Gå til innhold

Ice har trøbbel med nettet sitt


Anbefalte innlegg

Så mye meningsløst i disse kommentarfeltene om dagen...

Man velger ikke Ice om man har et ønske om en pålitelig og trygg leverandør.

 

Neivel? Hva velger man da? Og hvorfor hevder du dette? Kunne du tenke deg å utdype litt uten at noen må grave etter det nåe du lirer av deg noe sånt i et innlegg som i seg selv er komplett ubrukelig?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mye meningsløst i disse kommentarfeltene om dagen...

Neivel? Hva velger man da? Og hvorfor hevder du dette? Kunne du tenke deg å utdype litt uten at noen må grave etter det nåe du lirer av deg noe sånt i et innlegg som i seg selv er komplett ubrukelig?

 

Man velger Ice fordi de har lave priser og slenger subsidier etter deg ved bindingstid. Men, prisen man må betale for å få en lav pris (pun intended ja) er at anrop bruker lang tid på å komme frem eller ikke kommer frem i det hele tatt. Det kan godt være at de får et godt nett en gang, og jeg ønsker de lykke til, men at man i dag ofrer kvalitet ved å velge Ice er vel ingen hemmelighet.

Lenke til kommentar

Ble akkurat oppringt av Talkmore som spurte om jeg var Ice.net kunde, hvis jeg fått med meg at de har problemer med tjenesten samt - det noe ledende spørsmålet - "hva synes du om det?". :D

 

Litt frekt men de skal ha for å smi mens jernet er varmt.

 

Helt utrolig at dette har skjedd selvfølgelig, men den totale skandalen er jo hvordan Ice har håndtert dette. Jeg håper BI og lignende institusjoner studerer dette i fremtiden på samme måte som man studerer New Coke idag.

 

//LD

Lenke til kommentar

Så mye meningsløst i disse kommentarfeltene om dagen...

 

Man velger ikke Ice om man har et ønske om en pålitelig og trygg leverandør.

 

Neivel? Hva velger man da? Og hvorfor hevder du dette? Kunne du tenke deg å utdype litt uten at noen må grave etter det nåe du lirer av deg noe sånt i et innlegg som i seg selv er komplett ubrukelig?

Hva mener du nå? Denne saken er jo underlag nok for hans påstand.

 

Hvis du brukte SmartTale eller sentralbord fra Ice ville du også visst at de ikke er de mest stabile tjenestene til daglig heller.

Lenke til kommentar

Vel, det var en ganske overdrevet uttalelse fra kakeshoma. De norske kundene hadde de viktigste systemene oppe på redundant site kl 08.30

 

Softphone var oppe i 21-tiden i går kveld (en del av våre ansatte har ikke arbeidstelefon, og grunnet sensitive saker skal ikke private telefoner benyttes).

Via mobil fungerte for oss rundt kl 13. Om det ikke er en halv arbeidsdag vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

 

Så mye meningsløst i disse kommentarfeltene om dagen...

 

Man velger ikke Ice om man har et ønske om en pålitelig og trygg leverandør.

 

Neivel? Hva velger man da? Og hvorfor hevder du dette? Kunne du tenke deg å utdype litt uten at noen må grave etter det nåe du lirer av deg noe sånt i et innlegg som i seg selv er komplett ubrukelig?

Hva mener du nå? Denne saken er jo underlag nok for hans påstand.
Det er nettopp det den ikke er. Det er snakk om et midlertidig teknisk problem, noe denne operatøren ikke er alene om å ha støtt på. Dersom en trygg og pålitelig operatør er en operatør som aldri har hatt nedetid er det få alternativer igjen. Så kan man sitte å argumentere for tjenester og funksjoner som operatøren mangler kontra andre, men innlegget jeg siterte var ikke begrunnet på en slik måte.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Softphone var oppe i 21-tiden i går kveld (en del av våre ansatte har ikke arbeidstelefon, og grunnet sensitive saker skal ikke private telefoner benyttes).

Via mobil fungerte for oss rundt kl 13. Om det ikke er en halv arbeidsdag vet ikke jeg.

Vel, jeg skal ikke selvfølgelig ikke nekte for at dere hadde problemer utover morgenen, og si hva dere hadde og ikke hadde av tilgjengelige tjenester uten å ha satt meg inn i saken deres. Det kan jo bli treghet og utfall nå og da for noen kunders tjenester når man flytter over på en annen site i en krise-situasjon. Men tilbakemeldingen jeg har fått av de som drifter det her er ganske motsatt av at det du hevdet, altså at det er feil at den største delen av kundemassen ikke hadde fungerende callsenter halve arbeidsdagen. Det kan vel dessverre hende at deres firma helt tilfeldig ble påvirket i mye større grad og i lengre tid enn den de fleste andre kunder. Jeg er ikke noe talsmann for Puzzel, så jeg skal ikke holde foredrag om alle detaljene om denne situasjonen, men jeg måtte bare protestere på omfanget i uttalelsen din. Det sagt, så vet jeg at det er ingen som tar lett på situasjonen her. En er ansvarlig for kundene sine tjenester, selv om det er en tredjepart som ikke har klart å levere. Jeg regner med at alle de store aktørene som har lidd på grunn av denne hendelsen kommer til å legge et massivt press på datasenteret, og at de blir nødt til å forbedre rutiner, infrastruktur og kommunikasjon som resultat.  

Lenke til kommentar

Besøkte en nettside til et firma i dag. Der stod det at de hadde hatt trøbbel med sentralbordet nylig. Nå aner jeg jo ikke om det er relatert til en ICE-tjeneste, men det skulle ikke forundre meg.
 

Vi har for tiden problemer med vårt sentralbord. Det kan oppleves vanskelig å komme gjennom til oss på telefon. 
Vi jobber med å rette opp saken

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er nettopp det den ikke er. Det er snakk om et midlertidig teknisk problem, noe denne operatøren ikke er alene om å ha støtt på. Dersom en trygg og pålitelig operatør er en operatør som aldri har hatt nedetid er det få alternativer igjen. Så kan man sitte å argumentere for tjenester og funksjoner som operatøren mangler kontra andre, men innlegget jeg siterte var ikke begrunnet på en slik måte.

Enig, dette er bare et midlertidig problem, forsåvidt av den grove arten.

 

Det vedvarende problemet er hvordan de håndterer å hoppe mellom ulike nett, som ofte fører til at samtaler tar svært langt tid eller ikke kommer frem. Å ha samtaler er for meg en essensiell del av mobilopplevelsen, så jeg holder meg langt unna Ice. Men om man kun bryr seg om pris per GB og ikke tradisjonelle telefonsamtaler er selvfølgelig Ice noe å vurdere.

Lenke til kommentar

Er det?

 

Yup. Da Ice kun hadde mobilt bredbånd med CDMA, var det Teleperformanve i Moss som hadde/har kontrakten. Transcom i Fredrikstad har mobil avdelingen. Dette har de hatt siden 2015 tror jeg. 

 

Det er litt som Canal Digital Kabel og Parabol. Teleperformance i Moss har CD parabol mens Sykes i Bergen og Borås, Sverige har kabel tv avdelingen. Mye outsourcing for tiden. Det er også en av grunnene til at selskapene bruker NPS ved hver samtale, for å måle tilfredsheten til kundene.

 

Outsourcing er også en av grunnene til at kundeservice alltid skal selge oss kunder en ekstra tjeneste eller en oppgradering, for ellers tjener ikke Transcom, Teleperformance eller Sykes penger på tjenestene de tilbyr til kundene sine, som da er Telenor, CD, ICE, Onecall (tidligere), Tele2 (tidligere),  og mange andre merkevarenavn.

Lenke til kommentar

 

 

Så mye meningsløst i disse kommentarfeltene om dagen...

 

Man velger ikke Ice om man har et ønske om en pålitelig og trygg leverandør.

 

Neivel? Hva velger man da? Og hvorfor hevder du dette? Kunne du tenke deg å utdype litt uten at noen må grave etter det nåe du lirer av deg noe sånt i et innlegg som i seg selv er komplett ubrukelig?

Hva mener du nå? Denne saken er jo underlag nok for hans påstand.
Det er nettopp det den ikke er. Det er snakk om et midlertidig teknisk problem, noe denne operatøren ikke er alene om å ha støtt på. Dersom en trygg og pålitelig operatør er en operatør som aldri har hatt nedetid er det få alternativer igjen. Så kan man sitte å argumentere for tjenester og funksjoner som operatøren mangler kontra andre, men innlegget jeg siterte var ikke begrunnet på en slik måte.

Kan du gi et eksempel på en norsk telefonoperatør som hatt tekniske problemer som resulterer i at det ikke var mulig å motta samtaler i tre dager?

 

I så tilfelle, ble kundene heller ikke den gang underrettet på annen måte enn å selv måtte søke opp problemet i sosiale medier?

 

Som nevnt både i denne saken, samt bekreftet av Ice selve i den nyere saken, så har også tjenestene deres vært ustabile en lenger tid fra før (og det skyldes ikke dette strømbruddet).

 

Jeg missliker selv storm i vannglass, men håper du innser at være uten telefon i tre dager kan være kroken på døren for noen bedrifter. Hvor mange bedrifter tror du ikke er helt avhengige av å ha telefon? Nå snakker vi ikke bare om den lokale rørleggeren som mister oppdrag fordi kundene ringer en annen leverandør. Tenk deg hvor godt NSB, SAS eller Rikshospitalet hadde fungert uten telefon samt hvilke konsekvenser det ville fått for dem ved et slikt brudd.

 

//LD

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...