Gå til innhold

Nå er Kias elektriske SUV i salg i hjemlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at modellutvalget øker. Men det øker jo ikke akkurat i revolusjonerende nye retninger. Ser ut som en lett oppblåst småbil uten plass i bagasjerommet for meg.

 

Nja, det begynner å komme mye forskjellig nå. Baggasjerommet er på 452 l, som er mye større enn konkurrentenes i den prisklassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, såpass? Det er jo endel større enn 338 liter i bittelille Zoe. En V50 skal bare ha 417 liter. 

Da ser bagasjeplassen mindre ut på bildene enn den egentlig er. Den ser definitivt ikke så stor ut baki.

 

kia-nero-fd-666.jpg?itok=lxNLhadJ

(Bildet er nok en ikke-elektrisk Niro. Edit: det ser ut til at bildet er en hybrid, og hybriden har nok vesentlig mindre bagasjerom/høyere bunn enn den elektriske. Finner ikke et bilde som jeg vet er fra en elektrisk versjon der de ikke har lagt baksetene flate.)

 

Formen gjør at man ikke får utnyttet "alle litrene", men kanskje jeg må finne tak i målene på bagasjerommet. Eller rett og slett se en. That may take some time. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Bra at modellutvalget øker. Men det øker jo ikke akkurat i revolusjonerende nye retninger. Ser ut som en lett oppblåst småbil uten plass i bagasjerommet for meg.

 

Denne bilen har da faktisk et ganske romslig bagasjerom. Bilen er også større enn alle andre el biler i samme klasse. Får mest sannsynlig mulighet for hengerfeste, kommer med 7 års garanti og blir produsert av en ekte bilprodusent som vet hvordan man får karosseri og skjermer/dører til å flukte. Ikke blir den produsert i et telt, og den er priset fornuftig. I motsetning til "folkebilen" Model 3 som kun leveres til 55000USD 2 år etter at den ble lovet til 35000USD. Og om noe skulle gå i stykker, så vil Kia fikse problemet på noen dager og ikke 8 mnd.

 

Bye bye Tesla

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, såpass? Det er jo endel større enn 338 liter i bittelille Zoe. En V50 skal bare ha 417 liter. 

Da ser bagasjeplassen mindre ut på bildene enn den egentlig er. Den ser definitivt ikke så stor ut baki.

 

kia-nero-fd-666.jpg?itok=lxNLhadJ

(Bildet er nok en ikke-elektrisk Niro. Edit: det ser ut til at bildet er en hybrid, og hybriden har nok vesentlig mindre bagasjerom/høyere bunn enn den elektriske. Finner ikke et bilde som jeg vet er fra en elektrisk versjon der de ikke har lagt baksetene flate.)

 

Formen gjør at man ikke får utnyttet "alle litrene", men kanskje jeg må finne tak i målene på bagasjerommet. Eller rett og slett se en. That may take some time. 

 

Du kan ikke ta denne som utgangspunkt. Det går på at hybridutgaven er mer plasskrevende når det kommer til motorplassering og det at de har to drivlinjer, og da er det begrenset hvor batteriene kan plasseres. Det går ut over både vekt og bagasjeplassen. En elektrisk utgave kan plassere batteripakken i gulvet, og utnytte mye av understellets areal. Så derfor er det korrekt at Kia vil få stor bagasjeplass. Det som er spennende, er prisen på de to batteripakkene som de vil tilby, i motsetning til sin søstermodell fra Huyndai, som kun kommer med den største batteripakken her hos oss, selv om de selger begge. (Dette fordi de tror at vi kun vil ha den største utgaven). Og så er det å håpe at Kia vil tilby hengerfestemulighet, slik at flere vil velge den som nr.1 og selge fossilbilen sin, med rekkevidde på over 400km per full-lading.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne bilen har da faktisk et ganske romslig bagasjerom. Bilen er også større enn alle andre el biler i samme klasse. Får mest sannsynlig mulighet for hengerfeste, kommer med 7 års garanti og blir produsert av en ekte bilprodusent som vet hvordan man får karosseri og skjermer/dører til å flukte. Ikke blir den produsert i et telt, og den er priset fornuftig. I motsetning til "folkebilen" Model 3 som kun leveres til 55000USD 2 år etter at den ble lovet til 35000USD. Og om noe skulle gå i stykker, så vil Kia fikse problemet på noen dager og ikke 8 mnd.

 

Bye bye Tesla

Dette er ikke en konkurrent til Model 3. Model 3 er en konkurrent til BMW 3-serie, Mercedes C-klasse, Audi A4, osv. Niro er like mye en konkurrent til Model 3 som den er til de andre nevnte bilene.
Lenke til kommentar

Dette er ikke en konkurrent til Model 3. Model 3 er en konkurrent til BMW 3-serie, Mercedes C-klasse, Audi A4, osv. Niro er like mye en konkurrent til Model 3 som den er til de andre nevnte bilene.

Vil nå heller si at Model 3 er en konkurrent mot andre elbiler først og fremst. E-Golf, Kia Soul, nye Leaf som kommer, BMW i3 osv. Kan jo ikke sammenligne mot interiøret og kvaliteten på C-klasse. Da skal det i så fall være den aller kjipeste modellen uten noen form for ekstrautstyr.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil nå heller si at Model 3 er en konkurrent mot andre elbiler først og fremst. E-Golf, Kia Soul, nye Leaf som kommer, BMW i3 osv. Kan jo ikke sammenligne mot interiøret og kvaliteten på C-klasse. Da skal det i så fall være den aller kjipeste modellen uten noen form for ekstrautstyr.

Interiøret er ikke like tradisjonelt som man får hos BMW/Audi/Mercedes, men det er rent subjektivt å si at det er kjipere.

 

Men Mercedes er gjerne slik at de legger litt mer fokus på luksus mens BMW er mer slik at de legger mer fokus på sportslighet, og Tesla har nok lagt linjen nærmere BMW enn Mercedes. Det er veldig tydelig at Tesla har designet Model 3 til å være bedre enn 3-serie over hele prisområdet i forhold til ytelser, utstyr, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...