjeneste ved å være tydelig me dem/oppdra dem før de blir for gamle til å lære. Mange lærer kun gjennom lidelse.

 

:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...