Gå til innhold

Ny Macbook Pro 13 tommer - mer ram eller større HD?


Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe ny Macbook Pro som erstatning for 2011 modellen som måtte skrotes.

 

Vi har landet på 13 tommeren, men jeg er i tvil om vi skal ha 8 GB RAM og 256 GB SSD eller 16 GB RAM og 256 GB SSD.

 

Det er budsjettmessige årsaker til at vi ikke sier "ja takk begge deler".

 

Vi beholder ting ganske så lenge så jeg ønsker å tenke langsiktig. Vi bruker Macen kun til enklere oppgaver. Surfing, fotoredigering og slikt.

 

Hva vil dere råde oss til mht spec?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8 GB RAM og 256 GB SSD eller 16 GB RAM og 256 GB SSD.

Regner med skrivefeil her. Så usikker på om du mener:

8 GB RAM og 512 GB SSD eller 16 GB RAM og 256 GB SSD

vs

8 GB RAM og 256 GB SSD eller 16 GB RAM og 128 GB SSD

 

Om det er det øverste du mener, så hadde jeg gått for 16 GB ram. Maskinen blir utrolig treg når den jevnlig må lese fra SSDen og over på minnet (selv om det selvfølgelig er svært mye mindre merkbart enn med en klassisk snurredisk).

 

Men om det nederste alternativet, så har i hvert fall jeg personlig problemer med å klare meg med så lite lagringsplass. Mens 256 GB fungerer helt ok.

Lenke til kommentar

 

Det er et par år og vel så det siden Macbook Pro ble levert med kortleser...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ville valgt mer RAM fremfor lagring. Lagring er det mulig å utvide med en usb-ssd (ikke helt optimalt, og har en del ulemper), mens med ram er det ingen mulighet for noe liknende. 8 GB begynner også å bli litt lite.

 

Men sjekk selv hvor mye lagring du bruker! Hvis du vet du alltid har 300gb på harddisken, er det noe du bør tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...