Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Vannlekkasje i sameie


5YN6PQB1

Anbefalte innlegg

Hei, har et lite problem som kanskje noen her kan svare på.

 

Jeg sitter i et styre i et sameige. I fjor rundt juletider vart det oppdaget lekkasje pga nedbør i den ene leiligheten i sameiget. Leiligheten står tom da eier bor en annen plass i Norge. 

 

Eier vart selvsagt informert om dette, og han lovte at dette skulle bli ordet opp i. Jeg har fått nøkkel av eier slik at jeg kan låse meg inn å tømme en bøtte som fylles med vann opp ved nedbør. Dette har jeg nå gjort siden desember i fjor.

 

Jeg har sendt flere e-poster/kontaktet eier for å informert han om tilstanden og etterlyst handling fra hans side. Ingenting har skjedd. Begynner å bli rimelig lei av å ordne opp i "hans" problem.

 

Det jeg da lurer på, hva kan sameie gjøre/kreve av eier slik at han utbedrer problemet. Dersom jeg ikke tømmer denne bøtten så vil vannet som lekker inn trekke ned i leiligheten som er under den som har lekkasje.

 

Råd mottas med takk.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vet ikke om det er av relevans, men lekkasjen skyldes en konstruksjonsfeil, og utbygger som er "ansvarlig" for denne konstruksjonsfeilen er samme person som eier den aktuelle seksjonen. 

 

 

Jeg vil tro at seksjonseier er en privatperson, og utbygger er et firma, selv om de fysisk er samme person. Med andre ord ikke relevant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom dette har vært slik siden desember ifjor er det bare å få hevet seg rundt å fremsette krav mot firmaet ASAP.

Forhåpentligvis kan entreprenøren identifiseres med privatpersonen, slik at entreprenøren kan anses å ha vedkjent seg mangelen. Ikke hørt om et tilfelle som dette tidligere.

Endret av Compoundinterest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...