Gå til innhold

align muligheter i "tables"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg tekst i "tables" til å starte øverst i tabellen???

På en side har jeg to "tables" i samme høyde (ved siden av hverandre (IQ)) .

Den til venstre er vanlig, men i den tabellen til høyre har jeg sattt inn en "iframe".

Når jeg så trykker på tekst i denne tabellen til venstre, dukker teksten opp i tabellen med iframet til høyre. Problemet er at ettersom "iframet" henter en side, begynner jo teksten og siden helt øverst i tabellen/iframet.

Men de linkene/teksten i tabellen til venstre, har en slags sentrering i høyderetningen. "Align" funksjonen kan vel bare brukes i sideretningen? eller??

Prøvde å improvisere litt å håpe på at jeg hadde flaks, så jeg testa med

... align="top"> men det funka dårlig.

Så er det noen som ovet hvordan jeg kan få tekst/linker i en tabell til å starte øverst å gå nedover?

I dag bruker jeg bare en haug med <br> under teksten/linkene i tabellen, slik at dette får teksten/linkene til å gå høyere opp i tabellen, og dermed på linje med det andre "iframet" som er til høyre...

Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
i disse CSS dager så kan det være greit å bruke style="vertical-align: top;" eller legge dette i stylesheeten som td {vertical-align: top;}

nei, align er et godkjent atributt for table og align/valign er godkjente for td. Ingen vits i å dra inn css her

Skrevet (endret)

Så du mener at man skal ha en egen klasse som sier at en td skal ha innholdet plassert i toppen? Er ikke enig der. Så lenge det er strict html velger jeg å gjøre det i html, ikke css. Men la oss nå ikke krangle om det - da blir vi aldri ferdig. Trådstarter har nå fått to synspunkter, og sammen med w3schools klarer han sikkert å ta et fornuftig valg

Endret av enden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...