Gå til innhold

1080ti SLI eller 2080ti?


Hchaugen

Anbefalte innlegg

Har en ferdigbygd PC på hånden med 2x1080ti.

 

Effektmessig vil det være stor forskjell til 2080ti?

Hører at folk er skeptisk til SLI. Hvorfor?

 

Skal utelukkende brukes til spilling, og jeg begynner å bli svært utålmodig.

 

Takk for vettuge svar. Vet at det ikke finnes benchmarks enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 skjermkort i samme PC vil også føre til mer varme og støy. Jeg gikk fra 980TI i SLI til singel 1080Ti og angret ikke! Blir heller ikke mer i fremtiden. Hvis du skal bygge deg en custom loop vannkjøling, så blir ting litt annerledes da, men på bare luftkjøling så anbefaler jeg singel skjermkort.

Lenke til kommentar

Har en ferdigbygd PC på hånden med 2x1080ti.

 

Effektmessig vil det være stor forskjell til 2080ti?

Hører at folk er skeptisk til SLI. Hvorfor?

 

Skal utelukkende brukes til spilling, og jeg begynner å bli svært utålmodig.

 

Takk for vettuge svar. Vet at det ikke finnes benchmarks enda.

 

Mellom de to valgene: 2080Ti helt klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Få spill støtter SLI, så mye av poenget ryker dersom du ikke undersøker om de spilla du spiller støtter SLI.

Det later ikke til at SLI (eller CF) støtte er høyt på prioritetslista til spillutviklere.

Ps: det er ikkje få spill som støtter sli.

 

Regel nr 1. Sli kjøper man når ett toppkort ikkje yter nok :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat har likt oppsett, forskjellen er kun at jeg har 2 1080ti og han har kun et.

 

I bf1 får jeg 90% flere FPS enn ham. Ikke dobbelt, men neimen ikke langt unna. Dette er i 1440p.

 

Ja det er jo helt rått, men for de av oss som har bare luftkjøling på korta så gir 2 stk 250W kort i samme kasse mer varme og støy. Men skjønner dere som har custom loop :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Computerbase.de testet SLI og CF for en måned siden: https://www.computerbase.de/2018-07/crossfire-sli-test-2018/2/

 

For å oppsummere artikkelen:

  1. SLI og CF gir ofte økt framerate nærmere 2-gangen, men fordi det fortsatt er utfordringer med teknologien oppleves det kraftig variasjon i når bildene vises på skjermen som fører til at opplevd forbedring ligger bare på rundt 1.1x til 1.3x!
  2. Mange spill kjører ikke med SLI eller CF, eventuelt med grafiske feil når SLI/CF er aktivt, et av problemene deres var å finne nok spill som lot seg teste med SLI/CF!
  3. SLI kommer litt bedre ut enn CF, men ingen av delene er i nærheten av bra.

 

 

 

Man muss es so knallhart sagen: Sowohl CrossFire als auch SLI hinterlassen in modernen Spielen einen schlicht katastrophalen Eindruck.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...