Gå til innhold

Hackere prøvde å drepe vannforsyningene til europeisk storby ved å angripe klorfabrikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det er snakk om historier med Ukraina/Russland skal man nok ta det med en stor klype salt det som sies.

 

Nå er en klype salt veldig lite salt. En stor liten gir ingen mening.

Det er all grunn til å ta denne meldingen svært alvorlig. Putin gjør det han kan for å ødelegge for fiender.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Putin gjør det han kan for å ødelegge for fiender.

 

Putin er jo ikke i noen særstilling. Andre land som USA har jo gjort sitt i sør-amerika f.eks., der de har ødelagt eksisterende makstrukturer for egen økonomisk vinning. Andre land i nyere tid som jeg kan komme på: Irak, Libya.. Nå Syria.. (tar litt forbehold siden vi ikke vet alt om Syria enda..)

 

Og hvorfor skal jeg henge meg på skepsisen om/rundt Putin. Han virker ikke å være særlig mye verre enn f.eks. nevnte amerikanere ihvertfall. Og amerikanerne er vi allierte med..

 

Er vi for mye USA-puddel, så vil vi kanskje bidra til å hjelpe USA å svekke nok en nasjon til USA sin profitt, er det det vi ønsker å oppnå her?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Putin gjør det han kan for å ødelegge for fiender.

 

Putin er jo ikke i noen særstilling. Andre land som USA har jo gjort sitt i sør-amerika f.eks., der de har ødelagt eksisterende makstrukturer for egen økonomisk vinning. Andre land i nyere tid som jeg kan komme på: Irak, Libya.. Nå Syria.. (tar litt forbehold siden vi ikke vet alt om Syria enda..)

 

Og hvorfor skal jeg henge meg på skepsisen om/rundt Putin. Han virker ikke å være særlig mye verre enn f.eks. nevnte amerikanere ihvertfall. Og amerikanerne er vi allierte med..

 

Er vi for mye USA-puddel, så vil vi kanskje bidra til å hjelpe USA å svekke nok en nasjon til USA sin profitt, er det det vi ønsker å oppnå her?

Elsker litt god whataboutism.

 

- "Russland prøver å stoppe vannforsyninger i Ukraina"

- "Jaa, hva så? Hva med Hillary Clinton?!"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Verden blir aldri en rettferdig lekeplass.

 

Russland mener vel at Ukraina ikke fortjener en så selvstendig posisjon som de har fått i fra vesten. De har jo eid Ukraina via Sovjetunionen tidligere. Også bør en vel bare la Russland få de deler av krimhalvøya som de mener de behøver for sin marineaktivitet. Bli ferdig med det og bli venner igjen! Det er nok alle tjent med i lengden.

 

Det ukrainerne burde være mest redd for er å bli skvist ut av russere. Det kan jo skje før eller siden, for det er jo ganske mange plasserte russere i landet fra før denne konflikten startet for fullt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ting som dette og annen viktig infrastruktur burde jo aldri vært tilkoblet nettet til å begynne med. Da er man ihvertfall sikret fra ekstern hacking.

Like sikkert som atomanlegget i Natanz?

 

Stuxnet viste at det ikke er nok å bare koble et anlegg fra nettet. Det finnes andre veier inn. Spesielt i disse dager da nesten alt mulig har trådløse teknologier som potensielt kan ha sikkerhetshull. Fysiske lagringsmedia er også en mulig innfallsport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...