Gå til innhold

Ubisoft slipper endelig et helt nytt The Settlers-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda et by-bygging/overlevelse spill? Grafikken ser ok ut, vil nok prøves.

 

Jeg vil påstå dette er en av de første skikkelig gode by-bygge-spillene.  :w00t:

Det faktum at originalutvikleren er med på laget igjen lover godt, for de siste to-tre i serien har ikke hatt i nærheten den samme sjarmen, og har føltes mer som lovlig vinningskriminalitet enn noe som skal tilby spilleren timevis med god underholdning.

 

Jeg kan ikke komme på noen andre by-byggespill som kan måle seg med Settlers. Kanskje Anno. Kanskje.  :wee:

 

Vi får håpe de ikke klarer å kuke det til, og fokusere på kamp igjen. Settlers skal være rolig og avslappende, uten for mye stress. 

 

Helt enig!

Savner generelt spill hvor man kan ta det med ro og nyte. tiden frem til høsten 2019 vil gå sakte nå..  :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Settlers 2 er en av mine topp 10 spill, så håper de klarer å få til noe i omtrent samme gate.

 

3 og 4 var ok, men de ødela hele greia med transport når man ikke kunne sette opp vei og flagg selv. Var titt og ofte at hele produksjonen stoppet opp fordi settlerene hadde alt for lange ruter å gå for å få levert gods, å ting bare hopet seg opp. 

 

Krysser fingrene for at de klarer å få tilbake den gamle feelingen i Settlers 2 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Settlers 2 er en av mine topp 10 spill, så håper de klarer å få til noe i omtrent samme gate.

 

3 og 4 var ok, men de ødela hele greia med transport når man ikke kunne sette opp vei og flagg selv. Var titt og ofte at hele produksjonen stoppet opp fordi settlerene hadde alt for lange ruter å gå for å få levert gods, å ting bare hopet seg opp. 

 

Krysser fingrene for at de klarer å få tilbake den gamle feelingen i Settlers 2 :)

 

Det løser seg fort med små lagerområder (har glemt hva det heter i S3), med dedikerte lager (f.eks. stein og plank i en, malm i en, behandlede metaller i en annen, mat..)

Lenke til kommentar

Det løser seg fort med små lagerområder (har glemt hva det heter i S3), med dedikerte lager (f.eks. stein og plank i en, malm i en, behandlede metaller i en annen, mat..)

Jeg fikk det aldri til å fungere 100%. Bygde warehouse(?) innimellom, men de ble liksom aldri fylt opp, så settlerene måtte gå hele veien til HQ når de trengte gods. Synes det fungerte mye bedre i nr 2 når du kunne sette opp veier med flagg i mellom også får man esler med transportvogn på de mest trafikkerte veiene. 

Lenke til kommentar

Jeg fant denne linken, men siden er svart. Vet ikke om det er sånn for dere andre. Dere får hoppe over dersom dere faktisk får opp siden. 

 

 

Jeg ser i kildekoden til siden at.. 

 

 

The Settlers 1 - History Edition

Windows 10 compatible, auto save, different game speed options, classic RTS controls (optional).

Settlers1-632x356_Mobile_332461.jpg

 

 

The Settlers 2 - History Edition

Windows 10 compatible, auto save, different resolutions including full screen, mouse, keyboard, and controller support for split-screen mode

Settlers2-632x356_Mobile_332466.jpg

 

 

The Settlers 3 - History Edition

Windows 10 compatible, auto save, 4K and dual monitor support, multiplayer via Uplay

 

Settlers3-632x356_Mobile_332471.jpg

 

 

The Settlers 4 - History Edition

Windows 10 compatible, auto save, 4K and dual monitor support, multiplayer via Uplay

 

Settlers4-632x356_Mobile_332476.jpg

 

The Settlers 5 : Heritage of Kings - History Edition

Windows 10 compatible, multiplayer via Uplay

 

Settlers5-632x356_Mobile_332481.jpg

 

 

The Settlers 6 : Rise of an Empire - History Edition

Windows 10 compatible, multiplayer via Uplay

 

Settlers6-632x356_Mobile_332486.jpg

 

 

The Settlers 7 : Paths to a Kingdom - History Edition

Windows 10 compatible

 

Settlers7-632x356_Mobile_332491.jpg

 

 

 

 

Jeg er spesielt interessert i at Settlers 3 og 4 får støtte for multiplayer via uplay, og ikke minst støtte for høyere oppløsning. Så får man spilt i 16:9 (og kanskje ultrawide?)  :w00t:

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Angående S3: Det er bare å bygge infrastruktur i riktig og strukturert rekkefølge, sørge for stor og rask tilgang til plank og stein, og alltid ha minst 50 og helst over 100 free settlers tilgjengelig, så klart mange flere ved veldig store kart.

 

Man sparer materialer på å bare bygge large residences.

 

Rive bygninger som blir uproduktive eller ineffektive og bygge nye der det trengs, produsér flere spader og hammere så byggingen går fortere.

 

Det eneste jeg ikke liker ved S3 er oppdrag med mange små øyer hvor man må kåle med å frakte folk og ting via båt. Tar forferdelig lang tid og brukergrensesnittet er upresist. Men har rundet alle utgivelsene av S3.

 

Kunsten over å få bygd opp til solid forsvar fortest mulig er det mest interessante.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Det var på tide, får håpe de klarer å lage et ordentlig ett nå da.

Prøvd stort sett alle, ble hekta helt siden jeg prøvde Settlers 3 demoen fra en K demo CD da det var en greie.

Siden har jeg prøvd de fleste i serien, men 3'ern forblir en favoritt.

Savner utallige timer med å bare prøve å få ting til å være selvforskynt mens jeg ser på de små folka tasse rundt nyter den nydelige musikken. Det er noe rolig over det hele.

 

Combat delen er vel så som så, og var irriterende helt til jeg lærte at jeg kunne cheese det med å kun ha tårn 1 plass. Da var det praktisk talt umulig å ta over områder.

Lenke til kommentar

Combat delen er vel så som så, og var irriterende helt til jeg lærte at jeg kunne cheese det med å kun ha tårn 1 plass. Da var det praktisk talt umulig å ta over områder.

 

Mulig jeg er fullstendig på bærtur her, men kan ikke huske at kampene har vært noe problem. Fiendene gjør jo ingenting selv. De bare sitter der helt til jeg trenger et større område å leke på. Da bygger jeg en liten hær, marsjerer til tårnet deres, og prøver å overta det. Når jeg har tatt det fikk jeg et større område, men fiendene gjorde aldri noe for å prøve å ta det tilbake. Håper det blir sånn i neste også. Liker å måtte sloss litt for å få et større område, og til slutt ta over øyen. Men samtidig vil jeg ikke ha kampene tvunget på meg. Jeg vil bestemme selv når jeg skal ut i krig. :)

Lenke til kommentar

 

Combat delen er vel så som så, og var irriterende helt til jeg lærte at jeg kunne cheese det med å kun ha tårn 1 plass. Da var det praktisk talt umulig å ta over områder.

 

Mulig jeg er fullstendig på bærtur her, men kan ikke huske at kampene har vært noe problem. Fiendene gjør jo ingenting selv. De bare sitter der helt til jeg trenger et større område å leke på. Da bygger jeg en liten hær, marsjerer til tårnet deres, og prøver å overta det. Når jeg har tatt det fikk jeg et større område, men fiendene gjorde aldri noe for å prøve å ta det tilbake. Håper det blir sånn i neste også. Liker å måtte sloss litt for å få et større område, og til slutt ta over øyen. Men samtidig vil jeg ikke ha kampene tvunget på meg. Jeg vil bestemme selv når jeg skal ut i krig. :)

Akkurat det synes jeg Settlers 7 gjorde en interessant vri på: man trengte ikke gå for militærmakt for å ta over. Man kunne, passivt og fredelig, ta over land ved å sende ut delegasjoner med munker. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...