Gå til innhold

1080ti SLI eller 2080ti?


Hchaugen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste problemet jeg har hatt med sli var at jeg solgte det ene kortet litt for tidlig.

 

Open case og extern elkøp vifte foran bak ved siden etc hjelper på de varmeste dagene.

 

Men 1080ti x 2, går ut ifra du har 4k skjerm og sliter med fps over 30?

Hvorfor tror du automagisk 4k med 1080ti? Det er da forferdelig få som vil spille spill i 60hz når man har slik hardware?

 

1440p og 1440 ultrawide krever også veldig mye, og skalerer godt med 1080ti sli.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg satt på dataport for 15 år siden og såg på counter strike fansa som va opptatte av 90-100 fps på 60hz skjerm.
Tidene har nok forandret seg, nå vet ikke jeg hva som er sant av hva man egentlig oppfatter, hva som er beneficial. Men som noen nevnte: Hva trenger man? Er det første man bør se etter... Deretter fyren man på for sjov :)

Utålmodig når du sitter på det beste, da er det andre ting som ulmer. Du trenger 1 uke fri, 2 dager med spa. 4 dager med gaming og 1 dag til å klippe plenen.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg satt på dataport for 15 år siden og såg på counter strike fansa som va opptatte av 90-100 fps på 60hz skjerm.

Tidene har nok forandret seg, nå vet ikke jeg hva som er sant av hva man egentlig oppfatter, hva som er beneficial. Men som noen nevnte: Hva trenger man? Er det første man bør se etter... Deretter fyren man på for sjov :)

 

Utålmodig når du sitter på det beste, da er det andre ting som ulmer. Du trenger 1 uke fri, 2 dager med spa. 4 dager med gaming og 1 dag til å klippe plenen.

 

Du er helt ute på tur, men greitt nok  

 

For de som ikkje visste det: Det merkes godt å ha 80-90 fps med 60hz skjerm i mange spill vs 60 fps med 60hz. Føles mye mere smooth å spille. Spesielt i fps spill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får man kjøpt 75hz skjerm og kan kjøre vsync, så får en ideel rate?

Kult med gratis uppdate.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/382560-33-60fps-60hz-monitor

 

Hva er en ideel skjerm i dag iforhold til alt egentlig, ytelse, pris etc.

Kjører man luksus så gjør man det, full respekt for det. Ingenting er bedre, men hvis en kan spare 50% på å ha 10% mindre bra. Så why not.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Og med litt sunn fornuft er det enkelt å få en god opplevelse med et moderne skjermkort som 1080 ti :

1 : Tenk på hva du ønsker å bruke pengene på, er det virkelig verdt det å putte 15.000 inn i noe som kanskje gir deg en fin effekt når bildet ikke er i bevegelse eller ønsker du heller å ha en god opplevelse mens du farter rundt. Tenk spilltype og hva du behøver. Spiller du mye og harde Fps spill trenger man som regel gode skjermkort om grafikken skal være høy og effektene like høye.

2 : SLI / Crossfire gir ikke 100% forbedret spillytelse i alle spillene, det kan også gi litt mer "lag" i noen Fps spill som kan være forskjellen mellom liv og død i noen populære MP spill. Det er lenge siden jeg har opplevd "Sli lag" men den er utrolig irriterende når den oppstår, tipper andre som har hatt sli også har opplevd det innimellom på MP men antar at det var pga noe manglet og måtte oppdateres fra pcen's SSD'er og rakk ikke fort nok fram før det ble litt ille. Igjen, mine system har ikke SLI / Crossfire men opplevde dette på en Battlefield versjon for 3 år siden hos en av de lokale datasjappene i Trøndelag når de viste litt fram hvor bra den pcen de skulle selge var.

3 : Det ser ut som man får oftere driveroppdateringer på et "single" kort enn SLI oppdateringer der man fikser problemer.

Så, da blir det litt opp til hver enkelt å tenke litt på fordelene og ulempene med å investere i flere skjermkort, joda, det er ingen tvil om at 2x (model navn her ) vil gi bedre ytelse, men det er ikke alltid man får det og det er heller ikke alltid det gir deg den følelsen av at dette virkelig var verdt det. Ekstra støy, varme og andre problemer kan ofte gi frustrasjon på samme måte som god ytelse og utrolig pen grafikk gir den motsatte effekten.
Personlig har jeg hoppet over SLI og kjøper sjeldent det aller siste på skjermkortsiden, men hovedsakelig pga kostnadene dette innebærer og mangelen på utnyttelse av ny teknologi, noe jeg heldigvis lærte når Amd skjermkortene ble kraftig kritisert ved lansering når de kom med både den ene gode tingen og den andre... 

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Og med litt sunn fornuft er det enkelt å få en god opplevelse med et moderne skjermkort som 1080 ti :

 

1 : Tenk på hva du ønsker å bruke pengene på, er det virkelig verdt det å putte 15.000 inn i noe som kanskje gir deg en fin effekt når bildet ikke er i bevegelse eller ønsker du heller å ha en god opplevelse mens du farter rundt. Tenk spilltype og hva du behøver. Spiller du mye og harde Fps spill trenger man som regel gode skjermkort om grafikken skal være høy og effektene like høye.

 

 

Jeg tror at for folk som har en god økonomi (eller sitter med gjeld til over pipa), og som liker hele tiden å ha det nyeste, vil kjøpe de nye kortene uansett hva fornuften og behovet skulle tilsi. Jeg også synes hardware kan være gøy, men er det 14 000 kr gøy for ett skjermkort.... Det er en annen sak :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...