Gå til innhold

Winamp 5.01 Final


Anbefalte innlegg

Liker 2 serien da den kan minimeres ganske kraftig.

3 serien ble for glorete, og hadde en håpløs søkefunksjon.

Kommer til og prøve 5'ern, men tviler jeg kommer til og beholde den fremfor 2 serien.

 

Det enkle er ofte det beste ;)

Heldigvis er winamp 5 ganske enkel, etter min mening. Hater glorete, klumpete, bloatware spillere som iTunes og WMP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo gjøre enten vinduene veldig små eller fjerne de med et tastetrykk, vil si at det er en vel så bra løsning som å minimere de. (Og jeg snakker ikke om å resize vinduene)

Er godt klar over hva en kan/ikke kan gjøre med Winamp, har brukt det siden 1.0 beta og fram til 2.95 (og prøvd 3.00, dessverre), og nå div. beta's og rc'er og final.

 

Men uansett, liker iTunes bedre. Dette pga. at jeg har ca. 14000 sanger og holde orden på. Jeg liker IKKE og bruke windows explorer og dobbeltklikke på sanger for og få spillt de av, da må jeg lete alt for mye :)

 

Dessuten så er Media Library langt fra iTunes sitt nivå synes jeg. F.eks. for og rate filer i Winamp Media Library må en høyreklikke og velge rating, noe som er tungvindt i forhold til og bare "trykke" på en stjerne..

 

AutoPlaylists er også ganske genialt.. WA5 ML har jo dette, men ikke en fullt så god implementasjon synes jeg.

 

iTunes bruker dog endel mer ressurser, men det kan jeg leve med. Har også bestemt meg for og kun bruke AAC (MP4/M4A) formatet fra nå av, så trenger ikke støtte for alle mulige formater..

Lenke til kommentar

Er imponert over Winamp 5.0! Har hittil brukt www.mediamonkey.com

som er et veldig bra program for å holde oversikten og rydde i MP3

samlingen.

(iTunes og WMP har jeg virkelig prøvd å bruke, men det funker ikke)

 

Favorittprogrammer lyd og bilde:

 

Winamp 5.0 Imponert hittill!

MediaMonkey 2.1 Gratis, veldig bra!!

 

Media Player Classic (med Real og Quicktime alterntive), genialt bra!!

 

lqpl

Lenke til kommentar
Jeg bruker heller Windows Media Player pga det er stor forskjell på lyden fra den og Win Amp.

Nullsofts mp3 decoder er faktisk en av de få som klarer å gjøre noe galt.(godt mulig det er ny i winamp 5)

En prestajon i seg selv å klare å lage noe sånt.

Derfor bruker jeg Thomson mp3pro decodern(plugin) både til vanlige mp3'er

og mp3pro..

Lenke til kommentar
Nullsofts mp3 decoder er faktisk en av de få som klarer å gjøre noe galt.(godt mulig det er ny i winamp 5)

En prestajon i seg selv å klare å lage noe sånt.

Derfor bruker jeg Thomson mp3pro decodern(plugin) både til vanlige mp3'er

og mp3pro..

Det sier jo litt om din kunnskap.

 

Winamp har siden versjon 2.7 brukt FhG (Fraunhofer IIS) sin MP3 dekoder. Dette er den samme som Windows Media Player (uansett versjon) bruker. Også iTunes bruker denne dekoderen + de fleste andre (Sonique vet jeg at ikke bruker den).

 

Winamp 2.666 og et par andre versjoner hadde en dekoder som Nullsoft selv hadde utviklet, Nitrane tror jeg den het, men den droppa de fra og med versjon 2.7 pga. så mange klager på feil i dekodingen.

Lenke til kommentar

Prøvde iTunes en gang, men syntes nesten det ble for mye bare for å spille av musikk... Kanskje jeg prøver det en gang til for å sjekke ut playlist osv..

 

har liksom aldri vent meg til å bruke annet enn explorer når jeg søker etter sanger.... mappe->sang->dobbelklikk.... Begynner som mange andre å få en ganske akseptabel album-samling, og det begynner mildt sagt å bli vanskelig å ha 100% orden i alt....

 

Noen som har sett noen endringer fra Beta til final (winamp)?

Lenke til kommentar
Winamp har siden versjon 2.7 brukt FhG (Fraunhofer IIS) sin MP3 dekoder.

Okay.. da bruker ikke nullsoft 1 ræva decoder lengre..(men de gjorde d.. hah)

Da er d vell ikke vits i å bruke thomson decodern lenre da javascript:emoticon(':D')

Men d VAR godt gjort å lage en mp3 decoder som gjorde noe feil.. rimelig standardiserte greier det...

Lenke til kommentar

Hmm.. ser ut som det er 2 forskjellige "final" builds ute. Den jeg linka til først, build date: 12 december 2003 (3.99MB .exe)

 

denne: http://download.nullsoft.com/winamp/client/winamp50_pro.exe

har build date: 14th december 2003 (4.01MB .exe)

 

Den spør etter registrerings-info når en starter den opp første gang, men om en trykker "cancel" så fungerer den som helt vanlig Winamp 5.

 

Vet ikke om det er noe forskjell.. men men..

Lenke til kommentar
Hmm.. ser ut som det er 2 forskjellige "final" builds ute. Den jeg linka til først, build date: 12 december 2003 (3.99MB .exe)

 

denne: http://download.nullsoft.com/winamp/client/winamp50_pro.exe

har build date: 14th december 2003 (4.01MB .exe)

 

winamp goes shareware. tror man må betale for cd-ripping og aac i pro versjonen (er ikke sikker). "normal" versjonen er fortsatt gratis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...