Gå til innhold

Klimatråder


Anbefalte innlegg

Finnes det egne regler for klimatråder på dette forumet? Jeg mistenker at noen av administratorene stenger klimatrådene eller viser til en annen, gammel klimatråd fordi de ikke liker noen av argumentene som blir presentert. Selv om administratorene viser til en annen tråd, kveler de debatten. I tilfelle det er planen -noe jeg mistenker det er- er det ikke redelig oppførsel. På andre områder tillates flere tråder med likt tema eller lignende problemstillinger. Hvor mange tråder finnes det ikke på fornybar energi? Er retningslinjene slik at det er greit med flere tråder med lignende eller samme problemstilling på fornybar energi, men ikke på spørsmålet om klimaendringene er menneskeskapte eller naturlige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo en avveining. Om folk starter en ny tråd, men med i praksis samme diskusjon, hver gang de ikke liker utviklingen i hoveddiskusjonen, bør den nye tråden lukkes.

Det har da vært flere klimatråder med nyanserte, men relaterte diskusjoner som har fått leve. Problemet med klimasaken er at det er vanskelig å diskutere den uten å diskutere hvorvidt endringene er klimaskapte, og da sporer gjerne trådene av (eller på), og slås dermed sammen med hovedtråden.

En annen ting er at moderatorene ikke kan lese alt, så tråder som ikke rapporteres får ofte leve selv om de strengt tatt ikke har livets rett. Men ser jeg enda en overflødig "skepsis"-tråd som bare er nok et forsøk på å vinne terreng, da rapporterer jeg den. Og da ryker den gjerne, hvis moderator er enig.

Lenke til kommentar

Det er fordi klimatråder har en tendens til å falle inn i den samme generelle debatten. Dette er ingenting unikt til klimatråder. Den eneste grunnen til at det er mer vanlig er fordi debattantene er mindre disiplinerte til å holde seg til et spesifikt topic om klimaendringer, og klimaendringer er et stort tema som gjerne fortjener flere tråder om et konkret område.

 

Istedet for å ha så stor mistillit til ledelsen her på forumet så kan vi jo heller snakke om enkelte tilfeller, der jeg kan gi deg et konkret grunnlag til reaksjonene, så kan du prøve å arrestere oss på dette istedet for med dine løse påstander om at vi ikke tolererer kontroversielle meninger om klimaendringer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fordi klimatråder har en tendens til å falle inn i den samme generelle debatten. Dette er ingenting unikt til klimatråder. Den eneste grunnen til at det er mer vanlig er fordi debattantene er mindre disiplinerte til å holde seg til et spesifikt topic om klimaendringer, og klimaendringer er et stort tema som gjerne fortjener flere tråder om et konkret område.

 

Istedet for å ha så stor mistillit til ledelsen her på forumet så kan vi jo heller snakke om enkelte tilfeller, der jeg kan gi deg et konkret grunnlag til reaksjonene, så kan du prøve å arrestere oss på dette istedet for med dine løse påstander om at vi ikke tolererer kontroversielle meninger om klimaendringer.

Jeg har en bedre ide: Slutt å stenge klimatråder!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...